Rujder Vivien és Béres Bence improvizációit felhasználva írta Bíró Zsombor Aurél. "Nem azt mondom, nyilván. Ha valaki csak úgy odajön az utcán, hogy látta a Psychét, és gratulál, az jól tud esni. De azt nem akarom érezni, hogy meg kell sértődjek attól, ha valaki mondjuk nem gratulál. Én ezen nem gondolkozom, hogy most az iksz ipszilon ismerősöm miért nem gratulált. Ha nem gratulál, oké. Ha gratulál, oké. Nekem attól nem lesz több az egóm, hogy most sok ember gratulál vagy kevés. Egyébként igen. Sok ember gratulált. Nyilván. Csak hát abból is, ugye, mennyi az őszinte? Meg hát mi az egyáltalán, hogy gratuláció?" Sikeresek akarunk lenni. A csillogást és a reflektorfényt üldözzük, egy olyan világról álmodunk, ahol minden irányból a saját arcunk néz vissza ránk, és ahol a nevünket halljuk akkor is, ha nem beszél senki. A legkülönlegesebb képességünk pedig, hogy játszi könnyedséggel verjük át önmagunkat. Minden bűnünket megbocsátjuk, egy kis bánkódás, némi önmarcangolás után mindig sikerül elhessegetni a szégyent, legalább túllátunk a saját orrunkon, ezzel nyugtatjuk magunkat, és elhisszük, hogy az önreflexió vagy a művészet, aminek az oltárán az emberi integritásunkat is feláldozzuk, majd feloldoz. De mi történik, ha eljön az eszmélés pillanata?
Tarlington. Mervyn, a kisvárosi szálloda recepciósa mindig arra várt, hogy életének dögunalmát fölkavarja egy igazi dráma. Amikor lövés dörren az emeleti szobában, és Mervyn egyedül találja a gyanús, félkezű vendéget, a drogdílernek és csajának pedig nyoma veszett, már tudja: eljött a nap. Martin McDonagh misztikus, fekete komédiáinak sorát erősíti A nagy kézrablás is, mely az Erőszakik és A kripli alkotójának Magyarországon még nem játszott darabja, egy gyilkos humorú élet-halál harc. A párbeszédek Tarantino és Guy Ritchie figuráit idézik, a bűnügyi történetben mintha a Sin City és a Csupasz pisztoly filmek világa találkozna egymással…Amire a néző még számíthat – erős karakterek, erős kifejezések.
„Gyertek gyorsan, itt vannak!Ők azok! Ők azok! Ők azok!Végre megvannak!Ezer meg ezer kék madár!Millió és millió!Milliárd!” Az irodalmi Nobel-díjas Maurice Maeterlinck lírai szépségű drámájában két kisgyerek indul útnak,hogy megleljék a titokzatos Kék Madarat. Kalandjaik különös tájakon át vezetnek – a városból azerdőbe, az éjszakából a hajnalba, a ködből a fénybe. Útitársuk egy izgága kutya és egy fondorlatosmacska, de találkoznak egy tündérrel, több boldogsággal és félelmetes szörnyekkel is.A kérdés csak az: meglelik-e a boldogság kék madarát? És felismerik-e, ha végre megtalálják? Vas István fordításának felhasználásával a szövegkönyvet írta: Cseh Dávid
Barnabé Leroux mániákusan precíz könyvelő. A panaszlevelek specialistája. Felesége halála óta magányosan él, csak ritkán látja fiát, Benoit-t, aki légiutaskísérő. Barnabé-ból hiányzik az empátia. Egyetlen igazi kapcsolata van a külvilággal: hetente egyszer pszichoterapeutához jár. Szabálykövető, semmit sem bíz a véletlenre. Aztán egyik nap észreveszi, hogy a joghurtja eltűnt a hűtőjéből. Pedig biztos benne, hogy előző nap még ott volt a joghurt! Mert ő a napok sorrendjébe állítja a joghurtokat a hűtőben. Péntekre esik az új-zélandi kivis, és az nincs a helyén. Hirtelen minden felborul körülötte… A helyzet persze aggasztja fiát, a terapeutával közösen azt hiszik, a férfi kezd leépülni. Barnabé Leroux amúgy csak elsőre tűnik elviselhetetlennek. Joghurtos története abszurditásával együtt nagyon is megindító. Laetitia Colombani darabja tele van szeretettel, emberséggel és gyengédséggel. És rendkívül humoros.
