Miért rosszak a magyar filmek?

Bakancslistához adom
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott magyar filmszatíra, 82 perc, 1964

Értékelés:

21 szavazatból
Szerinted?

Történet a filmíróról, aki előleget vesz fel egy olyan forgatókönyvért, amely sohasem készül el; és ír egy másikat, amelyikre maga sem ismer rá, amikor végre film lesz belőle.

Stáblista:

Szereplők

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
utuhegal 2023 nov. 18. - 18:41:26 Előzmény Muya
Igazad van.
Muya 2016 márc. 29. - 21:37:53
A Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan..az szerintem nem jó.
Torolt Felhasználo 2016 márc. 29. - 17:20:57
Nah, már alig pár film maradt, mind olyan amit félreraktam. Vagy mert elég jónak, vagy mert abszolut rossznak tûnnek.

#1 Három Csengõ (1941)
#2 Kétszer kettõ (1944)
#3 Gyémántpiramis (1985)
#4 Kárhozat (1988)
#5 Meteo (1990)
#6 Boldog Lovak (1996)
#7 Pesti mese: Óz a nagy varázsló (1998)
#8 József és testvérei (2000)
#9 Nexxt (2001)
#10 Illuminati (2003)
#11 A természet IQ-ja (2012)
#12 Illuminati 2 - the battle in space (2013?)
#14 Isteni mûszak (2013)
#15 VAN valami... (2015)
#16 Parkoló (2015)

A 10-12 tûnik bûn rossznak :D
Torolt Felhasználo 2016 márc. 23. - 20:07:23
Ja, amúgy a Kárhozat-ot (1988, Tarr Béla) félreraktam, mert az szerintem nagyon jó lesz (elsõ 10 perc alapján). Ami jó, az jó.

De a Torinói Ló is jó, csak a hangsávja helyére be kellett rakni a nyan-cat video hangsávját végtelenítve :P
Torolt Felhasználo 2016 márc. 23. - 20:03:55
Taxidermia szerintem elhibázott. Amikor a végén szedi szét magát (meg tömi ki az apját), olyannak kellett volna végig lennie, és akkora snuff-film mint három ház.
Így azonban lapos volt, unalmas, terjengõs. Azt várt amolyan lesz mint az elõzetes: teli látvánnyal. Ehelyett csak beszéltek, beszéltek, beszéltek...
Muya 2016 márc. 23. - 19:54:49
Huuu. Na az ilyen filmeket én nem kedvelem. Tarr Béla filmjei is nem nekem valóak.
Múltkor kérdeztem,h a Taxidermiát láttad e,és hogy tetszik e?
Torolt Felhasználo 2016 márc. 22. - 22:52:43
Hahahahaahahahahha! Sikerült áttörnöm a youtube-on, és leszednem a magyar filmgyártás legtökéletesebb termékét, az Illuminati-t!!!

Mondjuk nem gondolom hogy elérne olyan magasságokba (= mélységekbe) mint egy Torinói Ló, vagy Csak a Szél, de ha összehoz egy Európa Expresszt, már nem történt hiába!
Muya 2016 márc. 21. - 10:06:14 Előzmény Torolt Felhasználo
Ismétlés a tudás anyja :D

Na örülök, hogy a Kaméleon tetszett. Szerintem is megállná a helyét nemzetközi szinten.
xdm 2016 márc. 19. - 15:39:04
Jó a kérdés. Szerintem azért rosszak a magyar filmek, mert elsõdlegesen hazudnak a valóságról. Egy olyan illúziót mutatnak, ami soha nem volt, és nem is lesz ebben az országban. A színészek szerepei, a helyzetek, a történet, a jelenlét, a párbeszédek, minden hazug és hamis. Ennek valszín az az oka, hogy a nemzet gerince meghajlott, vagy megolvadt, és így már csak a valóság hamisítása marad, mivel a szembenézés fájdalmas lenne.
Torolt Felhasználo 2016 márc. 19. - 15:26:30
Haj, a Szomszédok dadaista naivitása... Én abból kinõttem, de ja, tudom miért szeretik egyesek.

Btw, sikerült megnézni a Kaméleont és a Nyomozót.

A Kaméleon részemrõl erõs 7/10. Jó film, de nekem egyrészt túl romantikus, másfelõl túlontúl érzem a gyökereit hogy mikbõl lett összekalapálva. Így egy picit nálam ismétlés-ízûre sikerült, de ja, az akár nemzetközi forgalmazásban is elképzelhetõ lenne.

