A Hazatalálsz lefelé, a Szerencsekerék felfelé húzza a TV2-t

A Kasza Tibor műsorvezetésével sugárzott vetélkedő még mindig tudja növelni nézőszámát, és a TV2 új sorozatának, a Hazatalálsz csökkenő nézettségét is a Szerencsekerék ellensúlyozza.

Múlt héten azt a kérdést tettük fel, hogy a TV2 rossz lóra tett-e a Hazatalálsz című új, napi szériájával. Nos, alakul és lassan kirajzolódik a válasz is: a premierhéthez képest is csökkent a sorozat nézőszáma: az első héten a fiatalok körében átlagosan 164 946-an néztek egy epizódot 15,4 százalékos közönségaránnyal, viszont a második héten már csak átlagosan 135 405 néző választotta a sorozatot, a közönségarány 13 százalékosra csökkent. A teljes lakosság körében is veszített a sorozat a nézettségéből: a premierhét 649 099 nézőjéhez képest a második héten 614 322-en néztek átlagosan egy epizódot, a közönségarány 19,7 százalékról 18,9 százalékra csökkent.

Hazatalálsz; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A fiatalok körében a nézettségi toplistán a legnézettebb rész is csak a negyvenedik helyre tudott felkerülni. A teljes lakosság körében a legnézettebb, pénteki epizód a 25. helyen végzett. Az is sokat elárul, hogy az RTL-en vetített A mi kis falunk epizódok a 18 és 49 év közöttiek körében népszerűbbek voltak, mint a TV2 vadiúj sorozata. A mi kis falunkat ebben a célcsoportban 173 284-en nézték, a közönségarány 15,4 százalékos volt. A teljes lakosság körében viszont a Hazatalálsz volt a nézettebb, és A mi kis falunk szorult a második helyre. Azt is hozzá kell tenni, hogy a két műsor kezdési időpontja egy kicsit el van csúszva egymáshoz képest: A mi kis falunk egy fél órával előbb kezdődik a Hazatalálsznál. A mi kis falunk és a Hazatalálsz után mindkét csatornán egy-egy ismétlés látható hétköznaponként: az RTL-en a Nyerő Páros harmadik évada, a TV2-n a Farm VIP első évada. Ebből az összecsapásból pedig a Nyerő Páros jön ki győztesen mindkét célcsoportban.

Na, de még nem is beszéltünk még a TV2 nehéztüzérségéről, a Szerencsekerékről!

A vetélkedő még mindig tudja növelni a nézettségét mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében,

igaz, a 18-49 éves korosztályban csak minimálisan, de a teljes lakosság körében szemmel is látható mértékben: 879 162-ről 924 066-ra adásonként, a közönségarány 23,8 százalékról 25 százalékosra hízott. Bődületes szám ez, összehasonlításképp az első januári héten ebben a célcsoportban még „csak” 779 992-en követtek átlagosan egy adást, a közönségarány akkor 22,1 százalékos volt. A műsort már többen nézik, mint a Farm VIP-t decemberben, pedig a TV2 realityje abban az időben verhetetlen volt a maga 850 ezer körüli nézőszámával. Az is jól mutatja, milyen óriási nézőtábora van a vetélkedőnek a teljes lakosság körében, hogy szinte alulról súrolja a Sztárban sztár leszek vasárnap esti műsorait, ami nagyon nagy szó, hiszen amikor a TV2 tehetségkutatója zajlott, menetrendszerűen a legnézettebb műsor volt. Az RTL-en a Szerencsekerék ellenében a Drága örökösöket indítják, ami viszont veszített nézettségéből az előző héthez képest: a fiatalok körében elért 194 336 néző/adás múlt hétre 177 526 néző/adásra csökkent a közönségarány pedig 17,8 százalékról 16,3 százalékra. A teljes lakosság körében viszont nőtt a nézőszám: 554 548-ról 571 079-re, a közönségarány 15 százalékról 15,4-re.

Szerencsekerék; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A teljes lakosság körében tehát a TV2 műsorai hasítanak:

első öt helyen a Szerencsekerék öt adása áll, ezt követi hat Tények-adás, majd a tizenkettedik helyen a hét legnézettebb RTL-es műsora, a vasárnapi Híradó. A Tények Plusz adások is igen jó helyezéseket értek el, és egy Duna tévés műsor, a Csináljuk a fesztivált is megcsípte a 24. helyezést 635 940 nézővel és 17,5 százalékos közönségaránnyal.

A fiatalok körében viszont más a helyzet: ebben a célcsoportban már ötödik hete van a csúcson a Cápák között:

múlt héten ismét az RTL üzleti showműsora volt a legnézettebb 255 072 nézővel és 20,1 százalékos közönségaránnyal. Míg ebben a célcsoportban az első helyen végzett, addig a teljes lakosság körében csupán a 27. helyezést sikerült megszereznie. A Szerencsekerék azonban már itt is tarol, a másodiktól az ötödik helyig a TV2 vetélkedője uralja a toplistát, és csak a hatodik helyet tudta megszerezni az RTL szombati sorozata, a Gólkirályság 228 153 nézővel és 20 százalékos közönségaránnyal.

A fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében az RTL vezet egy nagyon-nagyon vékony hajszállal: 14,3 százalékot ért el az RTL, míg a TV2 14,2 százalékot. Ebben benne van az RTL jó hétvégéje, illetve a keddi nap, amikor sikerült legyőznie a TV2-t.