Interaktív táncelőadás gyerekeknek. „Egyszer volt, hol nem volt, a Doboz-tengeren is túl, ahol a Kisdoboz az úr, Dobozvárosban, a Doboz utca 1-es szám alatt állt egy hatalmas nagy ház. Tengernyi lakója ritkán találkozhatott egymással. Többnyire dobozként vagy bedobozolva élték elképesztően izgalmas életüket. Ha ezt a történetet halljátok, azt jelenti, hogy kinyílt a mesedoboz, és hamarosan mindenkivel találkozni fogtok. Ui.: Csokival ne etessétek a dobozokat!!!”Az interaktív táncos előadásnak két szereplője Dányi Viktória és Furulyás Dóra táncművészek. Ők elevenítik meg a Doboz utca 1. lakóit, miközben örökös házmesterként kalauzolják végig a gyerekeket a történeten. A gyerekek az előadás elején egy huszonegy elemből álló hatalmas dobozfalat látnak, amely Rubik Ernő varázslatos zenéjére mágikus módon életre kel. Az egyik doboz véletlenül leesik, ezzel történetünk kezdetét veszi. Megismerkednek Dórával és Vicával, akik a Doboz utca 1-es szám házmesterei.A darab folyamán kiderül, hogy minden egyes doboz egy-egy lakót rejt.Ők Robotdoboz, az Ujj Cirkusz Társulat, a mogorva Törpe, ZümZüm, Kálika, Málika, Kapitány és a meglepetés vendég. A szereplők párbeszédbe elegyednek a gyerekekkel, megszólítják őket, segítségüket kérik. Az interaktív táncelőadás alatt a gyerekek megetetik az éhes dobozokat, segítenek hazatalálni az elveszett Dobozkislánynak, illetve aktívan alakítják a teret: a dobozokból erdőt, folyót, hegyet hoznak létre. Az előadásban nagy hangsúlyt kap a tánc- és bábművészet. Az előadás a gyerekek nyelvén beszél, az óvodás és kisiskolás korú gyermeki gondolkodásnak megfelelően alakul. Az előadásban használt jelmezek, kellékek, zenék olyan ingert biztosítanak, amely nem nő túl a gyermekek fantáziáján, csak segítik kibontakozni azt.Bővebben az előadókról: Dányi Viktória és Furulyás Dóra a hazai kortárstánc-élet aktív résztvevői, mindketten kisgyermekes szülők.2020-ban kezdték meg közös alkotói munkájukat Mothers Back néven. A kollektíva profilja, hogy mindazt a tudást, gondolatot, tapasztalatot, amit gyermeket nevelő művészként szereztek, visszaforgassák művészi munkájukba. Fontosnak tartják, hogy már az óvódás-, kisiskolás korú gyermekek is megismerkedjenek a kortárs táncművészettel, és minőségi kulturális élményekkel gazdagodjanak. Ezzel a misszióval a kortárstánc-élet kissé zárt világát ott kezdik el nyitogatni, ahol minden elkezdődik.