A Nyomozó tényleg az egyik amit vártam, közben kiderült hogy az Isteni Mûszak kavart be az emlékezetembe.
Viszont ez csalódás volt.
Nem volt rossz, de az elõzetes komor hangulatából SEMMI nem volt a filmben, ami inkább egy romantikus TJ Hooker mint amire számítottam :(
Így is elér egy 5/10-et, mert különösebb mûfaji probléma nem volt vele, de egyedül a barátnõ játéka tetszett igazán.
Muya 2016 márc. 17. - 12:52:26
Én szoktam nézni az M3-at, mert ha hiszed ha nem még ott van a legjobb mûsor, fõleg amikor épp adják a Szomszédokat :D Most meg lehet kövezni, de az a sorozat minden hibájával és amatõrségével még mindig a kedvencem. Biztosan azért, mert azzal együtt nõttem fel, abban a világban voltam gyerek és kamasz, és vissza is sírom azt az idõt. Komolyan úgy ülök le a tévé elé, mintha még sosem láttam volna. Komolyan mondom lenyûgöz az a sorozat :D olyan ez nekem mint valami meditációs zene az embereknek.
Szóval vagy a M vagy a Comedy Central megy általában alapzajnak. Ja meg Story tv DALLAS! :D Azon felül, hogy meg van dvd-én képes vagyok fennmaradni éjfélig, hogy megnézzem :D
Torolt Felhasználo 2016 márc. 16. - 22:36:05
Hát, agyarország mégiscsak a keleti blokk volt, és a kötelezõ/ajánlott irodalom listáján még mindig fenn szokott lenni 1 Dosztojevszkij-cím, vagy legalább valamennyi orosz irodalom. De értem mire gondolsz.

Én inkább amúgy azt nehezményezem hogy inkább ismétel egy csatorna ezredszer is egy sorozatot mint hogy berakjon valami joglejárt filmet legalább az egyik napra (mindegy nekem ki gyártotta). Mert szerintem tematikusan ... - nem is értem miért létezik az M3 és a DunaTV. M3-at szerintem még sose is láttam, Dunán meg a halakat néztem utoljára.

Btw, én se vagyok (voltam?) ám májer agyar filmbõl, csak most hogy végigrohantam majdnem az összeset (elhagytam 2005-öt, yeah). A memóriámat jórészt amúgyis "papíron" tartom, nem fejben. Nem is a címek voltak igazán lényegesek irántad közölni (azok inkább többi olvasónak hátha kedvük támad rákeresni, belenézni), inkább mennyiségük és a tendencia amit képviselnek.

Na, mentem, pár nap és nézem az általad említett 2008-as filmeket.
Muya 2016 márc. 16. - 22:03:59
Egyébként érthetetlen, hogy van M3 meg Duna tv meg stb, és ezt a sok magyar filmet nem vetítik le. Vannak idióta külföldi sorozatok, miközben ezeket a régi filmeket lehetne vetíteni.
Muya 2016 márc. 16. - 21:58:36 Előzmény Torolt Felhasználo
Nem láttam, de pótolom. És megírom a véleményem. Bár így elsõre.. Magyar-angol filmdráma Dosztojevszkirõl. Ez olyan lehet mint mikor az amerikaiak Attiláról csináltak filmet... A párhuzamot érted remélem. Írtam már Neked, hogy én annyira nem vagyok jártas a magyar filmekben. Sokat nem láttam, amit említesz.
Most viszont van egy magyar film aminek a bemutatója nagyon jó, és kíváncsi vagyok rá. Hurok a címe.
Torolt Felhasználo 2016 márc. 11. - 21:59:07 Előzmény Muya
Láttad a '97-es A Játékos-t? Ha nem, érdekelnea véleményed.
Torolt Felhasználo 2016 márc. 09. - 17:49:15 Előzmény Muya
Na, van mirõl értekezni:

Az Indul a...-t kihagynám, mert bár valószínûleg idõtálló, sosem tudtam értékelni. Szerintem olyan mint állatkertben majmok ürüklékükkel dobálják egymást, szóval nálam nem ütötte meg a kulturális mércét mondjuk úgy, de ez apróság.

Viszont a Bujtor-filmek egyértelmûen nem jók. Amikor kijöttek nyilván még video sem volt, így a kornak nagyon is megfeleltek, de már az elsõ is csak egy Bud Spencer koppintás (most nyilván a Ötvös Csöpi filmekrõl beszélünk). Ha pedig visszanézeda 3. filmet a szériában (Elvarázsolt Dollár), ott már az a faktor sincs meg, helyette gyártói költségen Bujtor vitorlázgatott a Balatonon.

