Az idén nyolcvanéves Jeles András kultfilmje, krimik minden mennyiségben és az Apokalipszis most végső vágása is érkezik.
Van, hogy a stúdió, van, hogy az állami cenzorok, és van, amikor a józan ész visz rendezőket arra, hogy alaposan megvágják filmjeiket a bemutatás előtt. A filmtörténet során azonban számos olyan legendás alkotás született, amelyből muszáj megkeresni a hosszabb verziót is.
A Nincs baj, drágám, az Apokalipszis most és a Velünk véget ér megszületése sem volt purparléktól mentes.
Karácsonyi ajándéknak sem utolsó egy holdra szállós óra, ha van pár millió megtakarításunk. De lehet kultikus időmérőt kapni már 10 ezer forintért is.
Francis Ford Coppola életrajzi könyve a termékeny káoszról szól, amely minduntalan átsegítette a nehézségeken, és még nagyobb nehézségekbe taszította a zseniális filmkészítőt.
Egy háborús film legyen látványos és izgalmas, ugyanakkor hiteles is, akár a történetről, akár a technikai jellegű részletekről vagy a kivitelezésről van szó!
A cím persze megtévesztő, a listán több Oscart nyert film is szerepel, csak nem biztos, hogy abban a kategóriában is kaptak, amiben igazán megérdemelték volna – és persze van, amit még csak nem is jelöltek.
Hollywoodban kemény a verseny egy-egy filmes vagy tévés munkáért, szóval szép számmal vannak olyanok, akik nem átallottak füllenteni a cél érdekében.
A legtöbb háborús film könyv alapján, tényfeltáró történészi munkára építve készült, de vannak a nagy klasszikusok között olyanok is, amelyek önmagukban is sikeres regények feldolgozásai.
Van, aki a kilóitól nem akart megszabadulni, más a hajfestésre, az orrműtétre vagy a fogorvosi beavatkozásra mondott nemet.
A középkori harcmezőktől a normandiai partraszállásig megannyi ütközetet vittek a vászonra a legjobb rendezők - ezek közül választottuk ki a tíz szerintünk legjobbat.