A Netflix értékesebb a Disney-nél

A streamelős óriások csatájában továbbra is a Netflix áll nyerésre, amely azon kevés cégek közé tartozik, amik várhatóan profitálnak a koronavírusból. De kérdés, meddig tudja megőrizni vezető szerepét…

Miután a Disney részvényei április 15-én 2,5 százalékot estek, a Netflix piaci értéke szakértők számításai szerint 187,3 milliárd dollár, míg előbbi vállalaté „csak” 186,6 milliárd. Mindez azért történhetett, mert a jelek szerint a befektetők úgy gondolják, a Netflix profitálni fog a koronavírusból, pontosabban abból, hogy az emberek otthon maradnak miatta.

Nem csoda hát, hogy – miközben a Disney-éi zuhantak – a streamelős cég részvényei korábban sosem tapasztalt csúcson zártak: 3,2 százalékos emelkedést követően 426,75 dollárt értek – ezzel a cégnek közel kétéves (saját) rekordot sikerült megdöntenie, hiszen legutóbb 2018. július 9-én értek a legtöbbet a Netflix részvények (akkor 418,97 dollárt).

Forrás: Rafael Henrique / SOPA Images / LightRocket via Getty Images

 

A világjárvány ideje alatt egyébként hihetetlen mértékben megnőtt az emberek streamelési kedve: a Nielsen adatai szerint 2020 márciusában az amerikai nézők 109 százalékkal többet tévéztek online a korábbi év ugyanezen időszakához képest. Ebből azonban minden bizonnyal a Disney is profitált, hiszen streamelős szolgáltatásuk, a Disney+ előfizetőinek száma nemrégiben világszerte átlépte az 50 milliót.

És a novemberben indult Disney+-nak még mindig van hova fejlődnie, hiszen a szolgáltatás még csak a múlt hónapban vált elérhetővé az indiai piacon és nyolc nyugat-európai országban. A Disney ezenfelül úgy akarja erősíteni piaci pozícióját, hogy a korábbiakat folytatva tovább remake-elik régi rajzfilmklasszikusaikat: a legújabb hírek szerint állítólag már az 1973-as Robin Hood élőszereplős újráját is tervezik.


(via NME, Variety)