A '80-as évek nekem is meglepõen keveset hoztak (bezzeg a világ filmgyártása! Hollywood maga volt a kánaán az Élõholtak Éjszakája remake-el kezdve, aztán Szellemírtók, ET, Indiana Jones, Aliens, Akira, Vissza a jövõbe, Beverly Hillsi zsaru, Die Hard, Nagy zûr kis kínában - és a végtelenségig).
De a '60-as évek? Ha nem vagy rákattanva a kosztümös darabokra, akkor bajban leszünk. Amúgy is '66-ban orosz vezérváltás történt, és ez meglátszik a (ma is megtekinthetõ) filmeken is, szóval nem mondanék olyat hogy '60-as évek.

Az elsõ felében volt pár jó doku-jellegû dolog (Cigányok, Tisza: õszi vázlatok, Kár a benzinért), de ezzel nagyjából nálam kimerült a dolog, a '66-70 közötti idõszakból pedig részemrõl az egyetlen nézhetõ termék (csak részlegesen maradt fenn) az Extázis 7-tõl 10-ig, A Tanú (mára kezdi belepni a por!), valamint a Krebsz az isten.
Az évtized legtöbbje értékelhetetlen propagandafilm (vagy még rosszabb: önazonosság-keresõ film ami mindig jellemzõ a hatalomváltásnál a magyar filmiparra), vagy nagyon gyenge próbálkozás nyugati filmek koppintására (pl. Iszony). Igaz hogy sok volt a kötelezõirodalom-feldolgozás is ezek mellett, de még azokat is sikerült a pártpropaganda szolgálatába átírni (kiváló péda rá a '68-as A Beszélõ Köntös), vagy könyvben jobb (Egri Csillagok), és hát én alapvetõen ellenzek minden kötelezõ-megfilmesítést, hiszen azt elolvasni kéne elméletileg. Bár pl. a Kincskeresõ Kisködmönt ultragyorsan el kéne tüntetni, mert ugye mi után vágyakozik kiccsávó? Kisköcsögöcskére vágyakozik. Ezt aplaystation korában senki nem fogja bekajolni.
Muya 2016 márc. 04. - 11:24:07
Jajj a meséket kihagytam.. Mondjuk azzal is úgy vagyok, hogy a régi szép meséket ma már nem tudják überelni. Ma olyan mocsok szar igénytelen meséket csinálnak, hogy azok nézhetetlenek. A VUK címû animációs valamit meg sem néztem. Elég volt a bemutatója.
De szerintem az egész világon így van. Lehet a korom miatt vagyok így ezzel, és ha most lennék gyerek tetszenének a mai mesék, de mikor meglátom, hogy a Maja a méhecskét animálták és a történetei meg olyan rosszak, hogy azzal büntetni lehet, na akkor aztán forgatom a szemeimet.
Muya 2016 márc. 04. - 11:08:45 Előzmény Torolt Felhasználo
A 1960-as Noszty fiú tetszik :) :D És a 62-es Aranyember. Igazából abból a korból sok film tetszik. Nem tudom miért, de szeretem a hangulatukat.

Megnéztem most a wikipedián a magyar filmek listáját... hát mit ne mondjak rengeteg film van amirõl még nem is hallottam. És lehet telis tele van olyan alkotással ami tetszene nagyon. Én is meg fogom nézegetni õket amennyiben idõm engedi.
Szerintem minden kornak megvannak a maga nagy filmjei.
A 60-as 70-es években jóval több van mondjuk, legalábbis sokkal több jut eszembe, fõleg történelmi alkotások, de az Indul a bakterház is kiemelkedõ. Itt nagyon sok címet feltudnék sorolni.
A 80-as években ott vannak a Bujtor filmek, A szerelem elsõ - második vérig, István a király, Macskafogó. Itt már azért annyi nem jut eszembe.
A 90-es években jött a hanyatlás szerintem.És kevesebb filmet is gyártottak, mint elõtte. Csapd le csacsi 92-bõl. Három testõr Afrikában, Nekem lámpást adott..., Nekem ezek a kiemelkedõk.
2000-tõl nagyon sokáig, gyakorlatilag semmi. Talán az Üvegtigris elsõ része, meg a Kontroll.
2008-Ban a Kaméleon szerintem elég jóra sikeredett, mondhatni nem egy magyar filmre emlékeztetõ izgalmas és színészi játékban is minõségi alkotás. Az említett A Nyomozó címû film nekem úgy szintén nagyon tetszett.
Az Isteni mûszak is merõben másfajta film, mint a sok minõségtelen szar.
most a Mágnás Elzáról készült filmet akarom megnézni, bemutatója alapján elég jónak tûnik bár olvastam már róla rosszat is.

