Így bohóckodtak a reklámokban a Jóbarátok sztárjai a sorozat előtt

Mutatunk 11 kínos korai sztárreklámot, közte Courteney Cox, Matt LeBlanc és Matthew Perry produkcióit.

A színészek általában két esetben szoktak reklámszerepet vállalni. Ha már annyira megy nekik a szekér, hogy obszcén mennyiségű pénzt tudnak elkérni a szereplésért, vagy amikor még a kutya sem ismeri őket, de ki kell fizetni valahogy az albérletet. Most természetesen az utóbbira hozunk példákat. Mutattunk már tíz hasonlóan kínos reklámot, aztán még tízet, de volt még miből válogatnunk.

John Travolta (1970)

 

 

A táncoslábú Travoltától tulajdonképpen nem áll távol a reklám világa, hiszen ha úgy vesszük, évtizedek óta a szcientológia reklámarca. Fiatalon, a Szombat esti láz és a legendás Grease előtt, azonban még hagyományos reklámokban szerepelt, olyanokban, ahol a tehetségét is meg kellett mutatnia. A Mutual of New York nevű biztosító számára forgatott filmben egy olyan fiatal férfit alakít, aki váratlanul elvesztette édesapját, és mivel az öregnek nem volt életbiztosítása, most kénytelen egy étteremben gürizni.

 

Sarah Michelle Gellar (1981)

 

 

Négy évesen fedezték fel az utcán, hatévesen pedig már meg is kapta az első szerepét, a kettő közt pedig reklámokban tűnt fel. Az ötéves Gellar a Burger King hirdetésében cukiskodva a konkurenciának, azaz a McDonald's-nak szúr oda, mondván, hogy 20%-kal kevesebb hús van a hamburgereikben. Ebből elég komoly jogi csata kerekedett a két gyorsétterm között, és mivel a kis Sarah volt a Burger King arca, sok barátja születésnapi bulijáról maradt le a McDonald's-ban a viszály miatt – később legalábbis erről panaszkodott.

 

1982-ben a BK karácsonyi reklámfilmjében is szerepelt, olyan hírességek társaságában, mint Lea Thompson és Elisabeth Shue.

Meg Ryan (1982)

 

 

Meg Ryan első komolyabb szerepét az 1981-es Gazdagok és híresekben kapta, de az ekkor még egyetemista színésznő a reklámos munkáiról sem mondott le azonnal. 21 éves volt, amikor a Burger King alkalmazottjaként arról próbálta meggyőzni a nézőket, hogy egymillió dollárt nyerhetnek egy egyszerű vásárlással. És mindezt olyan kitörő lelkesedéssel tette, mint ahogy később a legnagyobb romkom sikereiben játszott.

 

Jack Black (1982)

 

 

Jack Black nemcsak arról ismert, hogy kitűnő komikus, és legalább annyira zseniális énekes, de óriási nagy gamer is. A szenvedélye nem most kezdődött, hanem már legalább negyven éve, amikor összeköthette a kellemest a hasznossal, ugyanis alig 13 évesen szerepet kapott az Atari Pitfall nevű játékának reklámjában.

 

Joseph Gordon-Levitt (1991)

 

 

Az 1981-es születésű Gordon-Levitt gyerekszínészként kezdte a pályáját, már négyévesen csatlakozott egy zenés színházi csoporthoz, és az Óz, a nagy varázslóban eljátszotta a Madárijesztőt. Ezt követően folyamatosan forgatta a reklámokat, többek közt a Sunny Jim mogyoróvajnak, a Cocoa Puffsnak, a Pop-Tartsnak és a Kinney Shoesnak.

A Pop-Tarts számára készített hirdetésben a 10 éves kissrác szerepet cserél az apjával, itt ő az, aki figyelmezteti rá a férfit, hogy ne hagyja ki a reggelit, a nap legfontosabb étkezését.