A közönség egy olyan egyszemélyes színházi estet láthat, ami tudatosan egymás mellett megidézi Molnár Ferencet a "színházi írót" és a "kávéházit", nem színpadra szánt szövegein keresztül. Az estet 3 fős zenekar kíséri, az elhangzó zenék Fesztbaum Béla szerzeményei.
A Kulcsár Noémi Tellabor előadása. Shakespeare egyik legismertebb vígjátéka egyben keserédes dráma a szerelem természetéről. Fiatalok vesznek el egy elvarázsolt erdőben, és miközben párjukat keresik, kiderül, hogy ebben a világban a szerelem csak függőség, a magány ellenszere. A kavarodásban a szerelmesek valójában egymásban keresik önmagukat – ez a keresés pedig boldogsághoz és boldogtalansághoz is vezethet. A Harangozó-díjas Kulcsár Noémi a Macbeth és a Rómeó és Júlia után újabb Shakespeare klasszikust gondolt újra a maga groteszk, humoros, mégis absztrakt táncos nyelvén. Kortárs, modern értelmezésében Felix Mendelssohn azonos című remekművére hajszolják egymást Shakespeare hősei, akiket a Tellabor Társulat művészeti alakítanak. A Szentivánéji álom összes figurája megjelenik a színpadon, így a szerelmespárok, Theseus és Hippolyta, a tündérkirály Oberon és a tündérkirálynő Titánia, és persze a mesteremberek és a pajkos Puck is. A produkcióban pedig részesei lehetünk egy egyszerre fényes és sötét álomnak, amelyben ezek az izgalmasan mai figurák üldözik egymást árkon-bokron, álmon-rémálmon át.
Az 1942-ben megjelent, nagy indulatoktól feszülő, szuggesztív erejű regény vakító élességgel világít a barátság, a hűség és az árulás ösvényeibe. Két régi barát évtizedek után újra találkozik, s végig beszélgetik az éjszakát. A múltra visszatekintve egyikükből vádlott, másikukból vádló lesz. Ám a tragédiát valójában nem alkalmi gyengeség okozta: egy világrend széthullása a hagyományos erkölcsi értékek megrendülését is jelenti.
Kemény Zsigmond Zord idő c regénye alapján írta: Lábán Katalin. 1541.BudaIzabella királyné dilemmája, hogy beengedje-e a Habsburg Ferdinánd katonáit a budai várba, vagy hallgasson-e tanácsadóira, akik a török látogatását szorgalmazzák?Nyugat vagy kelet felé irányítsa az országot?Végül persze nem az ő kezében van a döntés.Izabella királynét a szultán kikergeti a várból. Budát török várossá teszi. Izabella Erdélybe menekül. Magyarország három részre szakad. Szakértő: Reinisch Egon Filmrendező-operatőr: Csáki Rita
“Lassan két évtizede figyelem Thuróczy Szabolcs a (magyar) néplélek ismeretéről tanúskodó alakításait Pintér Béla zseniális darabjaiban: organikus, természetes, bio! Az évek során barátságába is fogadott. Mikor először levittem a bucsuszentlászlói kocsmába, húsz perc kellett neki, hogy autentikus szereplőjévé váljon a “kolorlokálnak” Helyi kőművesekkel biliárdozott hosszan, akik észre sem vették, hogy idegen. Aztán írtam egy kocsmaregény-félét és ebből készül most egy monodráma Szabolcs főszereplésével. Keresztes Tamás, kiváló színművészünk, nem mellesleg Gogol: Egy őrült naplójának káprázatos előadója lesz a darab rendezője. A dramaturgia vastörvényeit pedig a nagyszerű Enyedi Éva érvényesíti majd magas színvonalon.” (Bödőcs Tibor) A szerző többször is nyilatkozta, hogy “Thuróczy Szabolcs hangján szól a fejében Oszkár”. Végre eljött az idő, hogy a nézők is meghallgathassák, hogyan. Kocsmaária egy levegővel. Sok nevetéssel, sírással. Oszkár néhol nosztalgikusan költői, néhol sokkolóan ismerős és karcos világa Keresztes Tamás rendezésében elevenedik meg a szemünk előtt.
