Feketén-fehéren

Bakancslistához adom
White Man's Burden
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott francia-amerikai filmdráma, 89 perc, 1995

Értékelés:

17 szavazatból
Szerinted?

A jámbor Louis Pinnoch (John Travolta) tisztességesen és jól dolgozik egy csokoládégyárban. Úgy érzi, hogy saját és családja élete jobbra fordul, amikor váratlanul elbocsátják, és az utcára kerül. Addigi élete szertefoszlik. Végső elkeseredésében túszul ejti a gyár néger tulajdonosát, és végkielégítés megfizetésére kényszeríti. A rendőrség nagy erőkkel keresi a két férfit, akik helyről-helyre menekülnek. Eközben különös kapcsolat alakul ki gazdag és nincstelen között.

Stáblista:

Szereplők

Louis Pinnock
Thaddeus Thomas
Marsha Lynch
Megan Thomas
Stanley

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
offtopic
Nagy1A 2013 szept. 30. - 10:18:22 Előzmény Shaba
A cím - White Man's Burden -, Rudyard Kipling ( Dzsungel Könyve - Maugli, Balu, Sir Kán, Bagira és a többiek ) 1899 -ben megjelent versének a címe, amiben az amerikaiaknak a filippinókkal való rasszista viszonyát énekli meg, aminek nyomán egy Eric Burdon nevû Úr, aki a Felkelõ nap házát is elkövette anno decibel, 1970-1-ben megjelentetett egy Black Man's Burdon címû dupla albumot, amibõl mem csak az derül ki, hogy Burdon egy eszméletlen jó énekes, zeneszerzõ, hanem az is, hogy annak idején,a kissrácok nem a PC-ket és az okostelefonjaikat b@sztatták, hanem olvastak!!
Tibag05 2012 szept. 14. - 16:49:52 Előzmény Shaba
"végkielégítés megfizetésére kényszeríti...."

AZ NEM JÁR HA KIRÚGNAK??
vitkovits 2012 márc. 12. - 21:04:26 Előzmény Shaba
Értem: a Majmok bolygója római öt. (inkább azt nézem, ha lesz!)
Shaba 2011 febr. 08. - 22:09:33
A filmösszefoglaló kissé megtévesztõ, mivel kivételes helyzetet ír le – tartalomként, holott nem a szituáció az, ami extrém itt – mármint Travolta megtorló akciója elszenvedett sérelméért –, hanem az alapötlet, amit filmre vittek. Ez a film Fekete Amerika címmel jött ki DVD-n, nem véletlenül: inverzbe fordítja az amerikai társadalmi valós tagolódást, és a feketéket teszi meg kiváltságosoknak: õk élnek villanegyedekben, õk alkotják a politikai és gazdasági elitet, õk adják az erõszakszervezetek személyi állományának túlnyomó többségét. A fehérek aprópénzért gályáznak a feketék üzemeiben, gettókban tanyáznak, miközben minden lehetséges megkülönböztetésben, szívatásban és megalázásban részük van. Olyan kiszolgáltatottak, amilyennek eddig csak a feketéket láthattuk.

A filmbeli történet ezért rendhagyó. Maga a mozi nem dob valami nagyot, de már maga a felvetés alaphangon mellbevágó: hogy elképzelhetõ ám ez az egész fordítva is. És aki alul van, aki a piramis alján tenyészik, ha fekete, ha fehér, mindenképpen a rövidebbet húzza. Ami a Crash-ben mindennapos, megszokott keserveket tár elénk, az itt kibillenti egyensúlyi helyzetébõl a megöröklött világképet: a fekete az elnyomó faj, és a fehér a kiszolgáltatott. És a vesztes is, természetesen.