1/10
pokoltornaca szept. 18. 23:15:50 1/10
(39/39)
foskuruc
1/10
uziamenogyerek szept. 04. 14:34:57 1/10
(38/39)
történelemhamisító taknyok
1/10
patkoslovas júl. 03. 08:38:27 1/10
(37/39)
borzalmas közteres szar
1/10
fortnitebro69 2023 nov. 08. - 10:52:21 1/10
(36/39)
a kuruc trágyaművek újabb rémalkotása.
1/10
hugyosszaros 2023 okt. 18. - 19:27:53 1/10
(35/39)
foscunami, mint minden kuruc projekt :) az egész kis ner-es tralalalalalala bagázzsal együtt
1/10
zilovaiilona11 2023 aug. 21. - 14:38:15 1/10
(34/39)
Nekik nem tetsző kommenteket törlik... igazi NER-es hozzáállás.
1/10
nagyhelenia 2023 aug. 20. - 22:52:55 1/10
(33/39)
kuruc nyaralas nagy filmje :D
1/10
makrancoszalan 2023 júl. 30. - 21:24:12 1/10
(32/39)
Borzalmas.....
10/10
kamuintro 2023 júl. 29. - 04:16:20 10/10 Előzmény paprikajancsi31
(31/39)
Tehát úgy érted, hogy a ezek a díjakat meg jelöléseket csak úgy osztogatják?
Beláthatod, hogy ennek nem sok értelme van, ha te hoznál létre egy évenként/évadonként/havonta megrendezett díjátadót, ráadásúl úgy, hogy pár éve vagy évtizede létezik ez a díj, akkor te jó filmeket jelölnél, mutatnál be, díjaznál vagy rosszakat? Ha te lennél a bármelyik ilyen fesztivál szervezője és elkéne döntened, hogy levetítesz a nézőknek egy filmet, akkor olyant mutatnál be, amit a nézők utálnak vagy olyat, amit leellenőriztetek és rányomtatok egy érdemes plecsnit és képvisel valami értéket vagy csak érdekes? Ha ezek a pár éve működő díjátadók, ahol nyilván jegyeket is eladnak és rossz filmeket adnak le, meg eleve létezik nevezési díj is, ha nem jönnek nevezési díjak, mert nem bíznak benne a filmkészítők és senki sem vesz jegyeket, akkor ezek piaci alapon elhalnak, nem is beszélve a zsűri pénzéről, díjátadókról, díjakat is el kell készíteni, a legtöbb ilyen fesztivál igényt formál az ott bemutatott filmek kópiájára, mely ha nem digitális, akkor filmszalagokat tárolni kell stb.
Hatványozottan így van az évszakonként vagy havonta futó díjátadókon. Nehéz ezeknek az új fesztiváloknak betörni a "nagyok" közé és nem is sokszor céljuk, de pont emiatt egy csomó kezdő operatőr, rendező kaphat lehetőséget, hogy a saját alkotásait bemutathassa valahol és itt is verseny van pl. 100-an jelentkeznek befizetik a pénz, de a silányabb alkotásokat nem fogják le vetíteni, mert ez nem érdeke ezeknek a feltörekvő fesztiváloknak, az érdekük, hogy jó alkotásokat mutassanak be és ezeket értékeljék és ezáltal nívót építsenek, hogy még többen ott akarják bemutatni alkotásaikat, szerinted melyik zsűri tagnak lenne ki a f*asz hamarabb, ha csak rossz filmeket kellen értékelnie és ezeknek elismeréseket adni? Mindenkinek az a célja, hogy sokan nevezzenek, de minél többen neveznek annál több meló kiválogatni.

Ha te kapnál díjat a filmedért vagy bemutatnák a filmedet valahol és fizettél volna nevezési díjat, akkor nem raknád ki a saját oldaladra?

Az általad linkelt oldalt elolvasva:
"A kamufilmfesztiválok legfőbb ismérve az, hogy nem léteznek a virtuális valóság határain kívül, tehát az alkotásokat nem vetítik le publikum előtt. Egyetlen céljuk, hogy a nevezési díjakból megszedjék magukat." "Nincs székhelyük."

