Meredek összeesküvés-elmélettel álltak elő a Jóbarátokkal kapcsolatban

  • PORT.hu

Azt már megszokhattuk, hogy a nézők addig-addig gondolkodnak hőn szeretett műsoraikról, filmjeikről, hogy a végén a leghajmeresztőbb ötleteket társítják kedvencükhöz.

A közelmúltban többször volt téma a sorozat a közösségi oldalakon, akkor a következő agyzsibbasztó teória került elő: csak Dark Phoebe-elméletként becézik azt az elgondolást, ami szerint Phoebe egy bolond lány a kávézó kanapájáról (ez eddig még stimmel is), és a további szereplők, valamint a történetek csak a fejében léteztek.

Most egy bizonyos Alex Baker rádiós műsorvezetőnél gurult el a gyógyszer. Szerinte a sorozat csak egy „őrült és bonyolult színpadi komédia a Starbucks számára”, ami azt jelenti, hogy egy aprólékosan kidolgozott, ördögi terv volt a Starbuckstól arra, hogy az embereket átszoktassák a kocsmába járásról (Cheers) a kávézók látogatására (Jóbarátok). Eszerint a kilencvenes évek kultsorozata, a Jóbarátok nagy részt vállalt abban, hogy napjainkban ennyire fel tudott futni a Starbucks kávézólánc.

 

 

Az ötlet kitalálója a - szerinte - alapvető tényekkel kezdi a bizonyítást: szerinte Rachel nem csak, hogy hasonlít a kávézólánc logóján szereplő nőre, de a neve is az, hogy Green, vagyis zöld – pont, mint a Starbucks logója. Meggyőző, nem? (Nem.) Azt is megjegyzi, – hasonló komolysággal – hogy Ross és Monica vezetékneve „Geller”, a gellen pedig egy német szó a kiáltásra, épp, ahogy a Starbucksban a dolgozók kiabálnak a vendégnek, ha kész a kávéja.

 


Mondjuk az ötlet, miszerint a Jóbarátoknak köze lehet ahhoz, hogy a kilencvenes években Amerikában szinte berobbant a köztudatba a Starbucks, és hihetetlen népszerű lett a kávézóban való ücsörgés, talán nem annyira elrugaszkodott. Az azonban eléggé hajmeresztő teória, hogy mindez a Starbucks marketingeseinek fejéből pattant ki, vagyis az egész Jóbarátok nekik köszönhető.


A karakterek valóban szinte minden idejüket a Starbucks-szerű Central Perk nevű kávézóban töltötték, és egy lelkes – talán kissé őrült – rajongó végignézte az összes epizódot, hogy fényt derítsen a szereplők kávézási szokásaira. Azt találta, hogy összesen 1154 csésze kávét fogyasztottak el a szereplők durván egy évtizedes pályafutásuk alatt.

via NME

Március 3-án újra KultúrKedd!
március 3., kedd 00:00-24:00 Március 3-án újra KultúrKedd!

Kedvezményes jegyek csak egy napig a PORT.hu-n!