Amikor döntünk valamiről, akkor nem csak a jövőbeli eseményeken változtatunk, hanem az is megváltozik, akik vagyunk. A romantikus komédia műfaja erről eddig mélyen hallgatott.
Gyakran fel-felbukkanó toposz a romantikus komédia világában, hogy egy nőnek két férfi között kell választania. A néző morális világrendjét általában megtámogatja a mű, amennyiben az egyik nem igazán szereti és kihasználja a nőt, a másik azonban legjobb barátként támogatja őt, amíg a nő végül észreveszi, hogy mindig is őt kellett volna szeretnie. Megkavarja azonban a helyzetet, ha mindketten valóban őszinte és szeretetreméltó emberek, valódi érzelmekkel a nő iránt. Tovább bonyolódik a cselekmény, ha a nő valójában kettő nő, (illetve néha harmadikként az egyik férfi halott anyja), és a realitást darabonként elnyeli az egzisztencialista szürreália.
Hozzászólások