Bajban az RTL Klub: legutóbb februárban történt ehhez fogható a csatornával

Az RTL Klub nézettsége alul maradt a TV2-vel szemben – a TV2 két nagyszabású showműsorral veri az RTL Klubot.

Folytatódik a TV2, illetve a Sztárban sztár leszek című műsor menetelése: a vasárnapi adást már 1 162 878-an nézték a teljes lakosság körében, vagyis még mindig növelni tudja amúgy sem alacsony nézettségét a csatorna énekes showműsora. A közönségarány is hihetetlenül magas, 27,7 százalékos volt, és a kereskedelmi célcsoportban még ennél is magasabb, 30,2 százalék, ami azt jelenti, hogy

az éppen tévét nézők közül minden harmadik ember a Sztárban sztár leszeket nézte.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Ezzel természetesen mindkét célcsoportban megszerezte a hét legnézettebb műsora címet, és „megcsinálta” a TV2-nek a vasárnapot. Merthogy múlt héten már csak vasárnap került műsorra a program, szombaton a Dancing with the Stars új évada kezdődött meg a csatornán, vagyis showműsort showműsorra halmoznak a siker érdekében – elég ritka, hogy egy csatornán egyszerre két ilyen kaliberű műsor  szórakoztassa a nézőket. A TV2 most mégis meglépte: szombaton tehát elindult a táncos műsor második évada, melyben a celebcicaharcok „másik végpontján” elhelyezkedő Tóth Andi is szerepet kapott (az "egyik" végpont Tóth Gabi, a Sztárban sztár leszek egyik zsűritagja). A szombati adás a teljes lakosság körében 769 401 nézőt vonzott (22,5% SHR), és ezzel a második legnézettebb műsor volt a héten, a kereskedelmi célcsoportban viszont csak a hetedik lett 210 598 nézővel és 16,7 százalékos közönségaránnyal.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 


Ebben a célcsoportban A mi kis falunk végzett a második helyen 273 926 nézővel és 20,1 százalékos közönségaránnyal, vagyis a 18 és 49 év közöttiek még kitartottak a sorozat mellett, viszont a teljes lakosság körében már inkább a TV2-es showműsort nézték többen. Még így is hozta az RTL Klub a szombatot a kereskedelmi célcsoportban, sőt,

A mi kis falunk az előző héthez képest (246 677 néző; 17,1% SHR) még jelentősen növelni is tudta nézettségét.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A hétköznapokat még hozza az RTL Klub: a Keresztanyu stabilan vezet a vele egy időben a TV2-n futó Mintaapákkal szemben, de a TV2-n a múlt héten kezdődött Séfek séfe harmadik évada eredménye már szintén veszélyezteti az RTL Klub műsorait. A teljes lakosság körében a nézők még kitartanak a Survivor mellett, azonban a kereskedelmi célcsoportban már nem ilyen egyértelmű a helyzet, és a héten voltak olyan napok, amikor inkább már a TV2-n a főzősműsort nézték többen, és a celebek vs. civilek szenvedése ért el csekélyebb nézettséget.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A TV2 tehát ezzel a húzással, nevezetesen a két nagyágyú bevetésével elsöpörte az RTL Klub hétköznapokon megszerzett elsőségét,

és az egész hetet tekintve már a TV2 vezet.

És ami a legfurcsább a múlt hét nézettségi versenyében az az, hogy bár a vasárnap kivételével az összes napot megnyerte az RTL Klub a kereskedelmi célcsoportban, vasárnap a TV2 olyan magas közönségarányt produkált, hogy azzal a heti átlagos közönségaránya is magasabb lett, mint az RTL Klubé.

                                            TV2  (% SHR)                         RTL KLUB (% SHR)

hétfő:                              12,3                                                     15,0
kedd:                               12,8                                                     14,4
szerda:                           12,7                                                     14,1
csütörtök:                    11,3                                                     13,7
péntek:                          12,1                                                     14,5
szombat:                       15,1                                                     15,7
vasárnap:                      25,6                                                    14,4
átlag:                             14,8                                                  14,6

 

Ilyen pedig, hogy a TV2 átlagos közönségaránya magasabb, mint az RTL Klubé, legutóbb februárban fordult elő, amikor a TV2 az Exatlon című műsorral hasított, és verte le a konkurens csatornát. De míg az Exatlon minden hétköznap adásba került, vagyis heti öt műsorral lehetett számolni, addig a Sztárban sztár leszek már csak heti egyetlen adással jelentkezik, mégis hatással van az egész heti eredményekre.

Sokan nézték pénteken a miniszterelnök-jelöltek vitáját az RTL Klubon: A másfél órás, élő vitaműsor a 18-49 éves körében 16,5%-os közönségarányt ért el, ami a teljes népességben 669 ezer főt jelentett.

Az RTL Klub pénteki vitája a legmagasabb közönségarányokat a felsőfokú végzettségűek (30,6%), az érettségizettek (21,2%), a budapestiek (30,5%) és a vidéki nagyvárosiak (23,3%) körében hozta, de korösszetételben viszonylag kiegyensúlyozottan ment: a 18 éven felüliek 20,4%-os közönségaránya alig különbözik a 18-39 évesek 19,0%-ától. A műsor inkább férfias profilú volt: a 18-49 éves korcsoportban 18,3% a férfiak, 15,0% a nők közönségaránya.

Összességében a vitaműsor a teljes lakosság körében a heti nézettségi toplista 7. helyén végzett. (RTL Klub/ Sajtóklub)