Km.: Kristóf Réka (ének); vez.: Farkas Róbert
Joseph Haydn: g-moll (“Tyúk”) szimfónia, Hob. I:83
Gyöngyösi Levente: II. szimfónia
Joseph Haydn: Berenice jelenete – koncertária (Berenice, che fai?), Hob. XXIVa:10
Joseph Haydn: C-dúr (“Medve”) szimfónia, Hob. I:82
Bécsi klasszika és 21. század: Joseph Haydn szimfóniái és Gyöngyösi Levente zenéje. Ez a hangverseny kínálata, no meg egy antik témát feldolgozó, drámai hangvételű, nevezetes koncertária, amely negyed órára az opera eszköztárát csempészi a hangversenyterem falai közé, színpaddá változtatva a pódiumot. A Nemzeti Filharmonikusok vendégeként két kiváló fiatal magyar művész lép fel: az énekesnőt az egész ország ismeri, a karmester pedig otthonosan mozog Nyugat-Európa híres koncerttermeiben.
Haydn és a kortárs zene: összeillenek? Bizonyosan, hiszen az Esterházy hercegek rezidenciális muzsikusa folytonosan újított, csak éppen az újítást nála inkább úgy hívjuk: eredetiség, váratlan ötlet, meglepetés. Ezekkel tele van hatalmas életműve, erre utalnak szimfóniáinak (többnyire nem a szerzőtől származó) címei, melyek általában a zene valamely humoros fordulatára, meghatározó hangulati elemére vagy ábrázoló mozzanatára hívják fel a figyelmet. Melléknévvel ellátott Haydn-szimfónia kettő is megszólal ezúttal: a „Tyúk” nyitja, a „Medve” zárja a koncertet. De az est kortárs szerzője is illik Haydnhoz, hiszen Haydn mindig úgy újított, hogy közben kapcsolódott a hagyományhoz. Ezt teszi az 1975-ben Kolozsvárott született, 1989 óta Magyarországon élő Gyöngyösi Levente is, akinek zenéje modern, de ugyanakkor közérthető: a 2011-ben befejezett II. szimfóniában például a bemutató idején Bartók-hatást vélt felfedezni a kritika. A műsoron szereplő Haydn-koncertária előadója, Kristóf Réka a Virtuózok című televíziós tehetségkutató felfedezettje, Farkas Róbert pedig számos külföldi sikert maga mögött tudó, Németországban élő karmester, akivel mostanában a hazai közönség is egyre többször találkozik.