 

Courteney Cox (1985)

 

 

Az egyetemet a modellkedés kedvéért megszakító színésznő 21 évesen még alsóneműre is levetkőzött egy reklám miatt – igaz, ezt a téma maximálisan indokolta, ugyanis egy tampont népszerűsített. A hirdetésben edzés után (?) elmagyarázza a nézőknek, hogy a Tampax megváltoztatja azt, ahogy a nők éreznek a hónapnak ezzel az időszakával kapcsolatban. Cox itt még mintha meg lenne kicsit illetődve, de ez a visszafogottság pont jól áll neki és a reklámnak is.

 

Matt LeBlanc (1987)

 

 

Már azelőtt, hogy a Jóbarátokkal beírta volna a nevét a tévétörténelembe, LeBlanc elég gyakori vendég volt a tévék képernyőjén – mint reklámarc. Nem nagyon akart összejönni neki a színészi karrier, úgyhogy elvállalt mindent.

A Heinznek forgatott reklámban kihelyez a tető szélére egy nyitott ketchupos üveget, majd lent az utcán vesz egy hotdogot, de ketchupot már nem kell kérnie, mert addigra pont lecsöpög egy adag.

Ami akkora baromság, hogy akár Joey Tribbiani is kitalálhatta volna.

Matthew Perry (1987)

 

 

1987-ben LeBlanc Jóbarátok-béli kollégája, Matthew Perry is még a reklámokkal kereste a lakbérre valót (a filmes debütálást jelentő Az ifjú Don Juanra még egy évet kellett várnia), és többek közt a Pacific Bell nevű telefontársaság hirdetésében tűnt fel.

Egy olyan fiatalt játszik, aki éppen akkor beszélget valakivel telefonon a munkahelyén, amikor az autóbalesetet szenvedett apja próbálná telefonon elérni. A tanulság: pórul jár, aki nem rendeli meg a Pacific Bell hívásvárakoztató szolgáltatását.

 

Elijah Wood (1992)

 

 

Mielőtt a Gyűrűk Ura-sorozat Zsákos Frodójaként világhíres nem lett, Wood a '90-es években csak kisebb szerepeket kapott viszonylag ismeretlen filmekben és tévésorozatokban, sőt, gyerekkorában még néhány reklámfilmben is szerepelt.

1992-ben ő volt a főszereplője a National Dairy Board reklámjának, amelyben arra buzdította a gyerekeket és a felnőtteket, hogy egyenek több tejterméket. Többek közt azt kellett elhitetnie a nézőkkel, hogy nagyon örül egy tál párolt brokkolinak (ami köztudottan a gyerekek kedvence…), ha kap rá finom olvasztott cheddar sajtot.

 

Martin Freeman (1998)

 

 

Egy másik későbbi hobbitnak sem ment könnyen a pályakezdés. Freeman még 27 évesen is reklámszerepekkel egészítette ki a gázsiját, de legalább megvillanthatta a komikusi képességeit. Az instanttészta-reklámban egy olyan apát alakít, aki tésztaevés közben próbálja szórakoztatni a fiát, de közben véletlenül beletörli a száját a felesége fehér ruhájába, ezért gyorsan a gyerekére tereli a gyanút.

 

Olivia Colman (2004)

 

 

A Golden Globe-, Emmy- és Oscar-díjas brit színésznő az ezredforduló idején tűnt fel különböző sorozatokban epizodistaként, és mellette reklámokat is vállalt. Az AA nevű autóbiztosító kisfilmjében dupla szerepet játszott, a két variánsa egy kereszteződésben fut össze, az egyik egy ütött-kopott autóban, a másik egy újban utazik. A cég azt próbálta viccesen illusztrálni, hogy mi történne, ha a főszereplő és a férje átszerződne hozzájuk, és az alacsonyabb autóhitel-kamatnak hála jobb autójuk lehetne. Colman, aki 30 éves volt a forgatás idején, állítólag utálta a reklámot.

via: Dadneedsabreak.com