Révész László László (1957-2021) képzőművészként nehezen kategorizálható: mindenekelőtt figurális festő volt, ugyanakkor performer, videóművész és meghatározó művésztanár.
A Deák Erika Galériában látható, 2017-2020 között készült festmények korábban nem szerepeltek kiállításon, a cím mégis Révész László Lászlótól származik: a barátja, Christian Zillner által szerkesztett Heureka folyóiratban Big Picture aus Budapest aláírással közölték a sorozat néhány darabját 2020-ban.
Az első feltűnő összekötő elem a kék háttér, Révész érdeklődése a szín iránt korábbra nyúlik vissza; a 2014-2020 közötti időszak nevezhető kék korszaknak is. Tudatosan játszik rá a picassói életmű szakaszolására, a szín használatának egyik gondolati gyökere az itáliai kerámiagyártás és a portugál azulejo. Kék rajzai hordozójukhoz, a közösségi médiához hangolt látszatképek. Az elbeszélő médiaképeket sajátít ki és szervez újjá: a reklám- és sajtófotók jellegzetes pózai és kliséi újrakomponálva, más képélményekkel összefésülve megtelnek sűrítésekkel; a didaktikusság hol ironikus képi humorba fordul ki, hol enigmatikus történetté rétegződik. A kiállított festmények időben és szemléletükben is illeszkednek a kék rajzokhoz – a big picture-t használhatjuk akár prózai értelmében is: az instagram applikációban kicsiben pörgetett rajzok kitágulnak, a nap mint nap látott arcok a mindenki által megélt érzésekkel, a hétköznapi gesztusok szürreális elemekkel keverednek, de a kékben, mint valami időn kívüli térben, mindez mégis jól megfér egymással.
Kiállítás
Topor Tünde és Sugár János szubjektív tárlatvezetése
Ha hiányosságot találsz, vagy valamihez van valamilyen érdekes hozzászólásod, írd meg nekünk!
Küldés
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások