Téma: Forma-1

10/10
ceia 2013 júl. 28. - 09:21:58 10/10 Előzmény eztasorozatotszeretem
(15170/17150)
Én mint rangidõs engedélyezem, üdv, a topikban!
eztasorozatotszeretem 2013 júl. 27. - 19:43:29
(15169/17150)
sziasztok!
csatlakozhatok?
ti kinek szurkoltok?
én a Ferrarinak:)Vettelt meg nagyon nem bírom..
Meklód fia 2013 júl. 27. - 18:42:34
(15168/17150)
érdekes hogy webbernek a kocsijával történik mindig a bibi, ha elég jó formában van ahhoz hogy megelõzze vettelt. és ez azóta megy így mióta vettel a csapatutasítás ellenére elõzte meg õt.
3/10
jani-wan 2013 júl. 27. - 15:13:07 3/10
(15167/17150)
Webbernek megint nem jó a KERS-e? Nohát, minõ meglepetés.
zoltán52 2013 júl. 27. - 15:03:05
(15166/17150)
Jó választás ? Kapcsolj át és megtudod ki a riporter ! Ezek a Palikot is túlszárnyalják butaságból.
Jasinbure 2013 júl. 07. - 22:03:39 Előzmény vino-et-veritas
(15165/17150)
Nagyjából egyetértek.Nagy taktikázás ment, sajnos a végén a lágyak nem voltak annyival gyorsabbak, hogy Kimi és Alo is átmenjen a két kopott gumison, pedig nagyon bíztam benne, hogy meglesz nekik :(.
Kíváncsi leszek, hogy a Spa-val induló második félidõben lesz-e esélye vkinek, hogy Vettel és a REd Bull fölé kerekedjen.
Szerencsétlen Webber, meg Massa olyan pech sorozatot mennek lassan, mint anno 2002-ben vagy 2004-ben Kimi.Rettenetesen érezhetik magukat, õk már nem is nagyon hibáznak, de a szerelõk, vagy a technika.....
10/10
regina.997 2013 júl. 07. - 19:43:47 10/10
(15164/17150)
Vajon lesz Webbernek még olyan futama, ahol nem romlik el nála semmi, meg nem rontanak el semmit.......nem értem miért történik vele mindig valami szerencsétlenség.....simán nyerhetne, ha nem kéne mindig a végérõl kapaszkodnia......
vino-et-veritas 2013 júl. 07. - 17:38:21
(15163/17150)
Hát ez a verseny is a gumikról szól, csak nem annyira keményen, mint a korábbiak, itt mos jobban érvényesült a gumi-taktikázás, mint a gumikopás.

Az SC behozatala elég mesterséges beavatkozás volt.
Akkor már túl voltunk a legveszélyesebb dolgon - a kigyulladt kocsi elgurulásán - s jócskán meg is kavarta a dolgokat. Például Webber talán még pontot sem szerzett volna, nemhogy hetedik helyet!
Igaz, enélkül az eleje sem lett volna annyira szoros.

Persze nincs HA, hanem ez az eredmény van és kész.

Kár, hogy Kiminek már nem volt ideje behozni a hátrányát.

Grosjean ma jól ment végre, nem volt benne semmilyen zûrös akcióban.

Alonso megint hozta a kötelezõt, de a lemaradása már kezd kritikus lenni. A Ferrari konstans a versenyen, de nem elég gyors.

Hamilton, bár visszaesett, de még ilyen körülmények között is messze jobban ment Rosbergnél, aki mostanában vagy nyer vagy nincs sehol...

Button is jól feljött, de a végére csak elfogyott alatta a kocsi.

Massa újbóli kiesése már nem is tûnik fel, bár úgy tûnt, most nem õ volt a hibás, a technika szólt közbe.
3/10
jani-wan 2013 júl. 07. - 14:19:20 3/10
(15162/17150)
Vettel kerékcseréjével állandóan világrekordot döntenek, amit meg Webberrel mûvelnek az egy vicc.
Hogy van már ez?
3/10
jani-wan 2013 júl. 07. - 10:01:48 3/10
(15161/17150)
A két Ferrari nem a lágy gumival kvalifikált, így a keményebb gumin rajtolhatnak majd.
10/10
ceia 2013 júl. 07. - 09:11:38 10/10
(15160/17150)
Kiváncsi leszek a gumikra, sikerült-e javítani rajtuk! Hamilton és Vettel, izgalmas rajt lesz. Szinte biztos hogy nem Hamilton fog nyerni, de érdekes versenynek ígérkezik. Alonso sorozatos gyenge idõmérõje vajon nem taktika? Nem-e az a lényege, hogy hátulról indulva jobban kímélni lehet a gumit, és majd sebességfölényét kihasználva úgyis jön elõre? Mert az utóbbi versenyeken ez elég jól sikerült neki. Persze csak egy gondolat, de ki tudja, ma annyi furcsaság van az F1-ben..
Az a kiabálás engem is zavar. Ráadásul tudom hogy nem lelkesedésbõl van, hanem mert azt hiszi az a fõemlõs, hogy akkor lesz jó kommentátor, ha ordibál. A nagy elõdöket (Gyulai, Vitray) majmolja. Csak neki nem áll jól. Amúgy meg bunkóság a nézõk ezreinek fejét leordítani. Olyankor kéne jól tökön rúgni, abbahagyná egybõl. Vagy akkor legalább lenne oka rá ;)
10/10
astragcc 2013 júl. 07. - 05:42:28 10/10
(15159/17150)
Hokkenheimbõl?????????????????....... Ekkorát tévedni!...
NÜRBURGRINGRÕL lesz a közvetítés!!!.... Halóóó!!!... :D
vino-et-veritas 2013 júl. 06. - 15:29:41
(15158/17150)
***SPOILER***

Ross Brawn ma tiszta hülye volt!
Nagyon belassult az öreg és nem veszi fel eléggé a ritmust.

Így kicseszni Rosberggel és eldobni egy lehetséges Mercedes elsõ sort!

Szinte éreztem, hogy ez lesz a vége, amikor a Q2-ben elindult a "ki takarít meg több lágyabb gumit" címû játék. Utána meg egyszerûen elaludtak...

A verseny gyorsnak ígérkezik, hogy izgalmas lesz-e, az meg elválik.

Ha Webber még akar valami nagyobbat dobni, most lesz rá lehetõsége. Ha kialakul egy Webber-Vettel háziverseny, Hamilton még meg is léphet. Aztán a Ferrari-féle fordított gumitaktika is okozhat még meglepetéseket, bár az ilyesmi bizonytalan, ha az élmenõk nagyon gyorsak az elsõ etapokban és kellõ elõnyt autóznak ki.
3/10
jani-wan 2013 júl. 05. - 08:40:37 3/10
(15157/17150)
Nem volt félreérthetõ. Legalábbis számomra, szerintem ugyanis a rajt minden pilótának addig tart míg a körülötte lévõkkel be nem állnak egymás mögé vonatozni.

Amit a csapatnak ki kell számolnia az, hogy mi a legbiztonságosabb stratégia a csapat számára. Tehát:
Ha Webber hátrébb kerül, meddig tud elõre jönni ezzel a kocsival az adott pályán?
Webber hányszor ragadt be a rajtnál eddig, és hányszor esett ki ez miatt?
Meg kell vizsgálni hogy azok a pilóták akik beragadtak a rajtnál, milyen százalékban esnek ki ez miatt? Volt-e olyan pilóta aki többször is kiesett beragadás miatt, hányszor, és miért történtek a kiesések? Tehát mi az esélye, hogy Webber egy lassabb indulás miatt kiesik?
Webber meddig tud elõre jönni ezzel a kocsival, ha sérül az autó és szárnyat kell cserélni az elsõ körben?
Mekkora a valószínûsíthetõ csapatpontveszteség?

