Téma: Forma-1

loma06 2011 júl. 24. - 15:48:33
(13950/17150)
Nah nyert a majom, éljen...
Mr.Niceguy 2011 júl. 24. - 15:41:23 Előzmény jani-wan
(13949/17150)
példát akartál arra, hogy lajoska nem ismeri a fair play fogalmát: a 32. körben Webbert olyan helyzetbe hozta, hogy vagy mindketten kiesnek vagy Webber lassít és nem ütköznek.
loma06 2011 júl. 24. - 14:59:53
(13948/17150)
Végre egy eseménydús futam!
10/10
Haversrac 2011 júl. 22. - 22:45:52 10/10 Előzmény jani-wan
(13947/17150)
és még meg sem említették, pedig ez büntetést érdemelt volna pont:D

az FIA összevissza büntetget és érdekes módon általában Schumi szívja manapság a legnagyobbat...pedig vele sosem kivételeztek mindig kõkeményen megkapta a büntetését lásd 1997-ben amikor Villeneuve-el való ütközés után kizárták a vb-bõl elvették a pontjait, vagy éppen akkor is megkapta a büntetését, amikor 2006-ban leparkolt a Rascasse-ban feltartva Alonsot (mai napig nem hiszem el, hogy direkt csinálta volna)... és most ne hozzátok fel a 2003-as esetet mikor visszatolták a kavicságyból, mert a szabály szerint, ha nem áll le a motor és nem ragad be teljesen az autó akkor a versenyzõ folytatja a versenyzést, 2007-ben Hamiltont is még daru is visszaemelte a pályára emlékezzetek csak rá!...lényeg az, hogy az FIA nem tudja felmérni a szituációkat és összevissza osztogatnak büntetéseket, ez a Silverstone is egy vicc volt...

na, de majd holnap a Nürburgring jó lesz, egyik legjobb pálya GO Schumi, Vettel és Rosberg:)
10/10
Haversrac 2011 júl. 22. - 22:28:37 10/10 Előzmény loma06
(13946/17150)
akkor nem kellett volna a hírportáloknak közzétenni az eredményeket...ez nem az én hibám, de nem is errõl ment a sírás, hanem a fõmûsor idõrõl, értettem a lényeget köszönöm...
offtopic
_Enzooka_ 2011 júl. 18. - 18:50:46
(13945/17150)
Évtizedekkel ezelõtt felmerült a lehetõség, hogy csukott autók versenyezzenek a Formula 1-ben, de a szabályalkotók nem merték ilyen mértékben megsérteni a hagyományokat.

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2011/07/18/zart_autok_az_f1-ben/

Sose értettem, h az a plexi, ami a kilátást hivatott biztosítani a bukósisakon, az miért nem 3 centi vastag. kit érdekel, h nem lehet felnyitni? szellõzésre találjanak ki más variációt.
offtopic
Mr.Niceguy 2011 júl. 17. - 17:50:13
(13944/17150)
na ja, csak ha levágja a kanyart és nem engedi el a brazilt, akkor megbüntetik, így megúszta.

jaaa, tényleg, akkor baromi sok értelme van fékezni, amikor a fél autó a rázókövön van...
3/10
jani-wan 2011 júl. 17. - 17:08:39 3/10 Előzmény Mr.Niceguy
(13943/17150)
Igen, Massa elõnyösebb helyzetben volt. Igen Hamilton fékezhetett volna korábban. Már ha tudja hogy elõre, hogy elfogy hirtelen elõtte a hely.
A pályáról is lemehetett volna. Végül is ott volt hely.

Nem úgy van, mert Lajcsi fékezett. Hiszen állnak a kerekei míg az autója mozog. Szerintem az fékezés miatt van. Hacsak nem Uri Geller ferrari szurkoló és "MUKODJ" felkiáltással megpróbálta Hamiltont megállitani.
offtopic
Mr.Niceguy 2011 júl. 16. - 19:20:26
(13942/17150)
félreérthetõen fogalmaztam. akkor pontosítok: massa elõnyösebb pozícióban volt amikor kanyarodtak, lajoska akkor sem fékezett, amikor látta, hogy ebbõl ütközés lesz...
3/10
jani-wan 2011 júl. 16. - 19:04:40 3/10
(13941/17150)
itt nem Hamilton elõzött, illetve próbált, hanem Massa! Õ ment el Hamilton mellett.
offtopic
Mr.Niceguy 2011 júl. 16. - 14:39:34
(13940/17150)
ezen a videón is látszik, hogy lajoska úgy próbál elõzni, hogy nincs elég hely hozzá, így ütköztek. ha massa több helyet hagyott volna neki, akkor azonnal kirúgják és badoert ültetik a helyére...

