Interaktív táncelőadás gyerekeknek. „Egyszer volt, hol nem volt, a Doboz-tengeren is túl, ahol a Kisdoboz az úr, Dobozvárosban, a Doboz utca 1-es szám alatt állt egy hatalmas nagy ház. Tengernyi lakója ritkán találkozhatott egymással. Többnyire dobozként vagy bedobozolva élték elképesztően izgalmas életüket. Ha ezt a történetet halljátok, azt jelenti, hogy kinyílt a mesedoboz, és hamarosan mindenkivel találkozni fogtok. Ui.: Csokival ne etessétek a dobozokat!!!”Az interaktív táncos előadásnak két szereplője Dányi Viktória és Furulyás Dóra táncművészek. Ők elevenítik meg a Doboz utca 1. lakóit, miközben örökös házmesterként kalauzolják végig a gyerekeket a történeten. A gyerekek az előadás elején egy huszonegy elemből álló hatalmas dobozfalat látnak, amely Rubik Ernő varázslatos zenéjére mágikus módon életre kel. Az egyik doboz véletlenül leesik, ezzel történetünk kezdetét veszi. Megismerkednek Dórával és Vicával, akik a Doboz utca 1-es szám házmesterei.A darab folyamán kiderül, hogy minden egyes doboz egy-egy lakót rejt.Ők Robotdoboz, az Ujj Cirkusz Társulat, a mogorva Törpe, ZümZüm, Kálika, Málika, Kapitány és a meglepetés vendég. A szereplők párbeszédbe elegyednek a gyerekekkel, megszólítják őket, segítségüket kérik. Az interaktív táncelőadás alatt a gyerekek megetetik az éhes dobozokat, segítenek hazatalálni az elveszett Dobozkislánynak, illetve aktívan alakítják a teret: a dobozokból erdőt, folyót, hegyet hoznak létre. Az előadásban nagy hangsúlyt kap a tánc- és bábművészet. Az előadás a gyerekek nyelvén beszél, az óvodás és kisiskolás korú gyermeki gondolkodásnak megfelelően alakul. Az előadásban használt jelmezek, kellékek, zenék olyan ingert biztosítanak, amely nem nő túl a gyermekek fantáziáján, csak segítik kibontakozni azt.Bővebben az előadókról: Dányi Viktória és Furulyás Dóra a hazai kortárstánc-élet aktív résztvevői, mindketten kisgyermekes szülők.2020-ban kezdték meg közös alkotói munkájukat Mothers Back néven. A kollektíva profilja, hogy mindazt a tudást, gondolatot, tapasztalatot, amit gyermeket nevelő művészként szereztek, visszaforgassák művészi munkájukba. Fontosnak tartják, hogy már az óvódás-, kisiskolás korú gyermekek is megismerkedjenek a kortárs táncművészettel, és minőségi kulturális élményekkel gazdagodjanak. Ezzel a misszióval a kortárstánc-élet kissé zárt világát ott kezdik el nyitogatni, ahol minden elkezdődik.
Opera két részben, három felvonásban, olasz nyelven, magyar, angol és olasz felirattal- Fülledt hangulatú, mámoros estélyek, fényűző, féktelen élet, gyöngyöző pezsgő – és egy lassan ölő betegség. Ezek jellemzik a kaméliás hölgy életét, amíg váratlanul be nem köszönt életébe az igazi szerelem. La traviata – A bukott nő. A téma a művészetben igazi szenzációként söpört végig a 19. századon, így vált egy igéző szépségű párizsi kurtizán Violetta Valéry néven az egyik leghíresebb Verdi-opera főszereplőjévé. Angol nyelvű feliratok: Arthur Roger Crane
Moliére komédiáiban szókimondóan és szellemesen pellengérre állítja az ember gyarló tulajdonságait. Legtöbb műve - mintha ma íródna – a családon belüli viszályokat, konfliktusokat ábrázolja. Félreértések, félrehallások, félreinformálások kusza és roppant mulatságos útvesztőin át, mindig a fiatalok és mindig a szerelmesek győzedelmeskednek. Moliére A fösvényben egy olyan apáról - Harpagonról - rajzol kíméletlen karikatúrát, aki a pénz imádatában nem ismer se embert, se Istent, józan eszét is elvesztve mindent ennek rendel alá. Az előadás rendezője Szabó Máté, akit a szolnoki közönség régebbi rendezéseiről jól ismer (A szecsuáni jólélek, Sose halunk meg). Harpagon: Jaj, édes pénzem, édes pénzem, drága barátom, megfosztottak tőled, és hogy te nem vagy nekem, oda a támaszom, a vigaszom, oda a boldogságom: végem van, nincs mit keresnem ezen a földön, én nem tudok élni nélküled. Kész, nem bírom tovább: meghalok, meghaltam, eltemettek. Nem akar valaki feltámasztani? Szabó Máté több ízben is megfordult már Szolnokon, játszott 2003-ban az Alföldi Róbert által rendezett Holnap érkezem című