Moliére komédiáiban szókimondóan és szellemesen pellengérre állítja az ember gyarló tulajdonságait. Legtöbb műve - mintha ma íródna – a családon belüli viszályokat, konfliktusokat ábrázolja. Félreértések, félrehallások, félreinformálások kusza és roppant mulatságos útvesztőin át, mindig a fiatalok és mindig a szerelmesek győzedelmeskednek. Moliére A fösvényben egy olyan apáról - Harpagonról - rajzol kíméletlen karikatúrát, aki a pénz imádatában nem ismer se embert, se Istent, józan eszét is elvesztve mindent ennek rendel alá. Az előadás rendezője Szabó Máté, akit a szolnoki közönség régebbi rendezéseiről jól ismer (A szecsuáni jólélek, Sose halunk meg). Harpagon: Jaj, édes pénzem, édes pénzem, drága barátom, megfosztottak tőled, és hogy te nem vagy nekem, oda a támaszom, a vigaszom, oda a boldogságom: végem van, nincs mit keresnem ezen a földön, én nem tudok élni nélküled. Kész, nem bírom tovább: meghalok, meghaltam, eltemettek. Nem akar valaki feltámasztani? Szabó Máté több ízben is megfordult már Szolnokon, játszott 2003-ban az Alföldi Róbert által rendezett Holnap érkezem című darabban, 2005-ben A rózsa neve és az Egy szerelem három éjszaka című produkcióban, majd 2006-ban megrendezte A Szecsuáni jólélek című vígjátékot. Ezután szabadúszó színészként dolgozott, jelenleg a Miskolci Nemzeti Színház rendezője és művészeti vezetője. A Színház- és Filmművészeti Főiskola rendező szakán Szinetár Miklós osztályában végzett. Jean-Baptiste Poquelin, írói és színpadi nevén Molière-ként ismert, drámaíró, rendező és színész, a modern komédia megteremtője. A társadalom nevelésére irányuló törekvése, racionalizmusa, realizmusa és páratlan komikus vénája Molière-t minden idők egyik legnagyobb vígjátékírójává avatja. Magyarországi megismertetése a 18. sz. végén, a 19. sz. elején indul meg. A Szolnoki Szigligeti Színház színpadán a Fösvény szerepében – a Jászai Mari-díjas Mucsi Zoltán lép színpadra. Mucsi 1979-1995 között a Szolnoki Szigligeti Színháznál segédszínészként kezdte. A Színművészeti Főiskolára többször is jelentkezett, de nem vették fel. 1995-1997 között szabadúszó volt. 1997-ben az akkor alakuló Bárka Színházhoz szerződött, 2002-ben pedig a Krétakör Színház tagja lett. 2003-ban a Kontroll című film miatt hatalmasat nőtt a népszerűsége. Az egyik ellenőrt alakította. Országos ismertséget Jancsó Miklós Nekem lámpást adott kezembe az Úr Pesten című filmjével szerzett. Több filmben és színdarabban játszik együtt Scherer Péterrel. A tavalyi évadban a Nézőművészeti Kft. Rejtő Jenő Piszkosak és az Eleven éjszaka című darabokban is feltűnt.
Opera két részben, három felvonásban, olasz nyelven, magyar, angol és olasz felirattal- Fülledt hangulatú, mámoros estélyek, fényűző, féktelen élet, gyöngyöző pezsgő – és egy lassan ölő betegség. Ezek jellemzik a kaméliás hölgy életét, amíg váratlanul be nem köszönt életébe az igazi szerelem. La traviata – A bukott nő. A téma a művészetben igazi szenzációként söpört végig a 19. századon, így vált egy igéző szépségű párizsi kurtizán Violetta Valéry néven az egyik leghíresebb Verdi-opera főszereplőjévé. Angol nyelvű feliratok: Arthur Roger Crane
“Lassan két évtizede figyelem Thuróczy Szabolcs a (magyar) néplélek ismeretéről tanúskodó alakításait Pintér Béla zseniális darabjaiban: organikus, természetes, bio! Az évek során barátságába is fogadott. Mikor először levittem a bucsuszentlászlói kocsmába, húsz perc kellett neki, hogy autentikus szereplőjévé váljon a “kolorlokálnak” Helyi kőművesekkel biliárdozott hosszan, akik észre sem vették, hogy idegen. Aztán írtam egy kocsmaregény-félét és ebből készül most egy monodráma Szabolcs főszereplésével. Keresztes Tamás, kiváló színművészünk, nem mellesleg Gogol: Egy őrült naplójának káprázatos előadója lesz a darab rendezője. A dramaturgia vastörvényeit pedig a nagyszerű Enyedi Éva érvényesíti majd magas színvonalon.” (Bödőcs Tibor) A szerző többször is nyilatkozta, hogy “Thuróczy Szabolcs hangján szól a fejében Oszkár”. Végre eljött az idő, hogy a nézők is meghallgathassák, hogyan. Kocsmaária egy levegővel. Sok nevetéssel, sírással. Oszkár néhol nosztalgikusan költői, néhol sokkolóan ismerős és karcos világa Keresztes Tamás rendezésében elevenedik meg a szemünk előtt.