A Freakency egy modern, újgenerációs bűvészműsor, mely interaktivitása és egyedi látványvilága révén felejthetetlen élményt nyújt. Formabontása miatt rácáfol a bűvész sztereotípiákra, ezáltal új szintre emeli a szórakoztatás élményét. Interaktív, dinamikus, fiatalos és látványos. A veszélyt, a kihívásokat és az extremitást ötvöző, látványos produkció, melynek központjában önmagunk ismerete, saját határaink átlépése áll. Egy műsor, ahol főszerephez jut az érzékszervek finomítása, összehangolása, felerősítése, illetve kizárása. A váratlan és meglepő fordulatoknak köszönhetően az izgalom és az ámulat garantált!A Freakency egy modern, újgenerációs bűvészműsor, mely interaktivitása és egyedi látványvilága révén felejthetetlen élményt nyújt. Formabontása miatt rácáfol a bűvész sztereotípiákra, ezáltal új szintre emeli a szórakoztatás élményét. Interaktív, dinamikus, fiatalos és látványos.A műsorban bemutatja Gábor felkészülési folyamatát az egyre nehezedő feladatok során a végső próbatételig. Közvetlensége révén sokkal intimebb kapcsolatot alakít ki a nézőkkel, így ők is teljesen magukénak érezhetik a produkciót, hiszen aktív részesei lesznek a varázslatnak.Szereposztás:Bűvész: NÉMETH GáborBűvész segéd: NAGY (nox) TamásStábtagok:Fénytechnika: HAMZA AttilaHangtechnika: KISS - VÁMOSI BrigittaTanoncok: PÁLMAI Levente, ERDÉSZ Márk, KOCSIS Albert
A Freakency és K.A.M.U. mellett a Szeánsz is egyedi hangulattal, sztorival és új trükk-arzenállal vár Benneteket. llemidézés, gondolatolvasás, természetfeletti intuíciók… A misztikus tudományok fénykorába kalauzolja nézőit Németh Gábor újabb önálló színházi bűvészműsora, melyben a mentalizmus kapja a főszerepet. Illúzió vagy valóság? Szemfényvesztés vagy különleges adottság? - A médiumok világába csöppenve, Te meg tudod adni a választ? K.A.M.U. mellett a Szeánsz is egyedi hangulattal, sztorival és új trükk-arzenállal vár Benneteket. Szereposztás: Mentalista: NÉMETH Gábor Koreográfus: NAGY (nox) Tamás Stábtagok: Szöveg: VARGA Lilla Design: PÁLMAI Levente Technikai vezető HAMZA Attila, Vizuál: ERDÉSZ Márk Hangtechnika: KISS - VÁMOSI Brigitta Koordinátor: CZÖVEK Letícia Road: SZILÁGYI Tamás
#nőitermészet /nőiesség #körforgás #mágikusvilág Milyen állandó (szerep)változásokkal nézünk szembe nőként? Milyen átalakuláson kell keresztülmennünk, és hogyan olvadunk bele végül mind a világ végtelen körforgásába? Négy nő, öt légiakrobatika eszköz, és egy hegy ruhákból. Egy mágikus világba invitáljuk a nézőket, ahol a levegőakrobatika, a kortárs tánc és a fizikai színház elemeit ötvözve jelenítjük meg a női lét örökérvényű kérdéseit. Utazás a természet szülőanyjának birodalmába. Ez az állandó változások otthona, ahol az átalakulás soha nem áll meg.Terra, avagy a Földanya számára az élet ciklikus, örökké változó és végtelen. Születés, virágzás, halál és újjászületés. Ezt a végtelen körforgást hozza színpadra a kollektíva kortárs légtánc előadás formájában. A One Thousand Faces kollektíva 2019-ben született két magyar, egy brit és egy spanyol légiakrobata közös munkájából az INspirál Cirkuszközpontban. Az alkotók, egyben előadók különböző háttérrel érkeztek a cirkusz világába, így a közös nyelv megtalálásával kezdődött a munka. Azóta számos európai ország, illetve hazai fesztivál színpadán volt látható a TERRA című előadás. Authors/interpreters: Georgina Cassels, Marta Matovelle, Podmaniczky Dorottya, Zetelaki RékaLight Design: Antal Szasz/Janka GalkoZenei közreműködő: Bagi Anna
"Engedd meg, hogy egy órára kiszakítsalak a világodból, és beszuszakoljalak az enyémbe. A boldog élet titka, hogy tudni kell magadban alkudozni az elvárásokkal.De a legjobb, ha nincsenek. Albániához képest Magyarország is egy Ausztria.Annyira megfordult a világ, hogy negatívnak lenni manapság pozitív..A nevetés a legjobb vakcina. Mikor lesz újra régi a világ? Vagy már sosem? Vajon nevetnek a maszk alatt? Az ott vajon anyám? Vagy a fogorvosom? Te is unod már a koronát. Én is. Nagyon. Lépjünk túl rajta együtt, és beszéljünk valami másról. Például a világról végre."