Szóval a magyar filmgyártásnak voltak szárnyaló évei, aztán mélységbe zuhant és nagyon nem sikerül visszahoznia magát. Egy két alkotással megvillan aztán semmi.

Ja és nagyon nagyon sok filmet nem láttam, a felsoroltak inkább az ismertebb, nekem tetszõ alkotások.

Mi a véleményed a Taxidermiáról? Hogy az istenbe lehetett azt megcsinálni???
Torolt Felhasználo 2016 márc. 03. - 21:55:13
Eljutok. Ma elérek '89-ig.

Részemrõl igyekszem objektíven tekinteni a filmekre, és még ha útálom is a mûfajt megtalálni az értéket. Így nem esekabba a csapdába hogy csak mert pl. kosztümös már tízpontozzam, de ugyanakkor tudom értékelni valamilyenszinten az ...Õrnagy Úr-t is.

Amúgy afele amit írsz nem beazonosítható, mert pl.:
- Noszty fiúból van 2
- Aranyemberbõl 3
és ezek csak azok amikbõl van megtekinthetõ kópia. Elég jelentõsen tudnak különbözni egymástól, a '62-es Aranyembert pl. útáltam mint a sz*rt.

A kötelezõ-feldolgozásokat (Kõpszívû..., Aranyember stb.) amúgy kifejezett hibának tartom gyártani ("miért rosszak a magyar filmek"), hiszen mivel kötelezõk, olvasni kéne õket nem megnézni elõször. Ha viszont ott a film, még a jó kötelezõkrõl is lemaradunk. Viszont ha útáltuk akkor egy jó filmváltozatot se fogunk megnézni (többségünk pl. NEM szerette a Kõszívût).

-----------

A gond ott van, hogy a "kiemelkedõ magyar film" ritka mint a fehér holló, ami a gyártott mennyiséget, és a munkásmozgalmi "szeressük a magyar filmet, ne hólivúdot nézzük" állami szlogent illetõleg nem igazán lehetne megengedhetõ.

Sajna nincs igazán eldöntve az sem eredetiek akarunk lennni, és fõleg belföldipiacra termelni, VAGY beállnánk egy zsánerre, és azt mindenkinek terjesszük.
Pl. 90%-a a '45 elõtti filmeknek egyazonforgatókönyvszerint lett leforgatva: grófnakvanpénzes kijelölt menyassznya, de végül szerelembõla rangon aluli lánykát (szerencsés esetben nagykorú hölgyet) veszi el. Nem is tudom hogy bírták ki azakkoriak hogy folyton ugyanazt nézhették csak. Évente egyszer néztek filmet, vagy mi?
A kommunizmus alatt meg ment a nagy mellényverés és állami propaganda. Ki kíváncsiarra? Annyira korba szabott a filmek nagy százaléka (80% körül), hogy semmit nem veszítenénk ha minden egyes kópia megsemmisülne belõlük.

Kb. 600 filmbõl talán egy tucat volt ami kifejezetten tetszett és ha tv-ben adnák nem csak esetleg, háttérzajnak otthagynám. Legnagyobb részük pedig még arra sem lenne érdemes.
Persze ott vannak az olyanok mint az elsõ és egyetlen igazi magyar westernfilm, a Kék Bálvány, a Három Csengõ, Krebsz az isten, A Tanú is tartja még magát (nem szólva a rajzfilmgyártásról, az külön kategória), de minden ilyen mellett ott van 10-20-100 Lutra, Katyi, vagy Én Vagyok Jeromos, nem szólva a modernkori szörnyedvényekrõl mint a Kis Vuk...
Muya 2016 márc. 03. - 21:13:34
A hullaházi dolgozós az szerintem pont a Nyomozó :) már ha nem egy 90-es filmre gondolsz.
Hát megmondom õszintén én nem vagyok egy nagy filmszakértõ. Minden korszakban van azért kiemelkedõ magyar film, de biztos vannak olyanok, amik nagyon jók és én még csak nem is tudok róluk.
Vannak nagy kedvenceim és van olyat amit nem értek miért lett valaki kedvence.
Persze ez egyén függõ.
Amit nagyon szeretek Noszty fiú esete Tóth Marival, Egri Csillagok, Csapd le csacsi, Aranyember, Kõszívû ember fiai (az össze ilyen történelmi régi film kedvencem), Isten hozta Õrnagy Úr.. ááá fel sem tudom sorolni, és nem akarok kihagyni egyet sem :D
Remélem a Nyomozó tetszeni fog. Ha eljutsz odáig :)
Összes hozzászólás