hogy miért ez a legnagyobb? egy szó a válasz: show. kicsit bõvebben: ha szoktál ökölvívást nézni, akkor tisztában vagy azzal, hogy lehet valaki akármilyen jó bokszoló, ha többnyire pontozással nyer, akkor nem eladható a tengerentúlon, mert a közönség repülõ fogvédõket akar látni...
offtopic
_Enzooka_ 2011 júl. 16. - 11:34:42
(13939/17150)
Azért ne csak védjük, bíráljuk is. legyen egyensúlyban a mérleg. Ha vb címért harcolna, kevésbé törné a kocsikat. Ha minden pont számítana , mérlegelne. Persze ez érthetõ. Alonso is Monaco után elmondta, h mindenképp elõzött volna, mert semmi vesztenivalója nem volt.
3/10
jani-wan 2011 júl. 16. - 08:26:29 3/10 Előzmény Mr.Niceguy
(13938/17150)
talán ha mondanál pár példát ilyen esetre.


A Massa-Hamilton incidens most Silverstone-ban:
http://www.youtube.com/watch?v=dsY9X6d1aHY

A 12-13 mp-nél látszik hogy Massa lezárja a kanyar belsõ ívét pedig Hamilton alig néhány centivel van csak mögötte. Választhatott volna szélesebb ívet.
Késõbb látszik ahogy Hamilton blokkolja a kerekeit de így sem tudja elkerülni Massa-t.
Míg ha kicsit több helye van akkor esetleg nem kell állóra fékeznie a kerekeket mert nagyobb íve marad kanyarodni és akkor nem ütköznek. Illetve kezdhette volna a fékezést kicsit korábban, de ahhoz tudnia kellett volna elõre hogy Massa egy hajszálnyit elõrébb lesz, és megpróbálja rácsukni a kaput.
Szóval ha Massa kicsit több helyet hagy akkor talán mindketten elférnek és a végére Massa maradt volna Hamilton elõtt, mert nem veszített volna lendületet a célegyenes bejárata elõtt.


Egyébként javaslom ezt mindenkinek megnézésre akik nem tudják biztosan hol a határ.
Villeneuve - Arnoux 1979:
http://www.youtube.com/watch?v=6sDtn8QnpFg

És ezt tartják minden idõk legnagyobb csatájának.
Háromszor ütköznek egy körön belül, és mégis a legnagyobb?
Szóval akkor hol a határ?
offtopic
Mr.Niceguy 2011 júl. 15. - 07:59:03
(13937/17150)
na, szépen le is írtad, hogy a legtöbb emberkének mi a baja lajoskával. amikor õ hoz lehetetlen helyzetbe valakit(értsd úgy, hogy valószínûleg mindketten kiesnek), akkor elvárja, hogy a másik fékezzen, de õ akkor sem fékez, ha õ van rosszabb helyzetben és így nulla pontot szerez. nem csak attól lesz valaki "igazi versenyzõ", hogy mindenáron elõzni próbál, hanem az is kell hozzá, hogy fel tudja mérni, megéri-e az a pár plusz pont a kockázatot...
3/10
jani-wan 2011 júl. 15. - 07:41:21 3/10
(13936/17150)
Jó akkor én védem még egy kicsit, annak ellenére hogy Ferrari szurkoló vagyok és nem bírom Hamiltont.
Elõször is nem értek egyet azzal hogy ész nélkül nyomja. Inkább nagyon agresszív. De ha valakinek az autója gyengébb, csak így tud valamelyest kompenzálni.
És hát ne feledjük hogy ez egy verseny ahol agresszívnak kell lenni bizonyos határokon belül. Szerintem Hamilton még belül van.
Egyébként pont ezt fogalmazta meg Senna anno, hogy aki lát egy lyukat és nem próbál meg bemenni az nem versenyzõ. És én ezzel maximálisan egyetértek.

