Kezd kimerülni a TV2 aranytojást tojó tyúkja

Az RTL Klub növelni tudta húzóműsorai nézettségét, így a csatorna már második hete jobb eredményeket ér el a kereskedelmi célcsoportban, mint riválisa, a TV2.

A hatodik héten a kereskedelmi célcsoportban nagyon belehúzott a Keresztanyu: az RTL Klub napi sorozata átlagosan 17,06 százalékos közönségarányt ért el, ez a szám az ötödik héten még 15,84, a negyedik héten 15,83 százalék volt, tehát a jól látható a növekedés. Az RTL Klub másik főműsoridős programja, A mi kis falunk című sorozat ismétlése is erősödni tudott az előző hét óta: míg az ötödik héten 11,98 százalékos átlagos közönségarányt produkált, addig a hatodik héten már 12,3 százalék, vagyis a nézőket nem igazán zavarja, hogy ismétléseket nyomnak le a torkukon.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A TV2 főműsoridős programjai kicsit gyengébb teljesítményt nyújtottak, mint az előző héten, és ez a tendencia állandósulni látszik: a harmadik héten az Exatlon még kiemelkedő, 16,54 százalékos közönségarányt produkált, a negyedik héten ez a szám 16,16 százalék lett, az ötödik héten ennél is kevesebb, 15,98, míg a múlt héten már csak 14,28 százalékot tudott elérni. A Doktor Balaton is szép lassan elfogy: a kereskedelmi célcsoportban az átlagos közönségarány már csak 11,24 százalék lett, előző héten még 11,56 százalék volt. A csatorna hírműsorának is csökkent az átlagos heti közönségaránya ebben a célcsoportban: míg az ötödik héten 14,46 százalék volt, addig a hatodik héten már csak 13,6 százalékot ért el.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A hét legnézettebb műsora a kereskedelmi célcsoportban egyértelműen a Keresztanyu lett: a lista első öt helyét az öt múlt heti epizód foglalja el, a legnézettebb, hétfői részt 286 196-an követték, ami 18,1 százalékos közönségarányt eredményezett. A csatorna hétvégén is kicsattanó formában volt, a hét hatodik legnézettebb műsora A tanár című RTL-sorozat lett 229 031 nézővel és 13,4 százalékos közönségaránnyal, de sokan nézték vasárnap este az Aquamant is, ami a hét kilencedik legnézettebb műsora lett 219 372 nézővel. A TV2 legnézettebb műsora a kereskedelmi célcsoportban az Exatlon pénteki része lett, ami a lista a tizenkettedik helyét tudta megcsípni 209 263 nézővel és 14,7 százalékos közönségaránnyal.

A teljes lakosság körében egy-egy RTL Klub Híradó került a legnézettebb műsorok listájának élére: az első helyet a keddi Híradó szerezte meg 818 234 nézővel és 22,2 százalékos közönségaránnyal. A TV2 legnézettebb műsora ebben a korcsoportban a keddi Tények lett, és a nézettségi lista harmadik helyét sikerült megszereznie 781 350 nézővel és 21,2 százalékos közönségaránnyal. Itt is kimagasló nézettséget ért el a Keresztanyu, a hatodik legnézettebb műsor lett a múlt héten a pénteki epizód 771516 nézővel és 17,1 százalékos közönségaránnyal.

 

Az RTL Klub erősödése a megnyert esték számán és az átlagos heti közönségarányon is látszik: múlt héten a hét estéből hat az RTL Klubé lett, 13 százalékos lett az átlagos közönségarány a főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban, míg a TV2 csak egy estét tudott elvinni, és 11,3 százalékos közönségarányt produkált.

 

A nagy kérdés, hogy a TV2 mit talál ki a negatív folyamatok ellensúlyozására, és ezzel a nézők is elégedettek lesznek-e.