A Liliom Produkció előadása. “Kihalnak-e a pingvinek a vakutól? Stílusos-e műanyag evőeszközt lopni a Csendes-óceán felett? De legfőképp: milyen lehet egy legkevésbé sem hétköznapi anya lányaként felnőni? Az Anyám az őrületbe kerget, Tallós Rita és Barbinek Paula kétszemélyes előadói estje igazi bátor kísérlet, mely megteremti saját színpadi műfaját. A stand up comedy vagány humora keveredik a társalgási színdarabok frappáns replikáival és a családi drámák szívszorító személyességével. “Ez a darab az anya-lánya kapcsolatról szól. Arról a harcról, ahogy egy lány meg akar felelni, vagy nem akar megfelelni, ahogy szeretne, és mégsem szeretne hasonlítani az anyjára.” A Liliom Produkció legújabb darabjában a színészek saját élettörténetüket fűzik össze az amerikai Sue Fabisch által írt szórakoztató, önéletrajzi ihletésű szöveggel, mindezt sok-sok humorral és kedvességgel fűszerezve. Ahogy Tallós Rita fogalmaz: “Úgy gondolom, ezt a vígjátékot szeretni fogja a közönség, hiszen megint egy olyan tabutémához nyúltunk, ami hiányzik a színházak palettájáról, és mindenkit megérint.”
Mozgalmas, pörgős időszak: gőzerővel készül a Fővárosi Nagycirkusz a „Csillagok, égbeli tűk” című előadásra. 2024. április 6-tól egészen szeptember közepéig lesz látható a Fővárosi Nagycirkusz tavaszi-nyári showja, ami a „Csillagok - égbeli tűk” címet viseli. Az égbolt, a Hold, a Nap és a csillagok minden ősi kultúrában különleges jelentőséggel bírtak és még a királyok legfontosabb jelképei között is szerepeltek. A csillagok mítoszai még a Bibliában is megjelennek, de a mesék fő elemei között is ott vannak, elég, ha csak Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg című meséjére vagy a népmesékből ismert csillagszemű juhászra gondolunk. Egy biztos, hogy a cirkuszban a csillagok mind összegyűlnek majd. A XV. Budapest Nemzetközi Cirkuszfesztivál és a Fesztivál Plusz - Világsztárok Budapesten című előadás gigantikus sikereit követően a porond óriási planetáriummá alakul és megannyi csodát látatunk a Fővárosi Nagycirkuszban. A műsor káprázatos és pazar szuperkoncertté változik, amelyben az artista és táncos koreográfiák új értelmezést és dimenziókat adnak a legjobb magyar és világslágereknek! Rúzsa Magdi és a Queen, Anna and the Barbies és David Bowie, Cseh Tamás és Michael Jackson dalai talán soha nem szerepeltek még együtt, egy koncerten – kiegészülve artistákkal, táncosokkal, élő zenekarral, videoklipes videó- és fénytechnikával! A Fővárosi Nagycirkusz „Csillagok, égbeli tűk” című nyári műsora a bolygónkról szól, és a bolygónkért aggódó csillagokról, a minket féltő Napról és Holdról, a ránk, emberekre gondos szülőként tekintő egész univerzumról! Csillagok, égbeli tűk karcolják rá a szemünkre, baj van a földön, gond van az égen, és mi emberek valamit nagyon elszúrtunk. Nem vigyáztunk a ránk bízott kincsekre, a Földre, a természetre, az állatokra, a növényekre, és nem vigyáztunk egymásra sem. Az utolsó előtti percben vagyunk, és ha nem kapunk észbe, az ég ránk szakad és a Föld néptelen lesz, mi pedig szomorkodhatunk, hogy miért nem szólt ránk időben senki! De még