Oded Tzur (tenorszaxofon), Nitai Hershkovits (zongora), Petros Klampanis (nagybőgő), Johnathan Blake (dob)
„Oded Tzur tenorszaxofonos sötéten ragyogó második albumán a tettvágy találkozik a Zen nyugalmával. Vakmerő kvartettjének dinamikája tökéletesen adja vissza a folyamatosan változó történetmesélés szándékát. Tzur, aki az indiai klasszikus zene tökéletes ismerője, ‘a lopakodás építésze’, aki az alapoktól kezdve hihetetlen aprólékossággal építi fel motívumait. Békessége, nyugalma néhol szinte dübörög; ahogy elindítja és befejezi Single Mother című darabját, vulkánt sejtet az óceán fenekén. Tzur, aki a mikrotonalitást kutatja, s akinek játéka a visszafogottság és a türelem mintapéldája, s akinek kirobbanásai így még inkább megdöbbentőek, egyedülálló hangon szólal meg, és hangszerének úttörő dimenziókat és mélységet ad.” írta Carlo Wolff a Downbeat Magazine-ban az Oded Tzur Quartet 2017-es lemezéről.
A New York-i székhelyű szaxofonos, zeneszerző és zenekarvezető, Oded Tzur az ősi és a modern zenei hagyományok közötti kapcsolatokat a történetmesélés művészetétől ihletetten keresi. Az Enja Records kiadásában megjelent két albuma, a Great River (2015) és a Translator's Note (2017) komoly kritikai sikert aratott Japánban, Dél-Afrikában, Európában, Oroszországban és az Egyesült Államokban. Improvizációinak egyedülálló nyelvén előadott „zenei történetmesélése” során Tzur a halk szakaszok és a drámai crescendók erőteljes kontrasztjai közti különös utazásra csábítja hallgatóit. Kvartettjét Japánban a 21. század John Coltrane Quartetjeként aposztrofálták, s Jeff Simon, a Buffalo News újságírója szerint „ahogyan Coltrane az A Love Supreme-mal megtalálta a lehető legmélyebb rokonságot a vallásos rajongással, Tzur ugyanolyan mély és lényegét tekintve ugyanolyan egyszerű rokonságot talált a költészettel és a mesemondással. Az eredmény rendkívüli erejű és szépségű zene – és lenyűgöző 21. századi eredetiség.”