Mit hoz a május a mozikba?

Sokan térnek vissza májusban a vászonra, köztük Pedro Almodóvar, Godzilla és John Wick, illetve megtudjuk, milyen sorozatgyilkost szeretni, és milyen lenne egy gonosz Superman!

A május nem kezdődik különösebben erősen: az első héten egy közepesre sikerült, hidegháborús angol kémsztori nyit, A vörös ügynök, egy megtörtént esetet feldolgozó norvég death metal mozi, a Lords of Chaos - Sötétség gyermekei a folytatás, valamint egy thai-francia művészfilm, a Manta Ray borzolja az idegeket, illetve lesz egy tényleg megható film, a Két lépés távolság egy ritka betegségben szenvedő fiatal lányról, aki nem mehet a címbeli két lépésnél – valójában két méternél – közelebb szíve szerelméhez. Ehhez jön még a Manu a legsirályabb fecske német animációs film egy fecskéről, aki sirálynak hiszi magát.

A második hét mindenért kárpótol minket, hiszen jön a Brightburn – A lángoló fiú - David Yarovesky horrorja azzal a gondolattal játszik el, hogy mi lenne, ha egy Supermanhez hasonló lény nem jóra használná fel képességeit, és az eddigi előzetesek alapján ez nagyon király és meglehetősen eredeti lesz. A Pokémon - Pikachu, a detektív című japán-amerikai kalandfilm papíron elég bárgyúnak tűnik – a beszélő Pikachu és egy fiatal srác összeáll egy nyomozásra -, de a félig élőszereplős, félig animált film fanyar humora nagyon meggyőző. És itt van még a Tied a világ című őrült francia akció-vígjáték Isabelle Adjani és Vincent Cassel szereplésével, ami remélhetőleg végre újra visszaállítja a francia komédiák presztízsét – őrült, jól néz ki és jókat írtak róla! És még nincs vége: a Csaló csajok A Riviéra vadorzói című klasszikus csajos remake-je Anne Hathaway és Rebel Wilson főszereplésével, a Pécsi szál pedig magyar zenés film, dokumentumfilm, amelyben Szabó Simon kalauzol minket végig a város valóban lenyűgöző kortárs könnyűzenei világán, aki pedig a művészetre gerjed, ott van A művészet templomai: Leonardo 500 olasz ismeretterjesztő film.

A John Wick: 3. felvonás - Parabellum remekül hangzik, reméljük, visszatérünk az első film tempójához és hangvételéhez – a második rész felejthető volt sajnos -, Keanu Reeves pedig ritkán hibázik. A lengyel- magyar koprodukcióban készült Éter a legendás Krzysztof Zanussi visszatérése egy történelmi drámával, míg a Szívek királynője dán-svéd dráma egy asszonyról, aki elcsábítja mostohafiát. Az Undipofik című amerikai animációs filmet ugyan nem nagy stúdió jegyzi, de nagyon szimpatikus kis darabnak tűnik. És ezekkel a filmekkel ez egy laza hét volt, de a következő sűrű lesz.

Vannak kételyeink, hogy erre a dátumra valóban ideér-e az Ad Astra - Út a csillagokba, a Brad Pitt főszereplésével készült sci-fi, amiben egy űrhajós a naprendszer peremére indul, hogy megtalálja elveszett édesapját – a filmhez ugyanis nemhogy előzetes, de még jelenetkép sem jött ki, gyanítom, későbbre számíthatunk rá. Az Aladdin a régi nagy Disney siker élőszereplős feldolgozása, ami tökre úgy néz ki, mint a Perzsia hercege, és az a legfurcsább benne, hogy Guy Ritchie rendezte  – egyelőre 6-os korhatár karikával. Az Átkozottul veszett, sokkolóan gonosz és hitvány valójában Zac Efron jutalomjátéka a sármos sorozatgyilkos Ted Bundyként, és amit eddig láttunk belőle, az elég meggyőző és elég hátborzongató volt. A spanyol Fájdalom és dicsőség Pedro Almodóvar életösszegző alkotása – nem véletlen, hogy főszereplője egy alkotni képtelen filmrendező. És van egy „sötét ló” is, A gyermek ír horror egy eltűnt fiúról, akire egy gödör mélyén találnak rá az erdőben – és aki nyilvánvalóan nem a régi önmaga. Ebből akármi kisülhet!

És a végére maradt a legjobb, az új Godzilla-film és a Kong: Koponya-sziget után a soron következő monstrumfilm, a Godzilla II – A szörnyek királya, amiben már nem csak az óriásgyík, de a legendáriumban szereplő többi szörny is előkerül, olyanok, mint Morthra, King Gidora. Lehet, hogy ez sokaknak nem annyira izgató – mi nagyon rá vagyunk indulva! A Dominó című, javarészt dán stábbal készült thriller a veterán Brian De Palma visszatérése, míg az Éretlenségi című amerikai vígjáték az eddig színésznőnek ismert Olivia Wilde rendezői bemutatkozása, és talán már a nyári szünetnek szól a Hamupipőke és az elvarázsolt herceg című animációs film. A legeslegvégére pedig egy különös darab, a Mami, amiben az Oscar-díjas Octavia Spencer riogat egy csapat tinit – ez lehet nagyon jó és elég beteg is, vagy a kettő egyszerre.