"Megpróbáltam újra végigmenni azon az úton, amelyet a festő követett, még a festés előtt megszemlélni azokat a képeket, amelyeket megfestésre választott: a testeket Eadweard Muybridge fényképein, a mozgás felbomlását, az elmozdulások aprólékos tanulmányozását; röntgenfelvételeket egy 1958-as, Positionings in Radiography című orvosi kötetből. Ezekből a képekből értettem meg, mik ezek a testet eltorzító, külső, de a bensőben megszülető erők."
(Paola Bianchi)
Az UniSzex művészet és nemiség ősi, elválaszthatatlan kapcsolatát boncolgatja. Kiindulópontunk a színpadi tánc, melynek évszázadokon keresztül központi témája és fontos kompozíciós eszköze volt a duó, szaknyelven a pas de deux. A fesztiválon bemutatunk különböző nézőpontok jegyében fogant kortárs tánckettősöket, melyek mindegyike másképp tárgyalja két azonos nemű ember kapcsolatát - színpadi körülmények között.
Vajon miért tűnik gyakran provokatívnak két azonos nemű táncos duója? Van-e egyáltalán jelentősége a nemeknek a kortárs táncban, kortárs művészetekben? Felértékelődnek-e a nemi szerepek a testiség miatt vagy sem? Vajon a nemi szerepekkel való foglalkozás műfaji sajátosság vagy általános szociológiai, pszichológiai jelenségek feldolgozása? Reményeink szerint a kettősség, a nemiség, a nemi identitás és az én kérdése provokatívan, izgalmas vitákra sarkalló módon merül fel az UniSzex kapcsán, amelyen tudósok, alkotók és egyéb gondolkodók segítségével vizsgáljuk meg ezt a testnek és szellemnek egyaránt izgalmas témát.
A(z) Trafó előadása
Hozzászólások