Km.: Christian Immler (bariton), Berecz Mihály (zongora)
Schumann: Manfréd, op. 115 – Nyitány
Mahler: Gyermekgyászdalok
Brahms: 2. (B-dúr) zongoraverseny, op. 83
Schumann, Mahler, Brahms: a német romantika és a századforduló három markánsan eltérő személyes stílusa. A Manfréd-nyitány Byrontól, a Gyermekgyászdalok Rückerttől nyerte inspirációját. A kiváló német basszbariton, Christian Immler és a kiemelkedő tehetségű magyar zongorista, Berecz Mihály társaságában a Nemzeti Filharmonikus Zenekar élén fellépő Vashegyi Györgyről sokan tudják, hogy a régi zene mellett a romantika területén is nagy jártassággal rendelkezik, de mivel e repertoár karmestereként ritkán halljuk, az est különleges élményt ígér. Manfréd-kísérőzenéjét Schumann 1848-ban írta, s a művet 1852-ben mutatták be a Gewandhaus koncertjén Lipcsében. A mű legnépszerűbb részlete a nyitány. Friedrich Rückert hat gyermeke közül kettő halt meg skarlátban. A nagy német költő 428 versben próbálta feldolgozni a gyászt. Ezekből zenésített meg ötöt Mahler 1901 és 1905 között. A sors kegyetlen fordulata, hogy a megrázó dalciklus elkészülte után két évvel ő is eltemette lányát, Maria Annát. Brahms 1881-ben fejezte be második, B-dúr zongoraversenyét: az elmélyültséget sugárzó, négytételes, szimfóniaszerű alkotás ősbemutatója Budapesten zajlott le a zeneszerző szólójával a mű keletkezésének évében, a Filharmóniai Társaság Zenekarának koncertjén. Christian Immler gyermekkorában a világhírű Tölzi Fiúkórus tagjaként szerezte első zenei tapasztalatait, azóta sikeres opera- és hangversenyénekes. A huszonöt éves Berecz Mihály számos zenei verseny díjazottja. A Müpában tíz esztendeje, Kocsis Zoltán vezényletével mutatkozott be. Vashegyi György a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar alapítója és vezetője, több mint három évtizede a magyarországi korhű régizene-játék és- pedagógia meghatározó egyénisége.