És ez így van rendjén. Főleg, hogy azért jócskán lehet más élvezetet is találni a kosztümös áltörténelmi szappanopera most először kettébontott új, harmadik évadának első felvonásában. Kritika.
Az Elvis című Baz Luhrmann-film után bő másfél évvel újabb, szokatlan szemszögből elmesélt életrajz érkezett a Királyról – ezúttal az énekes élete asszonyát főhőssé téve. Kritika Sofia Coppola Priscilla című alkotásáról.
Greta Gerwignek már rég meg kellett volna kapnia, és ha kilépünk Barbielandből, máris fontosabbnak tűnik, hogy Mihalek Zsuzsa elnyerje a maga szobrocskáját.
Egészen megdöbbentő, hogy még a modern, közelmúltbeli művek alkotói sem figyelnek arra, hogy a nők reprezentációja megfelelő legyen a filmjükben. Így nem túl meglepő módon a múltkori címek után pofonegyszerű volt újabbakat találni, amelyek szintén nem mentek át az ún. Bechdel-teszten.
Legalábbis az ún. Bechdel-teszt alapján, amit még 1985-ben fejlesztett ki két nő – természetesen nem értékmérőként, de fontos jelzésként arra vonatkozóan, mennyire dominálják a szórakoztatóipart a férficentrikus történetek. Meglepő címek következnek!
A Greta Gerwig – Noah Baumbach házaspár Margot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével forgatott "Barbie" filmje sokkal többet ad az ikonikus játékbaba egyszerű filmre vitelénél – mégsem eleget. Kritika.
A válasz természetesen nem, és az új A kis hableány annyival több ennél, és annyi mindenről lehet beszélni a kapcsán. Kritika a Disney legújabb élőszereplős remake-jéről.
Megnéztük a Grease: A Pink Ladies felemelkedése (Grease: Rise of the Pink Ladies) című széria első két epizódját a SkyShowtime-on, és le vagyunk nyűgözve.
1979 óta március 24. a miniszoknya világnapja. Ennek örömére kiválogattunk néhány mozzanatot olyan filmekből, amelyek sokat tettek ennek a praktikus és vonzó ruhadarabnak a népszerűsítéséért.
Habár a nők által artikulált dühnek is ugyanúgy megvan a maga kultúrtörténete, mint a toxikus maszkulinitásnak, még ma sem teljes az egyenjogúság férfiak és nők között – ezen a téren sem.
Erzsébet osztrák császárné és magyar királyné népszerű alakja a filmeknek és a sorozatoknak. Marie Kreutzer osztrák rendező most kicsit máshogy nyúlt hozzá a témához, mint ahogy azt például a nálunk is közkedvelt Sissi-filmekben megszokhattuk. Kritika a Fűző című alkotásról.
A sztár a Vogue magazinnak adott interjúban élete tragédiáiról mesélt, de elárulta februárban született gyermekének eddig titkolt nemét is.
Szabad-e a szex? - évtizedek óta talán ez a feministák egyik legforróbb kérdése, amire generációról generációra homlokegyenest ellenkező válaszok születnek.
Ki volt Szendrey Júlia azon kívül, hogy Petőfi Sándor felesége? Ki írta az első magyar gyerekkönyvet, és ki volt az első női lapszerkesztő Magyarországon? Ezekre a kérdésekre kaphat választ az olvasó Wéber Anikó új meseregényében.
A Firefly, a Buffy és a Bosszúállók egykor közkedvelt, magát feministának valló alkotójáról egyre-másra derülnek ki aljasságok.
Amy Poehler tinivígjátékának hősnője lázadást robbant ki iskolája ostobán szexista szabályai és beidegződései ellen, egy aranyos, de végtelenül lagymatag történetben.
Betty Friedan munkássága alapvető szerepet játszott abban, amit ma a női-férfi szerepekről gondolunk, és következésképp abban is, amit a filmrendezők, a populáris kultúra vagy a tömegmédia gondolnak ugyanerről.
1970-ben tüntetők zavarták meg a Miss World szépségversenyt Londonban, az HBO filmje szerint örökre megváltoztatva a verseny arculatát és megítélését. De azok a feministák, akiket itt látunk, nem tűnnek nagy rendbontóknak.