van egy percünk, most, és észbe kaphatunk, hogy megmentsük magunkat és újra megtanuljunk jól vigyázni minden értékünkre, minden kincsünkre, a földünkre, a szeretteinkre, az örökségünkre és az emberiségre! Az előadásban olyan világsztárok lépnek a porondra, mint Ifj. Simet László, Hortobágyi Károly-díjjal, a Magyar Érdemrend lovagkeresztjével, a Magyar Érdemrend tisztikeresztjével kitüntetett Érdemes Művész, artistaművész, aki cirkusztörténelmet írt azzal, hogy 63 évesen egy 22 milliméter vastagságú, 300 méter hosszúságú drótkötélen Magyarországon elsőként kelt át biztosítókötél nélkül a Duna egyik partjáról a másikra. Ifj. Simet László a világon egyedülálló produkcióval tér vissza hozzánk ismét, hogy egy, a halálkereket és a magasdrótszámot ötvöző, 8 méter magas forgó rekviziten érzékeltesse velünk az űrbéli súlytalanság állapotát. A porondra lép a fantasztikus Antony Cesar, ötödik generációs cirkuszi belga artistaművész, akinek választott zsánere a gurtni, emellett hat szeren is képzett szertornász. Kanadában, a montréali École Nationale de Cirque-ben tanult, stílusát a modern jazz és a kortárs tánc iránti szenvedélye határozza meg és ő nyerte el a XV. Budapest Nemzetközi Cirkuszfesztivál White Show – Lyrical Circus Late-Night Show Arany Díját. Igazi szenzációnak ígérkezik a Lettországból érkező Andrejs Fjodorovs műrorszáma. Andrejs az állatok szerelmese, galambjai és kutyái jelentik számára a családot, szinte minden idejét a róluk való gondoskodás, a közös játék és tanulás tölti ki. Produkciója ember-állat harmonikus együttélésének tökéletes példája, madarai szinte bármilyen trükköt végrehajtanak, nem kérhet tőlük lehetetlent. Legutóbb a magyar közönség 2018-ban, a Győztesek Karneváljában láthatta őt. Az előadásban a közönség ismét találkozhat az ukrán artistanövendékeinkkel, s hogy még kikkel? Hamarosan erre is fény derül. Mi a közös bennük? Mi a közös bennünk? Ők mind megérezték, amit mi is: csak rajtunk múlik, hogy megóvjuk egymást és szeretett bolygónkat. És hogy nekünk, embereknek mi a felelősségünk, amikor észrevesszük Földünk arcán a lassan legördülő könnycseppet: „Vigyázz a madárra, ha a válladra repül…”
Ildikó kiváló szakpolitikus, aki komoly karrier előtt áll, amennyiben le tudja küzdeni egy apró hibáját: nem tud hazudni. Főnökei egy fiatal, ambiciózus kommunikációs szakembert küldenek el hozzá, hogy közösen dolgozzanak ezen a problémán. A tréning azonban különös fordulatot vesz, a valóság körvonalai fokozatosan elmosódnak és végképp összekeveredik az igazság a hazugsággal.
„Nincsen nékem, csinos frakkom”, … veszi nyakába a világot Áron a szegénylegény. A varázskrajcár azonban, amit egy öregembertől kapott, felruházza őt, hogy ha helyén van az esze, szerencsésen helyt tud állni. Nem csoda hát, hogy a repülő kastély királykisasszonya Jázmin, rögtön beleszeret. Hiába nem akarja király apja egy ágrólszakadthoz adni a lányát, Áron a Táltos és a varázskrajcár segítségével legyőzi Tündér Böskét és lakodalmat ülhet Jázminnal. Játszó személyek: Mladoniczki Dávid, Balázsi István, Benedek Gyula, Valkó Mester Nikolett, Zanotta Veronika.
