A Varázscirkusz című előadás gyerekeknek készül. Itt a szereplők egy vándorcirkusz tagjai (az Éj királynője állatszelidítő, Tamino légtornász, Papageno bohóc, Papagena kötéltáncosnő), akiknek Sarastro palotájában kell fellépniük.
Paul Gallico világsikerű regényének (Jennie, te drága) zenés színpadi feldolgozása a távoli Londonba kalauzolja el nézőit: "alulnézetből" ismerhetjük meg a várost, egy macskalány és egy macskává lett kisfiú szemével.
– komplex színházi nevelési előadás – Budapest, valamikor a 2050-es években. A világ a bekövetkezett klímaváltozás okozta kihívásokkal küzd. Az életet egyrészt a technológiai fejlettség magas szintje, másrészt a természeti kincsek veszélyeztetettsége jellemzi. A modern kor vívmányai nem mindenki számára elérhetőek, csupán a jómódú kerületek lakóinak biztosítják a kényelmes életet.A történetünk főhősei Dani, a magának való fiú és osztálytársa, Anikó abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy az ország egyik legjobb gimnáziumába járhatnak. Mindketten kilógnak a sorból egy kicsit, így nem véletlen, hogy hamar megtalálják a közös hangot. A kamaszok félénk barátkozását és a kibontakozó szerelmét azonban félbeszakítja egy újabb katasztrófa, aminek következtében a fiatalok elszakadnak egymástól, és az egész addigi életük fenekestül felfordul.Vajon sikerül Daninak Anikó nyomára bukkanni, és ha igen, képesek lesznek együtt megbirkózni a rájuk váró kihívásokkal? Mit kezdenek az új információkkal, amik alapjaiban rengetik meg a világukról alkotott elképzeléseiket? Színházi nevelési szakember: Bethlenfalvy Ádám
Ha tehetném, körbeutaznám az egész világot. Végiglátogatnám a különböző országokat az Egyenlítőn innen és túl, megismerném a sokszínű kultúrák varázslatos lakóit, a változatos épületeket, a színes tájakat és az illatokat, ízeket, mosolyokat. Hallgatnám a tenger hangjait, mert biztosan más a Vörös-tengeré, mint a Feketéé, nem beszélve a Csendes-óceánról. Játszanék a különböző hangszereken a bőrdoboktól az indiai szitáron át, a kínai húros erhuig, és táncolnék az óceán partján a naplementében.Kipróbálnám az összes lehetséges régi utazási eszközt: gőzhajóval utaznék Hongkongba, az Orient expresszről bivalycsordát néznék, elefántháton barangolnék az indiai őserdőben, lóháton pipázgatnék a sziú indiánokkal, és végül léghajóval repülnék vissza Londonba.Útitársnak csakis Phileas Foggot választanám, akitől sokat tanulnék a világ kultúrái iránti odaadó tiszteletről, a felelősségvállalásról és a becsületszó erejéről.Fogad velem valaki? 80 nap alatt a Föld körül? Kuthy Ágnes rendező
A történetből megtudhatjuk, hogy hol lakik a jóságos Hétfejű Tündér, érdemes-e jónak lenni, és egymásra találhatnak-e azok, akiket maga a Százarcú Boszorkány átkozott meg, de a kacsakirály és kacsa-királykisasszony tanulságos históriájából kiderül az is, hogy az önzetlen szeretet csodákra képes.
Ani-Budavári Örmény Színház előadása. Az Erdélyi örmény kolónia legnevesebb színházi szerzőjéhez fordultunk a 350 éve letelepedést nyert örmény nemzetiség integrációját kutatva. Műveltsége és alkotói lendülete legendás. Rövid élete során harmincötnél több színművet írt, legtöbbje pályázaton a legjobbnak bizonyult. A fővárosi Nemzeti Színház házi szerzője, Paulay Ede színigazgató kérésére írja minden témát és társadalmi réteget felölelő színdarabjait. Alakjait Jászai Mari, Prielle Kornélia, a Vízvári házaspár, Csillag Teréz, Márkus Emília keltette életre nagy sikerrel. A nagymama című vígjátéka ma is gyakran kerül színre. Örmény származása Csíksomlyói Csiky János és Verzár Helena gyermekeként egyértelmű. Érvényesülésében kiterjedt örmény rokonsága is segíti. A Cecil házassága c. műben a magyar szereplők