Besült Liptai Claudiáék Mestercukrásza, még a Hegyi doktor is veri

A teljes lakosság körében a TV2-n sugárzott Hegyi doktor újra rendel is magasabb nézettséget produkált az RTL Klub új gasztroműsoránál, a Mestercukrásznál.

A besült új műsor mellett, folytatódik a nézők rejtélyes felbukkanása majd eltűnése: a hírműsorok nézői egyik héten eltűnnek, másik héten újra megjelennek. Múlt héten épp megfogyatkoztak, de az RTL Klubnál a veszteség mértéke sokkal nagyobb, mint a TV2-nél.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Az RTL Klub Híradó-ja és a TV2 Tények-je is vesztett nézőt az előző héthez képest a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek), de mint azt az alábbi pár eredmény is szemlélteti, most az RTL Klub Híradója sokkal nagyobb csapást szenvedett el:

                                           RTL Híradó                                        Tények

23. hét                            106 585 néző     14,5% SHR         112 983 néző     15,6% SHR
24. hét                            84 857 néző       10,4% SHR          85 059 néző       10,5% SHR
25. hét                            130 264 néző     15,3% SHR         107 731 néző     12,7% SHR
26. hét                            114 536 néző     14,2% SHR         105 334 néző     13,1% SHR

Az RTL Klub Híradója majdnem 16 ezer nézőt vesztett egy hét alatt, míg a TV2 hírműsora, a Tények csak kétezer néző mínuszban van, és a közönségarányát még növelni is tudta.

Hétfőn és kedden a Tényeknek több nézője volt, mint az RTL Klub Híradónak, aztán a hét további napjain már az RTL hírműsora győzedelmeskedett.

Ráadásul amit a múlt héten már pedzegettünk, most még jobban kiütközik a legújabb trend, mely szerint a két nagy kereskedelmi csatorna, a TV2 és az RTL Klub nézettsége a két célcsoportban (kereskedelmi célcsoport, teljes lakosság) feltűnően kezd ketté válni: míg a TV2 a teljes lakosság (4 évnél idősebb nézők) körében nézettebb, addig az RTL Klub inkább a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek.) A 4 évnél idősebbek körében a vasárnap kivételével az egész hetet megnyerte a TV2.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Egyáltalán nem hatotta meg a nézőket az RTL Klub új gasztroműsora, a Mestercukrász, és hát igazából ezért nem is hibáztatjuk őket, egy kissé valóban „besült” a produkció, és csak az igazi, feketeöves gasztrorajongók és a Konyhafőnököt hiányolók körében rúghat labdába a műsor. (Kritikánk itt olvasható). A kereskedelmi célcsoportban egy adást átlagosan 155 205-en néztek (13 százalékos közönségarány), míg a teljes lakosság körében 409 819-en (11,4 százalékos közönségarány). Összehasonlításképp, a Mesterszakács első hetében egy-egy adást a kereskedelmi célcsoportban 258 252-en követtek figyelemmel, amely 18 százalékos közönségarányt eredményezett. Vagyis Liptai Claudiáék Mestercukrásza több mint 100 000 néző mínuszban van az első héten. Tudjuk, hogy most van a labdarúgó Európa-bajnokság és a nyári uborkaszezon is, de azért a 100 000 néző még akkor is nagyon sok.

Azonban a kereskedelmi célcsoportban a Híradó-Fókusz-Mestercukrász kombó még így is megverte a vele egy időben a TV2-n sugárzott Tények-Tények Plusz-Hegyi doktor újra rendel kombót, ám a teljes lakosság körében már nem ez a helyzet: ott a TV2 összeállítása lett a „gyilkos kombináció”, amivel az RTL Klub alá vágott, kivéve a pénteket ugye, amikor a Hegyi doktor helyett egészestés filmet vetít a csatorna. Ez a nézőknek nem jött be annyira, és inkább a Mestercukrászt választották a Megjött apuci című vígjáték helyett.

A legendásan rossz hétvégéket produkáló TV2 a múlt hétvégén nem hozta formáját, vagy legalábbis a hétvégéjük sem volt nagyon rossz, ami szintén hozzájárult ahhoz, hogy az előző héthez képest a csatorna közönségaránya javulni tudjon. A múlt hét előtti héten a kereskedelmi csoportban, főműsoridőben mért átlagos közönségarány 5,4 százalék volt, ez a szám a múlt hétre 7,3 százalékra javult, ami egy elég jelentős ugrás. Az RTL Klub a múlt hét előtti héten 8,3 százalékot teljesített, míg a múlt héten 9,7 százalékra javított.

forrás: TV2 sajtószoba; Hegyi doktor újra rendel

 

Ne feledkezzünk el a foci Eb-ről, sem, ami szinte minden nézettségi adatot torzít: a kereskedelmi célcsoportban a nézettségi listán az első nyolc helyen nyolc focimeccs található, kilencedik helyen a Mestercukrász csütörtöki része végzett, majd megint két meccs következik a listán.

A teljes lakosság körében mért nézettségi versenyben az első három helyen három meccs szerepel, majd a negyedik helyre ért be a hétfői Tények, ezután ismét két meccs következik, majd hetedik helyen a vasárnapi RTL Híradó. Ezen a listán a Mestercukrász legnézettebb, csütörtöki adása csak a huszonhetedik helyre ért be, itt is megfigyelhetjük, hogy mennyire elvált egymástól a két célcsoport tévénézési szokása.

A héten véget ér a foci Eb, és a TV2-n ezen a héten indult újra a Doktor Balaton című sorozat, ráadásul új részekkel, amit a Mesterszakács ellen indít csatába a csatorna. Ez pedig valóban egy érdekes meccs lesz, mi pedig majd jól beszámolunk az eredményekről a jövő heti cikkünkben.