Nagyon penge!

Az évek múlásával nem sok minden változott Penge háza táján. Bár Guillermo Del Toro a Penge 2 neogótikus kavalkádjával és véres vámpír-romantikájával több-kevesebb sikerrel igyekezett kitágítani a Penge-univerzumot, a sorozatot remélhetőleg egyszer s mindenkorra lezáró harmadik részben visszatértük a gyökerekhez: a fantáziátlan nagyvárosi helyszínekhez és a vámpírológia kisiskolás tételeihez.

Ha valamiben, a sorozatot érintő változások leginkább a fegyverarzenál bővülésében és Penge gondosan fésült frizurájának választékában érhetők tetten. Ezzel persze túloztunk egy csöppet, hiszen a szereplők frontján is akad újdonság. Penge ezúttal sem holmi ipari tanulókkal akasztja össze képzeletbeli bajuszát: igazi nagyvad, a vámpírok ősatyja, a Drake-re keresztelt Drakula akad a horgára. Ez a mi Drakulánk, bár jobbára úgy fest, mint egy kissé divatjamúlt rocksztár vagy futballista-fenomén, valójában igen veszélyes bestia, aki Pengéhez hasonlóan immunis a napfénnyel szemben. Ilyen ellenféllel szemben még Penge is erősítésre szorul, s mivel hű társát, segítőjét és mentorát, a barázdáiról és rekedtes hangjáról már messziről felismerhető Whistlert egy üzemi baleset következményeként ezúttal kénytelen nélkülözni, kapóra jön a fiatal generáció segítsége. Hogy az emberek lakta világ továbbra se kerüljön vámpírkézbe, immár nemcsak a morózus Pengén, hanem a Whistler lánya által vezetett vámpírvadász-cserkészcsapaton is múlik, melynek lelkes ám kissé infantilis tagjai hívatottak némi humort csempészni a kissé gépies ügymenetbe.

Bár a Wesley Snipes-alakította szuperhős rajongói kitörő örömmel fogadták, hogy bálványuk harmadik jelenését az a David S. Goyer rendezi, aki a sorozat mindhárom részének forgatókönyvéért is felelős, örömük kissé elhamarkodottnak bizonyult. Pedig ha valaki, hát Goyer aztán tudja, mi kell a Penge fan-club-nak, hiszen ő volt az, aki anno világra segítette a bemutatkozásakor újfajta akcióhősnek kikiáltott képregény-figurát. Ki tudja, talán éppen a Christian Bale-féle legfrissebb Batman-mozi forgatókönyve foglalta le az elsőfilmes rendező figyelmét, vagy egész egyszerűen a kamera mögötti teendők haladták meg az erejét. Akárhogy is történt, Goyer neve immár nemcsak a sorozat felfuttatásával, de annak mélyrepülésével is összefonódik.