Kiválasztottam egyet és direkt ezt.

-Stockholm City Film Festival, 2019-től, havonta tart díjátadókat a helyi stockholmi Vöröskereszt Népfőiskola épületének egy kis mozitermében, főképpen dokumentumfilmeket, rövidfilmeket mutatnak be.
"A Stockholm City Film Festival egy új filmfesztivál, amelyet fiatal filmesek egy csoportja vezet, akik Stockholmban tanultak filmkészítést. A cél a rövid-, játék- és dokumentumfilmek népszerűsítése és ösztönzése a világ minden tájáról azáltal, hogy lehetőséget biztosítanak számukra az ilyen filmek bemutatására a svéd fővárosban."

Kikerestem egy díjazott tehetséges magyar rövid filmest: Földi Roland-ot
"Thank you for awarding my micro short 'Scent of the Desert'!
It is an honor to be a part of this festival!"
itt a youtube link: https://www.youtube.com/watch?v=ZYcuQXt2YLA
Érdemes megnézni a Youtube csatornáját vannak jobb alkotásai is, inkább a kamera kezelése és a technikája érdekes, főleg most a házasodás témakörében készít rövidfilmeket, ahogy váltja a képarányt vagy ahogy fókuszál, vágás is jó.
Pont az ilyen tehetségek miatt jó, hogy egyre több ilyen fesztivál van, ezeknek az embereknek teret adnak, nagy elismerés, hogy valaki kiválogatja őket és levetíti kis filmjét, esetleg még díjat is kap.

Azok a kamu és pszeudofilmfesztiválok fesztiválok, amikről beszélsz hosszú távon nem fenntarthatóak, mert minden komoly fesztiválnak nívó építés a célja, ha csak beszedik a nevezési díjat és találomra dobálják a díjakat vagy be sem mutatják a filmeket az hosszútávon nem fenntartható, mert rossz értékeléseket fognak kapni, egyre rosszabb alkotások jelennek majd meg ott, nem fog senki járni a mozijukba(ha egyáltalán van), így senki nem akarja majd ott bemutatni a filmjét és így tovább. Végén az lesz, hogy pénz híján az értékelésük lehanyatlásával egy új névvel egy másik városban alapítanak egy más nevű fesztvált. Amelyik ilyen fesztivál évek, évtizedek óta működik és folyamatosan, akár évente, akár évadonként, akár havonta bemutat egy csomó filmet, rövidfilmet, díjakat oszt ki, azt én nem nevezném kamunak. Inkább nívótlan, esetleg komolytalan díjaknak. Ebben az esetben Vöröskereszt Népfőiskoláján "fiatal filmesek egy csoportja vezet", őszintén nem tudom, hogy ez, hogyan működik, valaki oda jár filmezést tanulni vagy magában a város és annak környékén élő filmesek tartják fenn, nem tudom, de ha felmész a facebook oldalukra látod, hogy négy éve működik ott ez a rendszer. Nem egy Oscar vagy egy Cannes-i film fesztivál, de ezt senki nem állította.
Egy ilyen kis 65 perces dokufilmnek az ilyen kis fesztiválokra kell eljutni és elismeréseket szereznie és a nagy régi fesztiválokat meg kell hagyni a komoly filmes vonalnak.
A legtöbb ilyen újabb fesztiválra pont , hogy potom pénzen lehet nevezni.
Tegyük fel, hogy 10 euró a nevezési díj és 100 nevező van havonta, az 1000 euró, ez ma 385 ezer forint (ez még az iskola keretein belül is szűkös), ebből kellene fizetni a mozi bérlés (ha nincs saját), a zsűrit, a díjak kiosztását stb. stb.
De tegyük fel, hogy 1000 nevező (túlzás) van vagy 100 euró nevezési díj, persze itt közbe szól, hogy minél nagyobb a nevezési díj annál kevesebben neveznek és olyanok neveznek akiket biztos beválogatnak vagy díjaznak és ezt egy friss pár éve alapult fesztivál nem teheti meg, hogy drágán adja a nevezés és a céljuk sem lehet ez.
Tehát legyen mondjuk 1000 nevező havonta, ez szerintem túlzás biztos nincs ennyi, de most a matek kedvéért legyen ennyi. Ez közel 4 millió forint, de ebből az 1000-ből erősen válogatni kell, legyen mondjuk 50-100-at, amit értékelhetőnek tartanak, amit levetíthetnek, utána ezek közül még ki kell válogatni a jobbakat és külön kategóriák szerint díjazni kell. Ide kell még venni, hogy az adott város több mint valószínű, hogy anyagilag támogatja, ez esetben a Vöröskereszt adja a saját kis mozitermét a várostól is kapnak valamennyit, jegyeket is adnak el a havonta, ha nem nyílt a vetítés stb. Ebben az estben, ha elvesztik a Vöröskereszt iskolájának támogatását, akkor nincs mozitermük, ha a város nem támogatja, mert rossz filmeket díjaznak, rossz filmeket vetítenek, nem kap állami támogatás, ha nincsenek jelentkezők, ami elég valószínű, mert egyre több az ilyen fesztivál és mindenkinek lehetősége van a válogatásra, ha beadod jó pár helyre a nevezésedet ki fogod válogatni, hogy hova adod be, az újabb-kis fesztiválokon nagyobb az esélyed díjat nyerni, megjelenni és érdemes a dokumentum filmes helyekre befizetni, mint ahogyan a készítők is tették.
Belátható, hogy nem lenne képes még ezen iskolai keretek között működő Stockholm City Film Festival sem létezni, ha nem válogatna, nem értékelne, nem díjazna, nem lennének folyamatos vetítések.

