Km.: Baráth Emőke (szoprán), David Fischer (tenor), Sebestyén Miklós (basszus), Szokos Augustin (csembaló), Balog Endre (cselló), Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán), Magyar Állami Operaház Zenekara
Ismét itt egy új évkezdet, s ismét találkozhatunk a nagy bécsi klasszikus mester genezistörténet-megzenésítésével - életünk vonzó, biztos pontja ez, melyhez jó visszatérni. A hat nap teremtőmunkájának folyamatát követve elhatározhatjuk, hogy az előttünk álló újabb esztendőt alkotó szellemben éljük majd. A koncepcióban most is állandóság és változás dialektikája érvényesül: örök a mű, de minden egyes találkozáskor más vonásaira figyelhetünk fel.
Mint minden igazi remekműnek, A teremtésnek is többféle olvasata lehetséges. A hívő hallgathatja áhítattal az isteni alkotómunka ábrázolását, figyelhetünk a haydni invenció kifogyhatatlan változatosságára, az állatok vagy a természeti jelenségek utánzásában megnyilvánuló gyermeki játékosságra és humorra - de a megrendülés is hatalmába kerítheti a zenehallgatót, ha felismeri, hogy ebben az egyszerre komoly és könnyed műben ott a Mindenség harmóniája, a létezés diadala. Opus magnumával, a Bibliára támaszkodó, van Swieten báró szövegét megzenésítő, 1798-ban bemutatott Teremtéssel Haydn azt üzeni: a világ jó. Higgyünk neki. A koronavírus-járvány miatti korlátozások sajnos nem teszik lehetővé, hogy a hagyományokhoz híven Fischer Ádám vezényelje az újévi hangversenyt, így ezúttal a kiváló fiatal karmester, Farkas Róbert áll a Magyar Állami Operaház Zenekara és a Magyar Rádió Énekkara élére. A produkció három kiváló szólistája, Baráth Emőke, David Fischer és Sebestyén Miklós iskolázottságával és előadói kvalitásaival egyszerre szavatolja a tolmácsolás világszínvonalát és izgalmas nemzetköziségét.
Az előadás megtekinthető a Müpa honlapján és YouTube-csatornánján.