Sokak szerint az egészségtelenül sok szabadidő egyik legbiztosabb jele, hogy az ember mémvideók megzenésítésére adja a fejét. Ennek ellenére sem szabad lebecsülnünk eme tevékenységet, pláne, ha olykor fenomenális végeredmény lát napvilágot. Lássuk Szalacsi, Damu és a Mónika Show sztárjainak performanszait a zene szárnyain!
Kiszin feat. Loverboy: Azbeszt Operett
A legendás „Azbeszt”-videó az első hazai világhálós mémek egyike azokból az időkből, amikor egyetlen éjszaka alatt akár másfél dalt is le lehetett tölteni a Datanet internetszolgáltatásának köszönhetően. A korabeli felvételen egy szülinapi ünnepre készülődő családapa videózza a virágmintás börtöntányérokkal és radioaktív üdítőkkel dekorált asztalt, amikor anyuka egy óvatlan pillanatban átsuhan az objektív előtt. Az alkotási folyamat megzavarása pedig olyannyira felzaklatja a művészt, hogy előtör belőle a feldúlt kukoricacsősz. A szóban forgó mémklasszikus 2020-ban ihlette meg Kiszin Miklós basszusgitárost, aki fenomenális remixet gyártott belőle – mintegy újradefiniálva azt a szlogent, mely a magyar lelkekben legtalálóbban jellemezte a covid-időszakot.
Szalacsi feat. Will Smith: Getin Jeggy with Kocsord
Íme, egy másik alapvetés abból a korszakból, amikor ezoterikus jóakaróink tömegesen spammelték tele freemailes fiókjainkat Coelho-idézetekkel súlyosbított naplementés Powerpoint-prezentációkkal. Szalacsi Sándor kocsordi lakos 2002-ben került be a hipertér halhatatlanjai közé, amikor is Bogdán Ferenc filmes vele készült, 1989-es mélyinterjúja máig tisztázatlan körülmények között felkerült az internetre. Szófordulatai azonnal szállóigévé váltak, azt azonban még nem sejtettük, hogy hasonló adottságokkal egyszer akár egy kommunikációs igazgatói posztért is jó eséllyel indulhat majd. A Szalacsi-mémcunami megállíthatatlannak tűnt, az alábbi muzikális remake pedig még a kistérségi pajtadiszkókat is meghódította:
Vámpír Ági VS Sintér Zoli: Tiszta szégyen
A Mónika Show egyik legfontosabb tanítása valahogy így hangzott: ha képtelen vagy alanyt állítmánnyal egyeztetni, lehet verekedni is. Ezt a spirituális útmutatást pedig az ózdi Twilight női vámpírkaraktere, Ágnes is elsajátította, aki meghívott sztárvendégként elérkezettnek látta az időt, hogy bosszút álljon egykori élettársán, Csipkés Zoltánon. Mindemellett válogatott sumér átkokban részesítette „Sintér Zolit”, aki az 50-es intelligenciahányados védőburka alatt sikeresen hárította a rontásáradatot. És bár a szóban forgó műsorszám nem lett PhD-értekezések slágertémája, alsó hangon két kiváló remixhez is pazar alapanyagot biztosított.
Mi folyik itt Gyöngyösön – AI Opera-remix
A Terminátor gyászos jövőképe szerint az emberiség 5, azaz öt év múlva immár öntudatra ébredt Rakéta-porszívók és Hajdu-villanybojlerek rabigájában fog sínylődni. Ennek első lépcsőfokaként a mesterséges intelligencia immár saját zeneművekkel igyekszik leszorítani Azahriah-t és Taylor Swiftet az év végi Spotify-listák éléről. Ezt azonban mindaddig nem áll módunkban sérelmezni, amíg heroikus zenei hőseposzokba ágyazza a gyöngyösi kisember sérelmeit a gyermek donga lábán át a hat éve ki nem utalt önkormányzati lakásig.
Damu: Nem tud főzni (MRNK-remix)
A Hal a tortán egyik legemlékezetesebb adásának köszönhetően egy ország kapott választ olyan lényegi kérdésekre, miszerint tud-e főzni Damu Roland, mikor kelt fel marhát pucolni, illetve hány kilométert utaztak a muzsikus cigányok a forgatás helyszínére. Aki netalántán nem jegyezte volna meg eme nélkülözhetetlen adathalmazt, most az énekelve-táncolva tanulás eszközeivel könnyedén megteheti, a feltöltő ugyanis nem átallott drum and bass-be ültetni az ominózus tragikomédiát.
Aranka: Te g*ci!
A Mónika Show egy másik örökérvényű adásában az idősödő dzsigolón úrrá lesz a felismerés, hogy mégis elhagyott felesége az igazi, és a legnagyobb magyar prolihimnusz igazságtartalmában bízva megkísérli visszakönyörögni magát. A siker érdekében Garga Pitic-i eleganciával vonul be a stúdióba, csakhogy a krav maga-edzésen ellógta a „hogyan védekezzünk egy csokor virággal szemben?”-leckét, neje pedig professzionális módon használja azt szúró-(pontosabban ütő-) vágó eszközként. És ha mindez nem lenne elég: Aranka szintén preferálja a vokális sokkolás eszközeit. Még sosem futottunk össze feldühödött gyöngytyúkkal egy sötét sikátorban, de biztosak vagyunk benne, hogy hasonló hanghatás közepette rontana ránk. (És kiváltképp meghűlne ereinkben a vér, ha mágnesp***ájú francik***vának titulálna minket.) Nos, a jelenet zenei újragondolása ez esetben is elkerülhetetlennek bizonyult: