Km.: Csalog Gábor, Lera Auerbach, Kelemen Barnabás, Fenyő László
Bach: E-moll partita BWV 830
Lera Auerbach: La Suite dels Ocells for violoncello solo
Lera Auerbach: Arcanum
Szabad-e Bachot modern zongorán játszani? Vagy zenévé formálni egy elhunyt ember emlékét? Esetleg kérdezni, de nem várni rá választ?
Ez nem is kérdés. Érteni Bach zenéjét korántsem jelenti azt, hogy nem gondolhatjuk újra korunk hatásai, érzései és hangszerei alapján. Tisztelni Pablo Casals művészetét messze nem egyenlő azzal, hogy konzervként őrizzük, és soha nem nyúlunk hozzá újító szándékkal. Végül az, hogy kimondjuk hangosan a minket foglalkoztató kérdéseket, nem vonja kötelezően maga után azt, hogy bárkinek is tudnia kell rájuk a választ. Az írott, a hangzó és a belső gondolatok életben tartása maga a megújulás. Bach legterjedelmesebb és sokak szerint legszebb partitája, a Bach népszerűsítéséért oly sokat dolgozó Casalsnak emléket állító "madárszvit" és a titkos tudáson (arcanum) keresztül a halál kérdéseit boncolgató Auerbach-brácsaszonáta Csalog Gábor, Fenyő László, Kelemen Barnabás és maga Lera Auerbach tolmácsolásában hívja közös gondolkodásra és továbbgondolkodásra a közönséget.