A Szex és New York sorozat 1998-ban indult és 94 epizódot élt meg. Az élcelődő hangvételű szappanopera a társkeresés viszontagságairól és a barátságról, meg persze a cipőkről, ruhákról és egyéb kiegészítőkről szólt. A körítés maradt, csak a téma változott meg kicsit. A mozifilm ugyanis nem a szingli lét problémáit tárgyalja, hanem a párkapcsolati élet zűrjeit.
Előzmények
Candace Bushnell anno beletalált a közepébe. Nyíltan beszél(t) a nőiség modern problémájáról, amivel nézők millióit ültette a tévéképernyők elé. Látszólag ruhákról és cipőkről csacsogott (Manolo Blahnik nevét is sikerült bevezetni a köztudatba), miközben férfiak jöttek mentek a történetek során. A sorozat végére persze helyreállt a "rend", mind a négy karakter megtalálta a boldogságát egy társ személyében. A mozifilm most ezt az idillt zavarja újra össze, hogy végül eljussunk oda, ahova 2004-ben. A boldog végkifejlethez.
Történet
Carrie immár évek óta boldogan él Biggel (aki mostantól John) úgyhogy elkerülhetetlen a közös lakásvásárlás és a frigy. Az eleinte konszenzus felé haladó projekt valahogy kisiklik, Carrie egyedül marad az oltár előtt. Pedig 200 ember és egy csodálatos álomruha várná a nagy Ő-t, no meg a boldog élet. A felhajtás nagyobb, mint kellene, a vőlegény gyávább, mint az megengedett lenne. Carrie persze nem marad egyedül, barátnői elcipelik Mexikóba, hogy ott visszarázzák bele az életet.
Sorozat vs. mozifilm
Egyet tisztázni kell: a film más lett, mint a sorozat volt, ahol bár fél órás epizódokban kellett a történetet mesélni, volt alkalom arra, hogy izgalmasan és lebilincselően kibontsanak egy-egy problémát. Ez a két órás mozisztori azonban egy évadnyi anyagot is kiadott volna, több lehetőséget adva a kibontakozásra mindenkinek, a színészektől kezdve, a forgatókönyvírókon át a rendezőig. Így csak egy vázlatolt történetet kapunk, melyből hiányzik az a pikantéria, ami a sorozatban annyira jól működött. Több történetszálat próbáltak az alkotók egymásba gyúrni, aminek az lett a vége, hogy egyik sem lett igazán erőteljes, épp az az kitaláltság hiányzik a filmből, ami a sorozatot sikeressé tette. Kész karaktereket kapunk, akiket már nem kell felépíteni, akikről talán már mindent tudunk, most mégis odadobottnak tűnnek. Hiányzik a cizelláltság, a műgonddal megírt párbeszédek, a finom színészi játék és a visszafogott, árnyalt történet. Nagy ívű mesével van dolgunk, melyben az időkeretbe való besűrítés lehetett a legnagyobb probléma. Nincs idő a csípős nyelvű négyes parolázására, a mély érzésekre és a nagy nevetésekre. Instant történetet kapunk, az alkotók úgy vélhették a sorozatfüggők úgyis tudják mi a szitu, aki meg nem az, az úgysem nézi meg a filmet. Bár feléjük is tettek egy gesztust, a film eleji zanzásított montázs főként emlékidézésnek jó.
Akaratlanul is megmérettetik a film a sorozat mellett. Egyrészt, mert adja magát, másrészt, mert elengedhetetlen. A sorozat nélkül a film csak félig értelmezhető, a célközönség pedig úgyis a fanokból tevődik majd össze. Kellemes történet lett a végeredmény, melyben nagy dózisban kapunk a párkapcsolatok hullámvasútjáról négy isteni nő tolmácsolásában. Csak a sziporkázás hiányzik egy kicsit, melyet érzelmekkel próbált pótolni a rendező. Annyi könnyes jelenetet és nagy ölelést sűrítettek bele, amennyit csak tudtak, de ez sajnos a történet kidolgozásának rovására ment. Állandó összekacsintások helyett a mélységre kellett volna időt fordítsanak. Mondhatnánk a külcsín helyett a belbecsre. Az izgalmas ruhák, trendi cipők és gyönyörű frizurák mellett a lényeg valahol elveszett. De talán mindez ez csak egy Szex és New York rajongó fanyalgása csupán.
Kinek ajánljuk?
- Nőknek.
- Párkapcsolatban élőnek.
- Szingliknek.
Kinek nem?
- Férfiaknak (a túl nagy dózis miatt).
- Friss párkapcsolatosoknak.
- Agglegényeknek.
7/10