Íme a legjobb dalok a 25 éves első Austin Powers-moziból

1997. május 2-án mutatták be Mike Myers zseniális trilógiájának első részét. Egy csokorba szedtük a film legemlékezetesebb betétdalait.

 

Quincy Jones and His Orchestra: Soul Bossa Nova

Quincy Jones - aki igazán jól nyomja a monyót, baby – állítása szerint 20 perc alatt írta meg ezt az instrumentális darabot, ami először 1962-ben jelent meg nagylemezen, vagyis Austin nagyon is ismerhette és szerethette már a ’60-as években is. Bár több filmben is felcsendült korábban, a dal mégis az Austin Powers-jelenséggel vált eggyé igazán, olyannyira, hogy egész egyszerűen képtelenség úgy meghallgatni, hogy ne Myers legendás karaktere és a trilógia főcímei jussanak eszünkbe róla. Zongorán egyébként nem kisebb név játszik benne, mint az a Lalo Schifrin, akinek később a Mission Impossible című TV-majd filmsorozat főcímdalát is köszönhetjük.


Strawberry Alarm Clock: Incense and Peppermints

A pszichedelikus rockbanda leginkább erről az 1967-es dalról ismerhető, hiszen igazi egyslágeres csodának számítanak, a szám ugyanis az év végén egészen a Billboard 100-as lista éléig menetelt, azonban több kislemezük nem igazán lett sikeres. A filmben akkor hangzik el, amikor az egyik első jelenetben Austin és Mrs. Kensington megérkezik a Cicamicák nevű lemezlovas klubba, hogy elkapják Dr. Genyát.

 

The Wondermints: Austin Powers

A The Beach Boys-vezér Brian Wilson kísérőzenekaraként is funkcionáló power pop csapat személyesen Myers felkérésére készítette el a szóban forgó dalt, ami akkor csendül fel a moziban, amikor Austin és Vanessa útnak indulnak előbbi jumbo jetjén.

 

The Mike Flowers Pops: Call Me

A ’60-as évek easy listening előadóit tökéletesen megidéző és parodizáló Mike Flowers azzal vált népszerűvé a ’90-es évek közepén, hogy elkészítette az Oasis Wonderwall-jának lounge verzióját, amivel egészen az angol slágerlista 2. helyéig sikerült feljutnia. Így aztán tökéletes választásnak bizonyultak a filmhez, amelyben Petula Clark slágerét dolgozták fel, ami akkor szólal meg a filmben, amikor Austin a repülőn igyekszik elcsábítani Vanessát. Felizgattalak, baby?

 

Sergio Mendes & Brasil '66: Mas Que Nada

A brazil zongorista és zenekara 1966-ban készítette el Jorge Ben három évvel korábbi dalának újraértelmezett verzióját, ami a két zenész szülőhazáján kívül ismertebb lett, mint az eredeti változat és meghozta Mendes számára a világra szóló sikereket és a számot sokan a mai napig inkább vele azonosítják. A filmben akkor hangzik el, amikor Austin és Vanessa megérkeznek Las Vegasba.


Burt Bacharach: What the World Needs Now Is Love

Az idén már 93 éves, de még mindig aktív zeneszerző zseni klasszikus dalai - és ő maga is – visszatérő elemeknek számítanak a trilógia során, az eredetileg Jackie DeShannon által sikerre vitt dalt azonban ezúttal maga a szerző adja elő, amikor egy cameo szerep erejéig feltűnik abban a jelenetben, amikor Austin egy városnéző busz tetején, egy romantikus vacsora mellett megmutatja az éjszakai várost Vanessának, majd később is, amikor Alotta miatt összevesznek és a magányos Austin igyekszik felzárkózni a hibernációja miatt kihagyott 30 évből.

 

Susanna Hoffs: The Look of Love

És egy másik ikonikus Bacharach-szerzemény, ami először Dusty Springfield előadásában csendült fel, éppen az 1967-es Casino Royale című James Bond-paródiában. Később rengetegen feldolgozták, Sergio Mendestől Dionne Warwickon át Isaac Hayesig, a moziban pedig a The Bangles énekesnője énekelte el és az ő verziója abban az emlékezetes jelentben szólal meg, amikor Austin Alotta Fagina manzárdjában fürdőzik - és kettyint - egyet Második olasz titkárnőjével.


Nancy Sinatra: These Boots Are Made for Walkin' 

Frank Sinatra lányának ikonikus slágerét akkor hallhatjuk a filmben, amikor Frau Farszagú demonstrálja Dr. Genya számára, hogy megalkották a tökéletes fegyvert Austin Powers ellen. Az android klónozási technika legújabb gyöngyszemeinek, a szexi robotnőknek egy férfi sem tud ellenállni, így a Virtucon biztonsági őrei sem, akiket egyikük a melltartójából előbukkanó puskacsövekkel terít le, Dr. Genya nagy megelégedésére, aki mellesleg szereti, ha egy nőnek nagy a lyukmérete. Értik, egy szó, két jelentés.

 

Divinyls: I Touch Myself

Az ausztrál duó szexuális töltetű 1990-es megaslágere is kulcsfontosságú szerepet játszik a filmben, ugyanis ez az a dal, amire Austin sztriptízt lejt az őt elcsábítani, majd természetesen likvidálni igyekvő robotnőknek. A szexi táncnak köszönhetően azonban Dr. Genya terve fordítva sül el, hiszen végül a szexi fembotok nem tudnak ellenállni őfelsége titkolt ügynökének és még a fejük is felrobban tőle. Ahogy szokott.

 

Johnny Rivers: Secret Agent Man

A ’60-as évek második felében népszerű énekes 1966-os surf rock dalát természetesen a hasonló hangzású James Bond Theme inspirálta, hiszen a szám a Danger Man című brit tévés kémsorozat főcímdala volt. A moziban akkor szólal meg, amikor Austin és Vanessa megtámadják Dr. Genya földalatti vulkánbázisát, hogy megakadályozzák ördögi tervét, miszerint egy nukleáris fejet jutasson a Föld magmájába, aminek felrobbantásával előidézze bolygónk összes vulkánjának kitörését.

 

Ming Tea: BBC

Mike Myers a ’90-es évek elején hozta létre gombafejű pszichedelikus mod zenekarát, amelyben stílszerűen minden tag egy ’60-as évekbeli alteregót kapott,

így született meg Austin Powers karaktere is.

Myerst akkori felesége bíztatta, hogy a színész írjon egy egész filmet a szerep köré, az első részben pedig egy egész saját daluk is szerepel. Érdekesség, hogy a banda gitárosa és a vokálosa nem más, mint a The Bangles énekesnője, Susanna Hoffs, akivel szólóban is találkozhattuk a listán és aki nem mellesleg a trilógiáért felelős rendező, Jay Roach felesége is egyben.