Sandra Bullock lezúzta Batmant

Az elveszett város remekül indult a tengerentúlon, a nézők is szeretik Sandra Bullock és Channing Tatum romantikus kalandkomédiáját.

Nálunk április 21-én mutatják be Sandra Bullock, Channing Tatum, Daniel Radcliffe (ő a gonosz!!) és Brad Pitt vicces kalandfilmjét, A smaragd románcához hasonlított Az elveszett várost, de az Egyesült Államokban már elkezdték vetíteni, és már az első hétvégén derék 31 millió dollárt gyűjtött össze, ezzel letaszítva a Batmant az aktuális nézettségi lista éléről. 

"Ez egy kiváló nyitás" – mondta David A. Gross, a Franchise Entertainment Research nevű filmes tanácsadó cég vezetője. "A romantikus vígjátékok már néhány éve hanyatlásnak indultak, jóval a járvány előtt. A nagy szereposztás, plusz közönségkedvenc romantika, plusz vígjáték, plusz kaland kombinációja már korábban is működött, és most újra működik."

Az elveszett város 68 millió dollárba került, ami egy romantikus komédiához képest elég drága, de a végszámlában az is szerepet játszott, hogy a járvány alatt nem volt egyszerű a forgatás, és a sztárgázsik mellett a Channing Tatum csupasz ülepét is kihasználó marketing sem volt olcsó mulatság.

A briliáns de zárkózott írónő, Loretta Sage (Sandra Bullock) pályája során mindig egzotikus helyekről írt a népszerű romantikus kalandregényeiben, melyek címlapján a Dash nevű hőst megjelenítő, jóképű borítómodell, Alan (Channing Tatum) feszít, aki erre a karakterre tette fel az életét.
Miközben épp új könyvét promótálja Alannel, Lorettát elrabolja egy különc milliárdos (Daniel Radcliffe), mert azt reméli, hogy az írónő elvezeti őt a legutóbbi könyvében található ősi elveszett város kincséhez. Alan bizonyítani szeretné, hogy a való életben is hős tud lenni, nem csak a könyvek lapjain, így nekivág, hogy megmentse a nőt. A nagyszabású dzsungelkalandba pottyant furcsa párnak össze kell dolgoznia, hogy túléljék az elemek és a gonosztevők csapásait, és megtalálják az ősi kincset, mielőtt örökre elveszne...

A film fogadtatása többnyire pozitív volt, és a nyitóhétvége közönségének 56%-a nő, 47%-a pedig 35 éves vagy idősebb volt. Ez azért figyelemre méltó, mert a felnőtt közönség a világjárvány közepette többnyire tartózkodó maradt a mozizást illetően. "Ez a teljesítmény most reményt ad arra, hogy nem a fiatal férfiak az egyetlen közönség, akiket érdekel a multiplexbe járás" – jegyezte meg Paul Dergarabedian, a Comscore box office elemzője.

A 31 milliós hétvégi bevétel már a pandémia előtt is egészen pofásnak számított, és Az elveszett város sikerét csak hangsúlyozza, hogy manapság a franchise-filmeké a pálya, egy előzmény nélküli, eredeti film jóval kevesebb nézőt csábít moziba.

(Forrás: Variety)