Majd ezt kell szembeállítani azzal, hogy:
Mekkora várható csapatpontveszteség ha Webber ezentúl versenyezni fog Vettel ellen, így pontokat véve el Vetteltõl, sõt a két egyforma kocsi könnyen kiütheti egymást, amit legutóbb a "multi 21"-nél is csak Webbernek köszönhetõen kerültek el, de az akkor volt, és mostanra már változott a helyzet, mert Webber most már nyerni akar.
Mekkora az esélye annak, hogy a kakaskodásból a nevetõ harmadik Alonso húzza be a világbajnoki címet, mint anno Prost 86-ban, mikor is Mansell és Piquet estek egymásnak a mezõny egyértelmûen legjobb autójával.
És végül azt kell megfontolni, hogy matek ide vagy oda, mint csapat vállalják-e ezt a háborút csapaton belül, vagy inkább maradjon a viszonylagos nyugalom.

Szóval ez így már nem is olyan fekete-fehér, és biztos vagyok benne, hogy nekem nem is jutott eszembe minden megfontolandó szempont.
vino-et-veritas 2013 júl. 04. - 09:01:54 Előzmény jani-wan
(15156/17150)
Még egy megjegyzés a Webber-starthoz.

Lehet hogy félreérthetõ volt. A rajt alatt nemcsak az elindulás pillanatát értem, hanem annál többet.
Az esetek többségében valamilyen kanyar vagy kanyarkombináció következik a célegyenes után, ahol (pályától függõen) azért elég gyakran cifra dolgok szoktak történni és ha bennmarad a darálóban, bármi megeshet...
vino-et-veritas 2013 júl. 04. - 08:51:19 Előzmény jani-wan
(15155/17150)
Na, az már inkább elképzelhetõ, hogy a KERS nem 100 %-os, mert ez sok versenyen elõjött nála. Illetve mi ezt tudjuk, mondjuk az amúgy megszûrt rádióbeszélgetésekbõl.

Vagy esetleg az - most nem tudom hirtelen, hogy az RB-ben milyen gyártmányú KERS van -, hogy Webber ennyi idõ alatt sem tudta teljesen jól megtanulni a használatát a start során...
10/10
regina.997 2013 júl. 03. - 16:11:44 10/10 Előzmény jani-wan
(15154/17150)
Webber tényleg nagyon jó versenyt futott....mondhat bárki bármit, hogy defektek voltak meg kiesések, de Webber igen is nagyon jól versenyzett, szépeket elõzött és nem adta fel annak ellenére sem ahogy indult a verseny.....(csak tudnám miért mindig neki van baja a rajttal, ez tényleg nem lehetett az õ hibája ....)
3/10
jani-wan 2013 júl. 03. - 08:54:13 3/10
(15153/17150)
Szinte minden rajtnál valaki(k) rosszul indul(nak), mégis nagyon ritka az ez miatti hátulról legázolás. Még Maldonadotól is. Sõt Webber igencsak rosszul szokott rajtolni, mert a KERS-e nem szokott mûködni, valamilyen szokásosan furcsa ok miatt.


A Ferrarinak jó volt igencsak sokáig a Schumacher korszakban, hogy konstansan gyengébb volt az egyik pilóta.
vino-et-veritas 2013 júl. 03. - 06:31:44
(15152/17150)
Persze matek.

De egy ilyen feltételezett manipuláció, igen veszélyes. Ha egy ifjú titán, mint mondjuk Maldonado, hátulról legázolja a beragadó Webbert, akkor bukhat minden és nincs 4-5. hely.

Webberrel szemben ennél sokkal másabb eszközöket használtak eddig is (lásd orrkúp csere-bere, stb.).

Egyébként ezen a versenyen is volt egy szép jelenet elsõ és második számú pilóta között, amikor Geosjean-ra szóltak rá egy ismerõs mondattal, hogy "Kimi is faster than you...."

Konstansan nagy különbség két pilóta között hosszabb távon nem jó egyik csapatnak sem.
McCart 2013 júl. 03. - 00:22:51
(15151/17150)
Látom tisztogattak a moderátorok, nagyon helyes. :)