mellett Szinán Bogdán valamint Gábry Kristóf és leánya, Cecil szerepeltetésével kiválóan megrajzolja a kiegyezés korának gazdag örményeit. Történelmi hitelesség és objektív rálátás jellemzi – a mély humánum mellett – Csiky majd’ minden írását. Gyönyörűséges munka és szórakozás megfejteni Csiky Gergely valódi örmény világát. Szereplők:Báró Radnóthy Miklós – Dóczy PéterBáró Radnóthy Farkas, fia – Kroó ÁdámFanny, Törcsváry neje – Horváth LídiaLászló – Gombás ÁdámVeronka – Varró HangaGábry Kristóf, nagykereskedő és birtokos – Bregyán Péter /Jászai Mari-díjas/Cecil, leánya – Schupp GabriellaTörcsváry Gedő, kir. tanácsos, tanfelügyelő – Lévai ÁdámSzinán Bogdán, Gábry segéde – Háda János /Jászai Mari-díjas/Gerezdy Vincze – Széni AndrásSzalánczy Lóránt – Francsics DávidRebi, Cecil komornája – Szűcs RékaImre, Adolf – Pálinkás Máté Díszlet: Andor EditJelmez: Fekete MáriaZeneszerző: Lászlóffy Zsolt DLAFénytechnika: Fésűs ZsoltAsszisztens: Kabódi SzilviaDramaturg: Máté Krisztián Rendező: Várady Mária
Robert Louis Stevenson azonos című regénye és élete nyomán. Robert Louis Stevenson regénye a XVIII. században, Jim Hawkins és anyja fogadójában kezdődik. Egy nap megszáll náluk egy kapitány, bizonyos Billy Bones, aki halála előtt, Jimre bíz egy csomagot, amelyben Jim talál egy térképet, ami elrejtett kincshez vezet. A fiú elhatározza, hogy megkeresi, ezért hajóra száll, és kalózok, banditák között mesés, veszélyes és izgalmas kalandokba keveredik, míg végül megtalálja, amit keres. Már csak az a kérdés, kié lesz a hőn áhított kincs… Közreműködnek a Kaposvári Egyetem 5. éves hallgatói: Kovács S. József, Péteri Lilla, Szurcsík Ádám, valamint a Pesti Magyar Színiakadémia növendékei.
Miller korunk egyik legnagyobb drámaírója, aki műveiben az alapvető emberi értékeket, döntéseink morális felelősségét vizsgálja. Az Alku című dráma, a totális igazság keresése, a teremtett jó és a szükséges rossz kutatása.
A groteszk családtörténetolyan témákra kérdez rá, mint a válás, a vallás vagy a hagyományos családmodell túlélési lehetősége
Egy egész estés műsor, azoknak, akik elviselik, ha fúr a felső szomszéd, tudomásul veszik, ha váratja őket a telefonos ügyfélszolgálat, megértik, ha megállítják a biztonságiak a plázában, sőt még az sem zökkenti ki őket, ha valaki mindenből a mindenmentest akarja. Egy előadás azoknak a névtelen hősöknek, akiket nap, mint nap idegesítenek, bosszantanak és irritálnak olyanok, akik amúgy is „nem azért mondták”. Mielőtt a teljes idegösszeomlás szélén agyonvernél valakit egy szívlapáttal, mert azt mondta nyugodjunk le, nézd meg a Szomszédnéni Produkciós Iroda Karinthy-gyűrűs humoristáinak, Bálint Ferencnek és Tóth Szabolcsnak az előadását. A lapát megvár.
Kőhalmi Zoltán új önálló estje. Mi köze Kőhalmi Zoltánnak a szobanövényekhez? - A humorista új önálló estjéből ez is kiderül. De nem ez az egyetlen titok, amit leleplez, beszél kertészkedésről, kotyogós kávéfőző bűnözésről és homályos próféciákról. Összeesküvés-elmélet hívőknek kötelező!
Csajkovszkij első balettje talán a legkedveltebb klasszikus darab a balettirodalomban: a nősülni kénytelen herceg és a hattyúvá varázsolt lány szerelmének viszontagsága az egyik legszebb orosz romantikus mese. A darab az 1877-es ősbemutatón azonban megbukott. A premier koreográfusai egyszerűen nem értek fel Csajkovszkij zsenialitásához. A mű Marius Petipa és Lev Ivanov 1895-ös koreográfiájában vált világhírűvé, és a legtöbb társulat ma is ennek alapján táncolja a darabot. Ezt a klasszikus művet dolgozta át Rudi van Dantzig és Toer van Schayk 1988-ban. Odette-et és Odile-t, a tiszta, ártatlan fehér hattyút és a csábító, manipulatív fekete hattyút ugyanaz a táncosnő alakítja.
