Rómának szeretettel

Bakancslistához adom
To Rome with Love
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott amerikai-olasz-spanyol vígjáték, 108 perc, 2012

Értékelés:

269 szavazatból
Szerinted?

A Rómának szeretettel sokszereplős vígjáték, ami a világ egyik legelbűvölőbb városában játszódik. Woody Allen legújabb filmje bemutat nekünk egy neves amerikai építészt, aki újraéli az ifjúságát; egy átlagos középosztálybeli rómait, aki hirtelen a város egyik legnagyobb hírességévé válik; egy fiatal vidéki párt, akik különböző romantikus afférokba bonyolódnak; és egy amerikai operarendezőt, aki egy énekesnek sem utolsó temetkezési vállalkozót szeretne feljuttatni a színpadra.
Bemutató dátuma: 2012. augusztus 30. Forgalmazó: Big Bang Media

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
ligetiz51 ápr. 06. 07:09:24 10/10
Kedves, vicces, könnyed igazi Woody Allen film. A szereplők is nagyon jók.....ja és a film összességében is nagyon jó.
8/10
Joseph Barbera márc. 10. 21:35:37 8/10
Nem rossz vígjáték ez Woodytól. Igaz, nem korszakos, mint a korai filmjei, de egyszer nézhető, szórakoztató. Témái : a fiatalkori játszmázások, a hirtelen jött celeb sikerek- amikor ünnepli a nép a senkit - a sok sznobság, és a szokásos apró emberi problémák mind mind megmosolyogtató, és ráébresztő. A zuhanyzós operaénekes karaktere Woody újabb agymenése, és persze Alec Baldwin karaktere is jellegzetes, aki a dolgok mögé lát.
Valaki korábban írta, hogy nem érti, miért pont Ellen Page-ra osztották a szívdöglesztő nő szerepét, amikor egyáltalán nem nőies, a valódi életben már hivatalosan is transzneműnek vallja magát a színésznő. Hogyan csábíthatta el egyik főhősünket? Nos, szerintem meg pont találó a szerepre, hiszen éppe arról van szó, hogy néhány elejtett sablon duma, minden versből egy -egy jól hangzó idézet, egy-egy szexualitásról dicsekvő sztori máris rabul ejti a férfiak szívét. Szóval szinte tök mindegy, kiről van szó, egy kacér nézés és a fentebb leírtak épp elég hatást érhetnek el akkor is, és elég csábítóak akkor is, ha egy nő nem villantja ki a melleit. Úgyhogy szerintem Ellen Page tökéletes választás volt erre a szerepre, és 2012-ben még nem volt látványosan transznemű...
6/10
Ildikó Nóra 2022 márc. 02. - 21:24:01 6/10
A filmet egyszer meg lehet nézni, hosszú (kb. 1 óra 50 perc) és többször unalmas, a viccek, poénok erőltetettek (kivéve Roberto B. jelenetei közben). A képek, helyszínek szépek Róma kapcsán, a filmzene jó, de lehetett volna változatosabb.
sexykex 2021 nov. 10. - 17:19:22

