Koncert

Várdai, Kokas, Horti...

Kokas Katalin előadó
Langer Ágnes előadó
Maxim Rysanov előadó, karmester
Várdai István előadó
Kokas Dóra előadó
Fenyő László előadó
José Gallardo előadó
Horti Lilla előadó
Zeneakadémia (Nagyterem)
2021. július 25. (vasárnap) 19:30
Ár: 8000 Ft, 2 vagy 3 jegy esetén: 6000 Ft, 4 vagy több jegy esetén: 4000 Ft, diák/nyugdíjas: 2000 Ft

Helyszín:

Zeneakadémia (Nagyterem)
1061 Budapest, VI. kerület, Liszt Ferenc tér 8.

Km.: Horti Lilla (szoprán), Kokas Katalin, Langer Ágnes, Jonian Ilias Kadesha (hegedű), Maxim Rysanov, Kelemen Barnabás (brácsa), Várdai István, Kokas DóraFenyő László (cselló), José Gallardo, Balog József (zongora), a Fesztivál Akadémia Budapest művészei; vez.: Maxim Rysanov


Enescu: C-dúr vonósoktett, op. 7
Rachmaninov: g-moll („elégikus”) trió
Brahms: Két dal, op. 91
Wagner: Siegfried-idill


A tizenkilenc éves George Enescu 1900-ban komponált vonósoktettje a műfaj egyik legizgalmasabb darabja: káprázatos virtuozitással kezeli a nyolc szólam kavargó polifon szövetét. A négytételes, de egyvégtében játszandó mű hihetetlen energiákat képes felszabadítani az előadókból, különösen, ha olyan művészek játsszák, mint ezen a koncerten. Hasonlóképpen ifjúkori mű Rahmanyinov g-moll zongoratriója: a zeneszerző tizennyolc évesen komponálta 1892-ben, és erőteljesen érződik benne a nagy előd, Csajkovszkij hatása. A Fesztivál Akadémia Budapest nyitókoncertjén több szinten is megidéztük a család fogalmát, és a zárókoncert végén is visszatérünk a fesztivál központi témájához. Brahms brácsadalai a zeneszerző jóbarátja, Joachim József családja számára készültek, Wagner pedig felesége, Cosima születésnapjára komponálta Siegfried-idill című darabját fiuk 1869-es születését követően. De a család fogalma magasabb szinten is megjelenik a zárókoncerten: hiszen a klasszikus zene nagy családjának két tagja, ha tetszik, két, egymással viszálykodó testvér kerül egymás mellé a műsorban: a tradiciótisztelő Brahms, és a jövő zenéjét kutató Wagner. Mert meglehet, akkoriban élesnek tűnt közöttük az ellentét, valójában mindketten egy tőről fakadtak: a bachi-beethoveni hagyományt gondolták tovább, s hoztak létre más és más irányban növő ágakat a klasszikus zene gyönyörű családfáján.