darabban, 2005-ben A rózsa neve és az Egy szerelem három éjszaka című produkcióban, majd 2006-ban megrendezte A Szecsuáni jólélek című vígjátékot. Ezután szabadúszó színészként dolgozott, jelenleg a Miskolci Nemzeti Színház rendezője és művészeti vezetője. A Színház- és Filmművészeti Főiskola rendező szakán Szinetár Miklós osztályában végzett. Jean-Baptiste Poquelin, írói és színpadi nevén Molière-ként ismert, drámaíró, rendező és színész, a modern komédia megteremtője. A társadalom nevelésére irányuló törekvése, racionalizmusa, realizmusa és páratlan komikus vénája Molière-t minden idők egyik legnagyobb vígjátékírójává avatja. Magyarországi megismertetése a 18. sz. végén, a 19. sz. elején indul meg. A Szolnoki Szigligeti Színház színpadán a Fösvény szerepében – a Jászai Mari-díjas Mucsi Zoltán lép színpadra. Mucsi 1979-1995 között a Szolnoki Szigligeti Színháznál segédszínészként kezdte. A Színművészeti Főiskolára többször is jelentkezett, de nem vették fel. 1995-1997 között szabadúszó volt. 1997-ben az akkor alakuló Bárka Színházhoz szerződött, 2002-ben pedig a Krétakör Színház tagja lett. 2003-ban a Kontroll című film miatt hatalmasat nőtt a népszerűsége. Az egyik ellenőrt alakította. Országos ismertséget Jancsó Miklós Nekem lámpást adott kezembe az Úr Pesten című filmjével szerzett. Több filmben és színdarabban játszik együtt Scherer Péterrel. A tavalyi évadban a Nézőművészeti Kft. Rejtő Jenő Piszkosak és az Eleven éjszaka című darabokban is feltűnt.
“Lassan két évtizede figyelem Thuróczy Szabolcs a (magyar) néplélek ismeretéről tanúskodó alakításait Pintér Béla zseniális darabjaiban: organikus, természetes, bio! Az évek során barátságába is fogadott. Mikor először levittem a bucsuszentlászlói kocsmába, húsz perc kellett neki, hogy autentikus szereplőjévé váljon a “kolorlokálnak” Helyi kőművesekkel biliárdozott hosszan, akik észre sem vették, hogy idegen. Aztán írtam egy kocsmaregény-félét és ebből készül most egy monodráma Szabolcs főszereplésével. Keresztes Tamás, kiváló színművészünk, nem mellesleg Gogol: Egy őrült naplójának káprázatos előadója lesz a darab rendezője. A dramaturgia vastörvényeit pedig a nagyszerű Enyedi Éva érvényesíti majd magas színvonalon.” (Bödőcs Tibor) A szerző többször is nyilatkozta, hogy “Thuróczy Szabolcs hangján szól a fejében Oszkár”. Végre eljött az idő, hogy a nézők is meghallgathassák, hogyan. Kocsmaária egy levegővel. Sok nevetéssel, sírással. Oszkár néhol nosztalgikusan költői, néhol sokkolóan ismerős és karcos világa Keresztes Tamás rendezésében elevenedik meg a szemünk előtt.
A Liliom Produkció előadása. “Kihalnak-e a pingvinek a vakutól? Stílusos-e műanyag evőeszközt lopni a Csendes-óceán felett? De legfőképp: milyen lehet egy legkevésbé sem hétköznapi anya lányaként felnőni? Az Anyám az őrületbe kerget, Tallós Rita és Barbinek Paula kétszemélyes előadói estje igazi bátor kísérlet, mely megteremti saját színpadi műfaját. A stand up comedy vagány humora keveredik a társalgási színdarabok frappáns replikáival és a családi drámák szívszorító személyességével. “Ez a darab az anya-lánya kapcsolatról szól. Arról a harcról, ahogy egy lány meg akar felelni, vagy nem akar megfelelni, ahogy szeretne, és mégsem szeretne hasonlítani az anyjára.” A Liliom Produkció legújabb darabjában a színészek saját élettörténetüket fűzik össze az amerikai Sue Fabisch által írt szórakoztató, önéletrajzi ihletésű szöveggel, mindezt sok-sok humorral és kedvességgel fűszerezve. Ahogy Tallós Rita fogalmaz: “Úgy gondolom, ezt a vígjátékot szeretni fogja a közönség, hiszen megint egy olyan tabutémához nyúltunk, ami hiányzik a színházak palettájáról, és mindenkit megérint.”
Ildikó kiváló szakpolitikus, aki komoly karrier előtt áll, amennyiben le tudja küzdeni egy apró hibáját: nem tud hazudni. Főnökei egy fiatal, ambiciózus kommunikációs szakembert küldenek el hozzá, hogy közösen dolgozzanak ezen a problémán. A tréning azonban különös fordulatot vesz, a valóság körvonalai fokozatosan elmosódnak és végképp összekeveredik az igazság a hazugsággal.