Pontosan az tetszett benne, ami másoknak nem annyira: az, hogy emlékeztet Woody régi filmjeire. Az, hogy az utcákon alig van forgalom. Az, hogy egy irreális világban sétálunk és bolondozunk, ahol a csábítók kifejezetten középszerűek, már-már rondák és a fürdőszobák sztárja varázsolja el a nagyérdeműt.
kybuck 2021 nov. 02. - 22:09:48
Hogyhogy nincs cselekményleírás egy Woody Allen filmhez?! Ez azért szokatlan.
Dolphus Lundgrennus 2021 okt. 29. - 20:53:28 Előzmény Seemann
Hat év telt el... csak azt a göcsöt ujjat, aztat bírnám feledni...imbecille!:)
10/10
Amanda30 2021 szept. 19. - 12:09:15 10/10
Nagyon tetszett! Az 5 perces hírnév rész sok magyar celebre is vonatkozhatna, pont ennyit tettek le az asztalra ők is..
hippieee 2021 aug. 29. - 10:30:20
Fura, hogy a fél filmet végigbeszélik olaszul, és a szinkronosok nem vették a fáradságot, hogy feliratozzák? Mondjuk én pont tudok olaszul, de aki nem, az a film felét nem érti?
6/10
InteriorLulu 2018 márc. 07. - 11:08:45 6/10 Előzmény musztydobay
A második mondatod mutatja, mennyire nincs igazad az elsõben.
10/10
musztydobay 2016 júl. 10. - 18:35:31 10/10
Nem kell ezt elemezni, túlbonyolítani.
Nosztalgiából, vagy tiszteletbõl Woody csinált egy Fellini filmet... vagy... valami olyasmit...
6/10
bogotizsolt 2015 febr. 07. - 13:49:07 6/10 Előzmény Seemann
tökéletes elemzés , egyetértek .
Seemann 2015 jan. 15. - 17:45:06
Rendkívül sablonosra sikerült, sajnálom, rossz film.
Lekötött valamennyire, mert Woody Allen jól tud játszani a jól ismert emberi érzelmekkel, konfliktusokkal, de véletlenül sem nézném meg többször. Olyan, mintha minden egyes stíluselemet átemelt volna a korábbi és ennél 100szor jobb filmjeibõl, és ugyanazokat a paneleket most éppen, hogy hogy nem, Rómában sütötte volna el: a karakterek, meg az egész római világ megjelenítése SEM sikerült; végig azt éreztem, hogy na ez az, ahogy egy átlag amerikai elképzeli az olaszokat (némely szereplõ mintha 1920-ból lépett volna elõ).
A narrátorok (a rendõr, Baldwin, majd a végén a figura az erkélyrõl) közhelyesek, erõltetettek, és legfõképp irreálisak. Mint tehénen a gatya.
A párhuzamos szálak alig kapcsolódnak egymáshoz, és még az olasz nyelv dallamos csengése sem menti meg az unalomba fulladó kamarajeleneteket: olyan érzése van az embernek, mintha valami huszadrangú pinceszínház elõadását látná - felfújt emberi problémákkal és valótlan szereplõkkel.
Azt tudjuk, hogy Woody Allen-nek van egy kedvenc és megunhatatlan témája, ez pedig nem más, mint a házasságtörés és a megcsalás. De azért örülnék neki, ha ennél egy kicsivel több központi cselekményt varázsolna az amolyan woody-s filmjeibe, melyekben õ is szerepel (a más tematikájúakkal semmi bajom, egyszerûen zseni, ez vitathatatlan).
És még valamit: Ellen Page ugyancsak irreális egy olyan nõ szerepére, akinek a látványa, kisugárzása, megjelenése és beszéde - egyszerûen az egész aurája - elvarázsol férfiakat. Page-en látszik - már bocsánat - hogy meleg (amivel nincs gondom), a keze, mindene férfias... nem is tud azonosulni a szereppel, csak hadonászik jobbra-balra a göcsöt ujjaival és az inas alkarjával.
Jesse Eienberg pedig egyszerûen egy Woody epigon: annyi különbséggel, hogy a jól ismert ing nem betûrve, hanem kitûrve van: egyébként meg járkál fel-aká, hadonászik õ is jobbra-balra, néha borosüveggel a kezében, mint woody egykor (és kissé visszafogottabban most). Ez kevés, rettentõen kevés, hogy hiteles legyen.
Aki jó volt: Baldwin ebben a semmilyen szerepben üdítõ látvány (a film kontextusa nélkül), továbbá Alessandra Mastronardi valóban nagyon szép és jó színésznõ. Harmadikként említsük meg Woody Allen-t, akire ránézni is vicces, illetve elsüt egy-két jó poént. Hát ennyi kb... Egyszeri nézésre TALÁN érdemes.
olahmiki1959 2015 jan. 15. - 13:21:57
Akkor ezt nagyjából megbeszéltük...:)
6/10
Edmond Dantes 2015 jan. 15. - 12:52:22 6/10
Fogd a pénzt és fuss! asszem nem láttam
Játszd újra Sam! láttam anno, tetszett, rég volt..nem biztos h merném újranézni.
Annie Hall: ld 102-es itt http://forum.port.hu/viewtopic.php?topic_id=8014 ("lekéstem" idõben)
Match Point ld 213-as itt http://forum.port.hu/viewtopic.php?topic_id=4434 (híréhez képest csalódtam)
Éjfélkor Párizsban ld 135-ös (és késõbb is) itt http://forum.port.hu/viewtopic.php?topic_id=44442 + ebben a topikban is=remekmû
Újabb opuszai közül ez a római meg a Férfit látok álmaidban, ami nem jött be.
6/10
offtopic
Edmond Dantes 2015 jan. 15. - 12:33:40 6/10
Nem vagyok az a dicsekvõs típus (sajnos, teszem hozzá), de ld itt:

http://forum.port.hu/viewtopic.php?topic_id=13504 (89)-es hsz 2014. feb. 07.

