Km.: Kalafszky Adriána (ének, barokk gesztika), Budapest Bach Consort, Szokos Augustin (művészeti vezető),
Jelmez: Lővei Dávid
Paróka, smink: Makláry Mariann
Geminiani: h-moll Concerto grosso (Op. 4, No. 2)
Szokos Augustin: e-moll Concerto grosso
Händel: d-moll Concerto grosso (op. 6, No. 10)
Händel: "Ero e Leandro" kantáta (HWV 150)
Előadásunk középpontjában Handel Héró és Leandrosz című, 1707-ben írt olasz nyelvű kantátája áll. A Héró és Leandrosz szerelmét elbeszélő görög mítosz a tiltott szenvedélyről és annak végzetes következményeiről szól. A kantáta kettőjük történetének végső, tragikus pillanatait jeleníti meg: miután Héró meglátja szerelme vízbefúlt testét a parton, a kétségbeeséstől, a fájdalomtól és a dühtől fokozatosan jut el a belenyugvásig, majd a hideg elszántságig, hogy kövesse szerelme sorsát, és a halálban újra egyesüljön Leandrosszal.
A mű Hérót hús-vér nőként ábrázolja, érzelmi rezdüléseire, öngyilkosságig vezető útjának lelki folyamataira koncentrál. A kantáta szövegében rejlő szélsőséges érzelmeknek megfelelően Handel hasonlóan végletes zenei megoldásokkal ábrázolja a szerelmének elvesztésébe beleőrülő nő lelkiállapotait.
Az olasz kantáták előadói apparátusa mindig az adott eseményhez, a közönség létszámához és az előadás helyszínéhez igazodott. Helyszínválasztásunkkal mi is igyekszünk megidézni az előadott művek korabeli előadásainak hangulatát, megteremtve az előadók és a nézőközönség közti különleges intimitást. A korhű hangszeres játék és a díszes jelmezek mellett előadásunkban fontos szerepet kap az éneket kísérő barokk gesztika, ami elsősorban a szereplő jellemét és a szituációt közvetíti, valamint az énekelt szöveg retorikai jelentését erősíti fel. A szereplőben kavargó gondolatokat és érzéseket az énekes a test- és fejtartásával, arckifejezésével, testmozgásával és kézmozdulatok segítségével fejezi ki.
Az est további különlegessége, hogy a kantáta előtt elhangzó hangszeres darabok egyikét Szokos Augustin, az együttes vezetője komponálta, ezáltal életre keltve a 18. századi gyakorlatot, mely szerint a zenész egyszersmind zeneszerző is volt, a zenekar karmestere pedig gyakran maga, a komponista.
A jegyek megvásárolhatók a jegy.hu-n vagy a Gödöllői Királyi Kastély Tourinform irodájában.