Kiderült, miért olyan gagyi mostanában a szuperhősfilmek látványvilága

Megszólt egy VFX-szakember, aki a Flash – A villámon is dolgozott.

Nem újdonság, hogy mostanában egyre több panasz éri a szuperhősfilmek látványvilágát. Megírtuk mi is egy évvel ezelőtt a Thor: Szerelem és mennydörgés kapcsán, hogy valami nagyon nem stimmel a digitális trükkökkel, de A Hangya és a Darázs: Kvantumániát is főként emiatt tartottuk pocséknak.

Volt olyan VFX-es szakember is, aki nyilvánosan jelentette be, hogy a rossz munkakörülmények miatt szakított a Marvellel, a cég ugyanis agyondolgoztatja a CGI-ért felelős munkatársait, lehetetlen határidőket diktálva nekik, ami hosszútávon óhatatlanul is kihat a vizuális trükkök minőségére.
A helyzet a jelek szerint a DC/Warner háza táján sem jobb, mert a most bemutatott Flash – A Villám CGI-minőségét is rengeteg kritika érte.

Ezért néznek ki olyan bénán az utóbbi évek Marvel-filmjei

Egy névtelen forrás szerint a létszámhiány, az utolsó pillanatban kért változtatások és a speciális effekteket nem ismerő, függetlenfilmes rendezők miatt.

Ez van a háttérben

 

Ennek kapcsán megszólalt egy VFX-szakember, aki a TikTokon magyarázta el, hogy miért néznek ki rosszul az effektek néhány szuperhősös filmben. A véleménye már csak azért is érdekes, mert ő maga is dolgozott a Flash-en.

A VFX-cégek úgy kapnak megbízást, hogy a Marvel, a Warner Bros és más stúdiók megkeresik őket, és elmondják, hogy hány jelenetet akarnak velük megcsináltatni. A VFX stúdiók pedig a snittek száma alapján tesznek ajánlatot.

"De itt van a bökkenő: a munka mennyisége snittenként drámaian változik. Az egyik felvételen lehet, hogy csak a drótot kell eltávolítani, a másikon viszont a dróteltávolítás mellett füstszimuláció, tűzszimuláció, arccsere és green screen is kell.”

Függetlenül attól, hogy mennyivel kell többet dolgozni az egyik felvételen, mint a másikon, mindkettő csak egy-egy snittnek számít. Emiatt

a VFX-szakemberek kénytelenek túlórázni szinte minden nap, beleértve a hétvégéket is.

Ha a VFX-vállalat nem tud lépést tartani a megrendelő irreális elvárásaival, akkor azt kockáztatják, hogy elveszítik a jövőbeli szerződéseket, és mivel manapság csak néhány stúdió készít nagy költségvetésű szuperhősfilmeket (a Warner Bros, a Disney és a Sony), így ha egy VFX-vállalat felkerül a feketelistájukra, az el is búcsúzhat a további munkáktól.

@no_the_robot The bad CGI in #theflash is just the tip of the iceberg. Poor VFX in superhero movies is all too common, and theres a reason for it. Not every movie can be Avatar, but Marvel, DC, Warner Bros, Disney, and Sony can all do something about it. They just choose not to. #vfx #vfxartist #animation #marvel #dcuniverse #batman #nicolascagesuperman #greenscreen #Inverted ♬ original sound - No The Robot

Az olyan, vizuálisan lenyűgöző filmek, mint például az Avatar: A víz útja jól mutatják, hogy mire képesek az iparág profijai, a legtöbb stúdiót azonban a TikTokker szerint nem érdekli, hogy a filmjeik jól nézzenek ki, amíg eladható a végeredmény.

És amíg a rossz CGI-vel és VFX-szel készült filmek továbbra is jól teljesítenek a kasszáknál, addig a stúdiófőnökök továbbra is több filmet akarnak majd gyártani kevesebb pénzért, ahelyett, hogy kevesebb filmet csinálnának nagyobb költségvetéssel, és a megfelelő munkakörülmények biztosításával.

Via: Unilad