Elővehettem volna a Savaria Filmszemlét vagy Kosice International Film Festival-t, de direkt nem ezt tettem.

Továbbra is várom a hozzászólásokat, mert érdekel mi teszi valaki szemében ezt egy egyes filmé.
Néhány megoldás, ami eszembe jutott, hátha beletrafálok:

- Nem tetszik, hogy az állambácsi a pénzedből csinálgat dokumentum filmeket?
Rossz hírem van a magyar filmgyártás kezdetek óta állambácsi vagyis az adófizetők pénzéből üzemel és a jövőben is így fog (sajnos) Hát az a helyzet, hogy bárki lesz hatalmon baloldal, jobboldal, centristák stb. az a maga módján hozzá kíván majd adni a 'közöshöz'.
- Nem érdekel a történelem? Akkor miért nézel meg egy történelmi dokumetum filmet?
- Nem szereted Mucsi Zolit?
- Nem érted, hogy mit akar átadni a dokumentum film.
Nem érted Trianont, azt hiszed, hogy ez a magyarok tragédiája, pedig rába*tak a szlovén vendek, a szlovákok, az erdélyi románok, kiváltképp a ruszinok, délvidéki szerbek, az őrvidékieket leszámítva az összes sváb német elem, és persze a zsidók is (Trianon nélkül nyilván magyarországi Holokauszt sincs)
Nem fogod fel, hogy egy Dunántúl méretű magyarságot vesztettünk, csak a határ mentén.
Kb. olyan, mintha ma szétosztanák Komárom-Esztergom, Fejér, Veszprém, Vas, Zala, Baranya, Tolna, Győr-Moson-Sopron v.megyét és Pest nyugati részét Szlovákia, Horvátország, Szlovénia és Ausztria között
- Unod Trianont?
Hogyan tudod unni, amikor kb. pár dokumentum film készült belőle a rendszerváltás óta, ez nem a fu*ing Marvel Univerzum.
- Nem szimpatizálsz a rendezővel, az operatőrrel vagy vágóval és ezeknek összes rokonával?
- Nem a te szekértáborod, pártod, haveri köröd készítette el ezt a dokumentumfilmet.
Mert ha ezt a baloldal alatt készül, a baloldal óhaja szerint akkor ez egy tök oké doksi lenne, de így, hogy az adómat a jobboldal fogyasztja, így Róóóóssssssz.
És nyilván akkor a jobb oldal kritizálná halálra eme filmet.
- Vagy szerinted történelem hamísítás tények és vélemények felolvasása, animációkkal és ábrákkal és néhány archív felvételen.
- Nem tetszett 16:9-es képarány autentikusabb lett volna 4:3 vagy 2,39:1
- Több Mucsi kellett volna vs kevesebb Mucsi kellett volna
- Nem tetszett, hogy 31. perc 16-os másodpercél nem a megfelelő kamera lencsét használták és a 42 perc 5. másodpercél rosszul vágtak meg egy 4 másodperces részt
-A határon túli 2-2 és fél millió magyar íziben térjen át a másvilágra, legalább akkor kevesebb bosszúságunk lesz
- A múltat végképp eltörölni és akkor kevesebb bosszúságunk lesz
- Ne dolgozzunk fel kényes témákákat, mert hiszti lesz valamelyik szekértábor képviselői között, temessük el a múltat és kevesebb bosszúságunk lesz
- Nem szeretem az animációkat
- Ez a dokumentumfilm később jelent meg, késett vagy fél évet a megjelenése, mint Trianon 100. évfordulója
- Sokkal több nem magyar történészt akartam volna meghallgatni mit gondolnak Trianonról
- Nem tetszett a folyamatos képarány változtatgatás
1/10
mindentelbiropokhalo 2023 júl. 28. - 22:35:36 1/10
(30/39)
1/10
paprikajancsi31 2023 júl. 28. - 20:33:38 1/10 Előzmény kamuintro
(29/39)
te jó ég. te ezt elhiszed?