A Mentőcsónak a SZOCIOPOLY-val a társasjátékot és a drámát ötvöző interaktív színházi társasjáték műfaját teremtette meg.A darab a mai magyarországi kistelepüléseken élő szegény családok életéről szól. A családok jövedelemre csak segélyekből, alkalmi vagy feketemunkából számíthatnak - ezekből a forrásokból kell valahogyan megélni játékosainknak. A játék konstruálta valóságban mindenki szegény lesz egy-két órára és a saját bőrén fogja érezni a kirekesztődés szorítását. A játék érzelmi energiáját használjuk arra, hogy a résztvevők átélhessék a munka, pénz és erőforrások nélküli mindennapi túlélés feszültségeit.A falu lakói - akiket a nézők személyesítenek meg - döntéseket hozhatnak. Akarnak-e feketén dolgozni, befizetik-e a villanyszámlát, fordulnak-e uzsoráshoz kölcsönért? Ha egy játékos szembesül azzal, hogy milyen alternatívák közül választhat az, aki szegény, hogy mire is elég a segély vagy a családi pótlék, akkor van esélyünk arra, hogy az intolerancia helyett a szolidaritás irányába forduljon.A 10-15 nézőből álló csapatoknak (akik 4 tagú családokat - szülők és 2 gyermek - képviselnek) egy hónapig kell megélniük ezekből a forrásokból. A hónap napjait jelző táblán haladnak, miközben színészek mutatják be rövid jelenetek keretében a falu nevezetesebb lakóit: az uzsorást, a rendőrt, a polgármestert, akik közvetlenül meg is szólítják a nézőket. A nézőknek döntéseket kell hozniuk kiadásaikról és bevételeikről, de természetesen - akárcsak az életben -, a véletlen is befolyásoló tényezővé válik olykor...A SZOCIOPOLY a Mentőcsónak és a Gyerekesély Egyesület közös produkciójaként jött létre 2014-ben, Fábián Gábor rendezésében. A SZOCIOPOLY-t már több mint 50 alkalommal játszottuk, az előadások nagyjából felét tartottuk felnőtt közönségnek, emellett 17-18 éves diákok számára is bemutatjuk tantermi színházi formában.Ebben a faluban nemcsak az idő sűrítmény, de a fordulatok is drámaiak: ezért színház, hogy sűrítmény legyen és drámai. (Tompa Andrea, Magyar Narancs)Ez nagyszerű kitalálás. Úgy is, mint társasjáték és úgy is, mint színházi "valóságshow". Mindenkinek csak ajánlani tudom. (Stuber Andrea, színikritikus)Ha tehetném, mindenkinek kötelezővé tenném a Szociopolyt. (Tóth Judit, Nők Lapja Café)A mindennapi élethelyzetekről, kiszolgáltatottságunkról, megalázottságunkról a profi színészek gondoskodtak, valósághű, bénító zsenialitással. Mindannyian megváltoztunk kicsit. (Rácz I. Péter, Vasárnapi Hírek)
Szilaj, a betörhetetlen vadló kalandjairól mesél a Nemzeti Lovas Színház legújabb családi musical-e. A történet a messzi Vadnyugatra kalauzol, ahol dúl a háború a lovasság és az indiánok között. Soha nem lehet béke a két világ találkozásakor, ám Szilaj varázslatos lényével mégis hidat épít ember és ember között. Világpremiert jelent, hogy először lesz látható együtt a klasszikus stílus és szabad idomítás művészete a lovas színházak történetében. A darab végén Szilaj teljesíti a lehetetlennel felérő küldetését: megmenti szülőföldjét, ám ehhez hihetetlen bátorságra és elszántságra lesz szüksége. Amerikai katonák : Bencze Sándor, Gazdik DávidIndián lányok: Ambrus Izabella, Poór Vivien
Michael Frayn riporterből lett drámaírónak akkor jutott az eszébe a Függöny fel! című komédia ötlete, amikor kis híján elaludt egy barátja színdarabján a nézőtéren, és hirtelen arra ébredt rá, hogy a színház mennyivel viccesebb hátulról, a színfalak mögül, mint elölről.
Fiatalság, bolondság, bohémség és tánc minden mennyiségben. Ezek jellemzik Román Sándor legújabb egész estés táncprodukcióját. Az előadás két tüzes fiatal egymásra találásáról szól, arról, hogy az ellentétek igenis vonzzák egymást és a boldogsághoz vezető út néha rögös. A darab rengeteg humorral mutatja be, hogy hagyományainkat és konvencióinkat végül is, maga az élet írta és soha nem szabad elhagynunk őket. A darab tisztelgés tradícióink előtt, melyek utat mutatnak, biztonságot adnak, és a boldogsághoz vezetnek.
A Caveman műfaja a Magyarországon ritka one man-show. Kicsattanó humorú kortárs amerikai komédia, hamisítatlan ki- és beszólásokkal. Egy valósághű sztori mindennapjainkból. Főhősünk, egy családja mellől az utcára penderült negyvenes fickó, magyarázza a bizonyítványát: a magánemberként megélt, ám valamennyi férfitársára is kivetíthető konfliktusait. Minden rossznak a nemek közötti különbség az oka (miközben töretlen az Évákhoz való ragaszkodás). András logikája és fantáziája hamarosan határokba ütközik, amikor is egy nem várt segítség érkezik: megjelenik őse a kőkorszakból, és beavatja évezredes bölcsességébe... A komikus játék közben minden percben magunkra ismerhetünk - de legalább a szomszédunkra!Az előadás fényt derít arra, hogy miért utálják a pasik, ha vesztesként állítják be őket a külvilág felé, mi okból rohan olykor a teremtés koronája boltról boltra új cuccokat felhajtani, vagy miért szorítkozik két férfi beszélgetése a focimeccsek eredményére és ér véget primitív szólamokkal? Ugyanakkor a nők lelkivilágába is roppant szórakoztató kirándulásra invitál a szerző.Bemutató időpontja: 2005. október 14., Belvárosi Színház