Átadás: 2014. március 2. megtörtént. :)
deepblue noir 2015 jan. 14. - 18:09:55 Előzmény Edmond Dantes
hát igen, vannak akik széttárják a kezüket blanchett oscar-díjait látván, de hát ízlés kérdése is ez, objektíven nem lehet mérni a teljesítményt
olahmiki1959 2015 jan. 14. - 13:07:29
Egy apró tévedést rögtön korrigálnom kell, "A jónevû senki" címû filmet nem Woody Allen rendezte, õ csak a fõszerepet játszotta benne, azért hittem azt, hogy õ a rendezõ.
De most, hogy a neten ellenõriztem egy-két adatot, - sajnos, utólag, miután már elküldtem az elõzõ hsz.-t, - láttam, hogy Martin Ritt jegyzi a filmet - ami egyébként valóban hatalmas élmény volt a számomra.
Elnézést a tévedésért.
olahmiki1959 2015 jan. 14. - 12:56:50 Előzmény Edmond Dantes
Fogd a pénzt, és fuss! Játszd újra, Sam!, ANNIE HALL!!! A jó nevû senki, - nem tudom, láttad-e, szenzációs, elképesztõen nagy film, bizonyos szempontból lehet, hogy Woody Allen legnagyobb filmje, az 50-es évek Amerikájának a kommunistaellenes légkörérõl szól, Zero Mostel szívszorító, elképesztõ alakításával, - A rádió aranykora, Éjfélkor Párizsban...
Ezekre a filmekre gondoltam, amikor azt írtam, hogy a "Rómának szeretettel" címû filmje Woody Allen-nek a korábbi, "nagy" filmjeivel nem összemérhetõ, és ezt a véleményemet fenntartom.
A film nagyon kellemes és szórakoztató ugyan, de kissé súlytalan, kissé mondanivaló nélküli, nem késztet továbbgondolásra, nem "dolgozik benned" még egy darabig, miután lefutott a stáblista, - nálam ezek egy igazán jó, súlyos, maradandó film ismérvei.
Dehát "ízlések és fotonok", - mint tudjuk, különbözõek...:)))
6/10
Edmond Dantes 2015 jan. 14. - 09:52:39 6/10
Nem általánosítanék. Elõrebocsátva h WA hosszabb idõszaka kimaradt az életembõl és sosem voltam gyárilag WA-fan, mostanában több opuszát is láttam elég rövid idõn belül. Ez a Rómának... pl nem tetszett (ld 11 itt) ahogy a Férfit látok álmaidban sem (ld 72 ott): már éppen szakítani készültem az idõs maestroval, ám jöttek újabbak. Kasszandra álma nagyon tetszett, Éjfélkor Párizsban: remekmû, Blue Jasmine: dettó, igaz, ehhez Cate Blanchett filmtörténeti magaslatokban járó alakítása is hozzájárult, de a film maga is remek. Szóval: ilyen is van, meg olyan is...és persze biztosan sokan fúj(jol)nak Blanchettre meg a Blue Jasmine-ra (is).
olahmiki1959 2015 jan. 13. - 18:39:50
Aranyos, nézhetõ Woody Allen film volt, laza történetfoszlányokból összeállítva, igazából a mester ma már nem akarja megváltani a világot, a filmnek nincs "mondanivalója" - talán nem is kell, hogy legyen, - egy kedves pillanatképet ad az amerikaitól eltérõ, laza, felhõtlen-felelõtlen mediterrán életérzésrõl, az operatõri munka kiváló, a karakterek szinte mindegyike valóban igazi "karakter", a párbeszédek nagyon jók, - jó megoldás, hogy az olasz szereplõk beszédét feliratozva adták, az a pergõ, gyors, ágáló beszédmód, ahogyan az olaszok általában beszélnek, tökéletesen "átjött".
Mindenki tetszett, sokat nevettem, Roberto Benigni figurája hol hahotázásra ingerelt, hol szívszorítóan esendõ volt, a zuhany alatt éneklõ pasi hangja egészen elképesztõ, aztán láttam, - rákeresve a neten, - hogy egy nagyon tehetséges, valódi, igazi operaénekesrõl van szó, akkor nem véletlen ez az éneklés...
Talán csak Alec Baldwin jócskán kihízott, a többi szereplõtõl némileg idegen, nem igazán jól megírt figurája lógott ki a sorból, de miután nem õ volt az igazi fõszereplõ, szódával az is elment.

Kellemes, nézhetõ, de nem igazán maradandó, az idõs mester korábbi, "nagy" filmjeivel nem összemérhetõ alkotás a "Rómának szeretettel", inkább csak valamiféle nosztalgia, könnyedség, a mediterrán életérzés megörökítése vezethette Woody Allent abban, hogy leforgassa ezt a filmet.

Egyszer megnéztük, tetszett, és kb. ennyi...
Összes hozzászólás