Azt ott feltüntetett fesztiválok kamu fesztiválok. Ha én is csinálok a haverokkal egy szakkörös vidit, akkor én is nyerek egy ilyen fesztiválon. Az a film, ami kiteszi ezeket a "fesztiválokat", mint sikert, az annyit is ér.

Megéri elolvasni:
https://filmtett.ro/cikk/alomgyar-maskepp-a-kamu-es-pszeudofilmfesztivalok-vilaga
10/10
kamuintro 2023 júl. 28. - 17:40:25 10/10 Előzmény eritreaimenekült
(28/39)
Nyilván nem küldött senki, csak engem érdekelnek a történelmi doku sorozatok.

https://hungarikumokkal.com/1920-mi-lett-volna-ha/
Ezen az oldalon vannak, a készítők oldalán ott vannak a díjak.

Ha már itt van leírná bővebben mi a baj a dokumentumfilmmel?
Mármint ez nem egy egyesre értékelendő mű, jelenleg 1,3-on áll, ami nyilván túlzás, míg a Youtube-on kb. mindenki pozitívra értékeli, ahová feltöltötték, én leírtam lentebb, hogy mi volt vele a bajom, 10-t adtam neki, mert képes volt egy kicsit másként bemutatni Trianont és engem lekötött arra az egy órára, reálisan ez egy 7-8 pontot érdemelne, lehetne jobb is.

Az új doku sorozat a '1920 – Mi lett volna, ha?' első részét láttam és az nekem nem tetszett annyira mint ez.
1/10
eritreaimenekült 2023 júl. 28. - 14:10:50 1/10 Előzmény kamuintro
(27/39)
Milyen díjakról beszélsz? :D :D

Kurucz Dani ideküldött kommentelni?
10/10
kamuintro 2023 júl. 27. - 18:31:46 10/10
(26/39)
Nem értem mi ez a sok egyes értékelés, ez egy jó film a Trianont megelőző időszakról (csak rövid), magáról Trianonról , viszont meg kell említenem, hogy az utána következő időszakra egyáltalán nem elegendő az a kb. 20-30 perc, amit szánnak a Trianon utáni időszakról, nagyon sokat elvisz a játékidőből Kercaszomor és a többi visszacsatolt település, amivel semmi baj nem lenne, ha ez nem a két világháború közötti és a második világháború utáni időszak rovására lenne.
Én két vagy három részre részre osztottam volna a filmet, Trianont megelőző események és a békediktátum, utáni események és a második világháború utáni helyzet. Mindegyikre 1-1 órát szánva.
Ennek egy minimum 2-3 órás alkotásnak kellene lennie, hogy mélyebben bele tudjanak menni a témába.
A grafika és az animáció és a történetmesélés remek, szerintem Mucsi illik narrátornak, be vannak vágva archív felvételek, de nem elég.

