Koncert

Passacaglia - Nemzeti Filharmonikus Zenekar, vez.: Donato Renzetti, km.: Olga Kern (zongora)

Elmarad
Donato Renzetti karmester
Olga Kern előadó
Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem)
2020. december 10. (csütörtök) 19:30
Ár: 2500, 3500, 4000, 4500, 5500 Ft

Helyszín:

Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem)
1095 Budapest, Komor Marcell utca 1.

Az online vagy személyesen megváltott jegyek és bérlet-hányadok az elmaradt koncertet követő 60 munkanapon belül visszaválthatók, vagy átcserélhetők. A jegyek vagy bérletek vonalkódjainak megküldésével és a csere koncert kiválasztásával a visszafizetést vagy a cserét a jegy@filharmonikusok.hu e-mail címen, vagy a +36 (1) 411-6636 telefonszámon is megrendelhetik.


Arnold Schönberg: Öt zenekari darab, op. 16
Szergej Rachmaninov: III. (d-moll) zongoraverseny, op. 30
Johannes Brahms: IV. (e-moll) szimfónia, op. 98


Értékmérő-e az, ha egy mű modern, vagy a maga korában annak számított? A közvélekedésben sokáig úgy szerepelt, hogy igen. „Jobb körökben” illett előnyben részesíteni az újító zeneszerzőket, és elmarasztalni a „maradiakat”. Ma már ezt másképp látjuk: elsősorban a mondanivaló gazdagságára, a művészi kidolgozás mívességére, a költőiségre és a szuggesztivitásra figyelünk. Ezen a koncerten három olyan mű találkozik, amely éppen a modernség és a hagyományosság kérdéseit segít átgondolni a közönségnek.


A moszkvai születésű, Amerikában élő, negyvenöt éves muzsikus, Olga Kern korunk egyik legsikeresebb és legvirtuózabb zongoraművésze, aki eddigi pályája során intenzív érdeklődést mutatott az orosz repertoár iránt, indokolt tehát, hogy Rachmaninov III. zongoraversenyében hallhatjuk, hangszerének egyik legnépszerűbb és egyben legnehezebb versenyművében. A jellegzetes késő romantikus dallam- és harmóniavilágú mű ugyanabban az évben – 1909-ben – keletkezett, amikor a Rachmaninovnál egy évvel fiatalabb, 1874-es születésű Arnold Schönberg Öt zenekari darabja, ez az úttörő szellemű, modern kompozíció, amely új színeket és új kifejezésmódot hozott a zene világába. A két zeneszerző tehát másképp értelmezte hivatását: Rachmaninov egy életen át a hagyományhoz kapcsolódott, Schönberg pedig a változásban, új eszközök, sőt egy teljesen új kompozíciós módszer kidolgozásában hitt. Ma mindkettejük művészetét gyönyörködve hallgatjuk. Ahogyan a sokak által „konzervatívnak” bélyegzett Brahms IV. szimfóniáját is, negyedik tételében a barokk mintára felépített passacagliával – azét a Brahmsét, akiről születésének centenáriumán, egy nagy tanulmányban éppen a modern Schönberg bizonyította be, hogy igenis, haladó szellemű zeneszerző.


Kobayashi bérlet 1.