Leírni is alig merem, hogy végre rendesen mozizhatunk, ha marad minden úgy, ahogy most van, és akkor lesz itt kaland, komédia, horror, dráma és mese!
Az óvatos augusztus után itt az iskolakezdés és az ősz eleje, annyi filmbemutatóval, amennyi nagyon rég volt, és ha minden jól megy, annyiféle műfaj sorakozik fel, hogy mindenki tud majd választani magának valamit. Például olyan fanyar angol vígjátékot, mint az Inkább lennék özvegy, amelyben Bill Nighy ott akarja hagyni Annette Beninget, ám az utóbbi lassan kapiskálni kezdi, hogy jobban élne özvegyként, mint elvált feleségként. A Miután összecsaptunk a tavalyi Miután folytatása, egy „végzetes szerelem” története, vagyis megint ugyanaz a két mutatós fiatal kering egymás körül, és még mindig nem tudják eldönteni, mit is akarnak. Van itt más is, egy nagyon vicces, fesztiválsiker amerikai vígjáték, a Palm Springs, amiben Andy Samberg kerül egy időhurokba, és újraéli ugyanazt a napot, és közben csajozhat is.
És alig merjük elhinni, de, ha minden jól megy, itt lesz a rákövetkező héten a még 2018-ban készült, azóta ezerszer eltolt és elhalasztott tiniszuperhősfilm, Az új mutánsok, amelynek hőseit egy zártosztályon vizsgálják, ami nyilván nem jó nekik, ezért szöknének – ez akár remek is lehet. Nem nekünk szól, de sokan fogják szeretni, a BTS – Break The Silence: The Movie a legnépszerűbb dél-koreai együttes világraszóló történetét. Lesz magyar film is, a Hab: az elsőfilmes Lakos Nóra vígjátékában Kerekes Vica keres alibi férjet, hogy megmenthesse imádott cukrászdáját, amiből még akármi lehet. A francia Ígérem, hogy visszatérek szintén női film, az űrhajós Eva Green kénytelen benne magára hagyni kislányát, ha csak egy évre is – nagyon dicsérik, szép film.
A Sosem késő ausztrál vígjáték, amiben négy öregúr akar dobbantani az idősek otthonából – talán lesz rá kereslet. És itt van egy másik régi adósság, a Disney soros nagy költségvetésű élőszereplős feldolgozása, a Mulan – azért feldolgozás, mert saját, régi rajzfilmjüket vették elő. Nagy kérdés, hogy nálunk hogy muzsikál egy csakis kínai szereplőkkel, Kínában játszódó mese. Amerikában a Téboly nyitotta újra a mozikat, nálunk kicsit kellett rá várni: Russell Crowe autós ámokfutása Spielberg korai klasszikusát, a Párbajt idézi, de vajon hoz legalább hasonló szintet? Művelődni is kell, és erre itt lesz A művészet templomai: Frida Kahlo – Viva la Vida , és hasonlóan kiszámíthatón érkezik a soros életigenlő Omar Sy vígjáték, Az elfeledett herceg , amiben, biztos, ami biztos, egy cuki kislánnyal szerepel. A Bridget naplója című amerikai vígjáték természetesen nem egy újabb Bridget Jones film, hanem egy zavarodott fiatal lány meséje, akit egy színes bőrű kislány terel a helyes útra.
A Buvári Tamás rendezte Magdolna a boldoggá avatott Bódi Mária Magdolna történetét meséli el, akit a háború végén orosz katonák öltek meg. A közelmúlt történetét meséli el csupa nagybetűvel a NINCS PARANCS! című magyar dokumentumfilm, amely egy magyar és egy kelet-német határőrtiszt szemszögéből mutatja meg a vasfüggöny lehullását. A Tiszt és kém – A Dreyfus-ügy a botrányhős Roman Polanski munkája, és a XIX. század végi Franciaország legnagyobb botrányát mutatja be, állítólag remekül.
Dominik Moll új filmjében, a Bestiádában öt ember öt különböző, mégis összefonódó történetben meséli el egy fiatal lány eltűnésének történetét, de a Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre magyar romantikus drámában is kicsit elcsúszik a valóság és a képzelet egymástól: Horvát Lili filmjében egy orvosnő keresi a szerelmét, ám amikor végre rátalál, az nem ismer rá. A talán kissé megtévesztő cím ellenére a Greenland - Az utolsó menedék nem természetfilm, és nem is thriller, ami a leírásában szerepel, hanem katasztrófafilm, amiben Gerard Butler szeretné biztonságba juttatni a családját egy irtózatos nagy üstökös elől – a cím alapján azt feltételezem, Grönlandra. És zárjuk a hónapot könnyedén: Robert De Niro megint nagyapa lesz a Nagypapa hadműveletben, aki az unokájával kerül konfliktusba, de ez viccesebbnek ígérkezik, mint a Nagyfater elszabadul (2016).