A mű hiánypótló lehetne, de sajnos a játékidő nem teszi lehetővé, hogy megismerhessük a hátáron túlra szakadt magyarok történetét és a csonkaországban lévő magyarok kettős kálváriáját, ami az igazi értéke és pikantériája lehetne ennek az alkotásnak.
És azt sem tudjuk meg, miképpen lett a magyar a többségű Felvidék, Erdély, Délvidék szlovák, román és na jó szerb az nem volt Délvidék Trianon idején és milyen folyamtok vezettek ahhoz, hogy az 1400-as évek végén még az akkori Magyarországon még bőven többségben lévő magyarság, kisebbségi sorban sokhelyütt. Milyen elhibázott nemzetiségi politikát folytatott Magyarország, ha folytatott és hogyan lehetett volna másképpen.
(Talán az 1920-mi lett volna ha? kitér rá, elvileg az hosszabb lesz, még nem láttam, de kíváncsi vagyok)

A hozzászólásokat olvasva nem igazán értem a lepontozást.
Egyeseknek az baja vele, hogy patetikus alkotás, amit én nem láttam-halottam, benne, hacsaknem patetikus alatt a szomorút érti helytelenül, de hogyan ne legyen szomorú egy történelmi időszakról szóló film, ami egy tragikus magyar időszakot próbál bemutatni.

Mások szerint ez történelem hamisítás. :D (A film tényeket mond fel, meg térképeket mutat...)

Szerintem ezek az emberek még nem fogtak kezükbe román, szlovák, vagy ukrán történelem könyveket.
A szlovákok ódákat zengenek a Nagymorva "birodalomról", ami pár évig létezhetett és kb. semmit nem tudunk róla, kik életek akkor ott, ugye előtte avarok államisága volt a kárpát-medencében (akik elvileg török nyelvűek voltak), ki volt Szvatopluk, egy személy volt van egy cím mint a vajda vagy bán stb.
A szlovák történelemkönyvben lévő szalagcímeket is érdemes elolvasni, mint:
Szlovákia az őskorban, Szlovákia a reneszánsz idején stb.

A románok egy egész elméleti rendszert vázoltak föl, hogy ők a dákoktól származnak.

Az ukrán történelemkönyvekről pedig, annyit, hogy pár éve láttam, azt hiszem a Kárpát Expresszben, hogy a kárpátaljai magyar tankönyvekben az állt, hogy a mamutok korában is létezett Ukrajna, mert megtalálták egy mamut csontba vagy mamut agyarba vésve Ukrajna térképét...

Megint mások szerint ez szar...
Hát láttam már szar Trianon dokumentumfilmeket ez nem az, több díjat is nyert.
1/10
úthenger 2023 júl. 23. - 16:27:19 1/10
(25/39)
ennek a szarnak állítólag készítenek második részt :D hihetetlen a NER
1/10
ferenczjóska 2023 júl. 19. - 00:25:23 1/10
(24/39)
borzalmas alkotás. nem találok szavakat annyira lehozott az életről, mindjárt lerohanom szerbiát
1/10
gellertinas 2023 júl. 13. - 16:33:08 1/10
(23/39)
ha valami kurucz film, az csak szar lehet
1/10
aladinmadafaka 2023 jún. 29. - 17:08:04 1/10
(22/39)
kurucz féle NER termék. erősen kerülendő
1/10
illetLenke 2023 jún. 28. - 16:33:12 1/10
(21/39)
Sokkal jobban illene a Kurucz Dánielhez, ha inkább a Maldív-szigetek történelméről készítene sorozatot :D
horthybaka88 2023 jún. 17. - 20:36:54
(20/39)
hatalmas kamu