Változatlan jókedv, varázslatos hangulat, számos célbadobó, lövő és találó játékszerkezet. Jövendőmondók, bábosok, valamint Németország legkisebb óriáskereke várja már megszokott helyén a lelkes törzsvendégeket és a csodálkozó újoncokat a fesztivál minden napján.
Egy különleges lehetőség arra, hogy megoszd mindazt, amit mindig is el akartál mondani édesapádnak, de eddig soha nem volt rá lehetőséged.
Baross Imre Artista- és Előadó-művészeti Akadémia előadása. A magyar cirkuszművészet megújításának szándékával alkotja műfajteremtő, a klasszikus, valamint a kortárs cirkuszi elemeket ötvöző előadásait a 75 esztendős múltra visszatekintő budapesti Akadémia. A fiatal artisták 20 fős együttesének sodró erejű, lendületes előadása nemzetközi fesztiválokon is sikeres produkciókat vonultat fel. A varázslatos világban életre kelnek a holtnak tűnő játék figurák, és diadalt aratnak a feledés, a pusztítás felett. Produkciós vezető: Kovács Gábor Dénes
Egyensúlyozó- és zsonglőrmutatványok, színház és humor alkotja ezt a kortárs cirkuszi előadást, ahol két nevetés között bármikor megtörténhet a varázslat.
Lépj be a mágus világába, ahol egy titokzatos naplón keresztül nyerhetsz betekintést az életébe és tapasztald meg a klasszikus kínai költészet, valamint a modern mágia keveredését!
Üdv a Pamperers bemelegítő kurzussorozatán, tehát egy változatos, folyamatosan változó táncélményen, amelyet arra terveztek, hogy bemelegítse a testet és a lelket afesztivál kalandjai előtt! Idén a Pamperers-t az a kérdés izgatja: mit jelenthet még a bemelegítés a régimódi guggoláson és a tornaóráról emlékezetes nyújtásokon kívül? A helyi művészekből álló trió holisztikus megközelítéssel, különböző stílusokat és technikákat vegyítve, mint például magyar néptánc, kortárs tánc, lábtánc, stretching, szomatikus gyakorlatok és egyéb csemegék, irányított gyakorlatokat kínálunk. A Pamperers folyamatosan változó napi menüt kínál, hogy energiával telten állj készen mindarra, amit ez a varázslatos sziget nyújtani tud. A The Pamperers D. Farkas Gergő, Oláh Balázs és Vavra Júlia, barátok és kollégák együttműködése a tánc és a koreográfia területén. 2021 óta az OMOH MOVES műhelysorozat keretében több magyar néptáncórát moderáltak LMBTQ+ emberek számára. A The Pamperers küldetése a testi gyakorlatokból kiinduló tevékenységek megtervezése azzal a szándékkal, hogy az (ön)gondoskodást leginkább fesztiválkörnyezetben terjesszék.
Életvidám és trükkökben gazdag produkció, mely az élet ünneplésére született, és mely során különleges kapcsolat bontakozik ki a közönség és a művészek között.
A bowling golyónak általában csak egy funkciója van: a pálya végén minél több bábut feldönteni. De mi van akkor, ha ezt a tárgyat kivesszük megszokott környezetéből? Kiderül az öt táncos-akrobata mikroelőadásaiból.
Mágikus utazásra invitálunk a fizikai és érzelmi állapotok kapcsolatának felderítésére a mozgás hipnotikus elemeinek segítségével.
Egy mindenre elszánt akrobata, aki biztosan nem tériszonyos: egy szinte égig érő, dülöngélő rúdon adja elő hajmeresztő zsonglőrmutatványait, játszva a zenével és a különböző méretű karikákkal.