Illetve ami fontos szempont szerintem versenyzés közben, hogy az elöl lévõ versenyzõ pontosan tudja hogy hol hagyja nyitva a lehetõséget, és hogy oda valószínûleg megpróbál bebújni a mögötte lévõ.
Az teljesen benne van játékban hogy kifelé szorítják egymást, megpróbálják a másikat elõnytelen helyzetbe hozni, és ezzel korai fékezésre bírni. Ez a verseny!
Annyit kell csak elvárni hogy annyi hagyjanak helyet egymásnak hogy mindketten pályán maradhassanak.

Na a probléma igazából itt van, hogy a határ kissé elmosódik a két elvárás között. Nehéz megítélni, hogy hol az a pont, ahol még elõnytelen helyzetbe hozok valakit, vagy már lehetetlen helyzetbe. És ez ugyebár függ a másik versenyzõtõl is, mert õ is hozhatja magát lehetetlen helyzetbe abból következõen, hogy én megpróbáltam õt elõnytelen helyzetbe hozni.

Példa a lehetetlen helyzetekre hogy jobban érthetõ legyek:
Button, aki felpaszírozta a falra Hamiltont Kanadában. Vagy Schumi anno Damon Hill-t kiütötte.
Ezek az esetek tisztán túl vannak a határon.
Szóval ezek és az ehhez hasonló esetek azok ahol egyértelmûen lehet ítéletet hozni.

Tehát ebbõl a hosszadalmas okfejtésbõl kiindulva, a Massa - Hamilton eset nálam határeset és ezért nem tudom Hamiltont hibáztatni, annak ellenére hogy mint mondtam Ferrari szurkoló vagyok.
offtopic
Mr.Niceguy 2011 júl. 14. - 17:36:29 Előzmény jani-wan
(13935/17150)
elmondtam párszor, hogy azzal nincs bajom, hogy lajoska nem áll be vonatozni, hanem ha lehetõség adódik, akkor próbálkozik. viszont pár dolog nagyon nem tetszik a kiscsávóval kapcsolatban:
-ész nélkül nyomja, ami nemcsak rá nézve veszélyes, hanem a többiekre is(szerencsére rég volt már halálos baleset a forma 1-ben, de azért ne felejtsük el, hogy ezek a srácok 300-al száguldoznak)
-egybõl egy jó autóba ült és nem veszi figyelembe, hogy rajta kívül van még jó pár olyan versenyzõ, aki legalább olyan tehetséges, mint õ
-õ úgy elõz, hogy kiszorítja az ellenfelét, aki vagy lassít, vagy ütközés a vége
-ha jogosan megbüntetik, akkor hisztizik, hogy csak azért, mert fekete és õt senki sem szereti...
offtopic
_Enzooka_ 2011 júl. 12. - 16:14:08
(13934/17150)
Na igen. Innen elbukni mûvészet lenne. :)
8/10
offtopic
Gábor 32 2011 júl. 12. - 16:10:36 8/10
(13933/17150)
Persze-persze,nehogy már egy ilyen dolgon összevesszünk...
Egyezzünk ki egy döntetlenben... :)
Szerintem a német nagydíj vízválasztó lehet az idei szezont tekintve!
Mert,ha Vettel (még mindig) növelni tudná az így is hatalmas elõnyét akkor gyakorlatilag fél távnál eldõlt az idei
forma-1-es szezon.
Nem hiszem,hogy Vettel "leadná" az 5-6 futamos elõnyét.
Valamennyire ugyan meg lehet õt közelíteni a pontversenyt tekintve,de én úgy érzem,hogy ez az idei év is Sebastian Vettel éve lesz a Forma-1-ben.
offtopic
_Enzooka_ 2011 júl. 12. - 15:40:41
(13932/17150)
Jó, nekem tök mindegy. Drukkolni nem fogok neki soha, de nekem hiányozna, ha eltiltanátok.
8/10
Gábor 32 2011 júl. 12. - 15:22:43 8/10
(13931/17150)
Nyavalyogni csak H. szokott!
Már rasszizmussal is megvádolta a pályabírókat.