Tévénézettség: az RTL-nek volt egy álma, de már elmúlt

Az álommeló a döcögős kezdés után nagyot tudott villantani a 18 és 49 évesek körében, vagyis a kereskedelmi célcsoportban, az RTL valószínűleg arról álmodik, bárcsak egy pár héttel hosszabbra nyújtotta volna a műsort.

Múlt héten véget ért az RTL üzleti realityje, Az álommeló, amelyben a Cápák között egyik cápája, Balogh Levente kereste új elnöki asszisztensét.

A kamerák előtt mondta el a titkot a családjának Az álommeló győztese

Keserű Balázs nyerte az RTL műsorát, és a havi hárommilliós fizetést, de erről péntekig hallgatnia kellett.

Tovább

 

A megmérettetést végül Keserű Balázs nyerte,

erőteljesen megdobta a műsora csatorna nézettségét, a fiatalok körében  erőteljesen megdobta a műsor: Az álommeló hétről hétre növelni tudta nézőszámát,

olyannyira, hogy előző héten még a Szerencsekereket is sikerült felülmúlni a kereskedelmi célcsoportban. Múlt héten ez a bravúr már nem sikerült, bár még így is növelni tudta nézettségét az üzleti reality: az előző heti 167 ezres átlagos nézőszám a műsor utolsó hetére 170 ezerre emelkedett, a közönségarány pedig 16,5-ről 16,9-re emelkedett a fiatalok körében. A végére a teljes lakosság körében is jelentősen nőtt a nézőszám: az előző heti 436 ezres átlagos adásonkénti szám 484 ezerre változott, a közönségarány 13,9 százalékról 15,4 százalékra.

Az álommeló; Forrás: RTL Sajtóklub

 

Ezzel párhuzamosan a Szerencsekerék előző heti meggyengülése úgy látszik, csak pillanatnyi zavar volt, ugyanis múlt héten újra átvette a vezetést a fiatalok körében is, a teljes lakosság körében pedig soha nem veszélyeztette Az álommeló a TV2 vetélkedőjének elsőségét. Az előző heti 153 ezres nézőszám múlt hétre újra megerősödött: 188 ezren néztek egy adást átlagosan a kereskedelmi célcsoportban, és a közönségarány 15,8-ról 19,2 százalékra ugrott.

Az RTL másik hétköznaponként jelentkező műsora, a Drága örökösök aktuális évada is búcsúzott a nézőktől a múlt héten, ennek a nézettsége ki is fulladt a végére: az utolsó héten már csak 122 ezren követtek figyelemmel egy-egy epizódot a fiatalok körében, ami szerény teljesítmény. A teljes lakosság körében egy kicsit jobb volt a helyzet, ott 478 ezren választották a sorozatot, a közönségarány 14,6 százalékos volt.

Szerencsekerék; Forrás: TV2 Play

 

A TV2-n múlt héten indult a Párharc című páros kalandos reality iránt, egyelőre mérsékelt érdeklődés: a műsor a Szerencsekerék után került adásba, amikor még Az álommeló javában tartott az RTL-en, vagyis egy sikeres műsorral kezdett megküzdenie, viszont nagy az esély rá, hogy a két műsor különböző nézőket vonz, vagyis talán nem vette el Az álommeló közönségét. Mindenesetre a Párharc a fiatalok körében 133 ezres átlagos nézőszámot ért el, a közönségarány 14,8 százalékos lett, a teljes lakosság körében majdnem 413 ezren néztek egy adást átlagosan, a közönségarány 15,1 százalék lett, ami nem jó, de nem is tragikus.

És akkor nézzük a múlt heti nézettségi toplistát: a fiatalok körében, vagyis a reklámozók szempontjából fontos célcsoportban a Szerencsekerék hétfői adása volt a legnézettebb műsor az elmúlt héten

210 939 nézővel és 21,1 százalékos közönségaránnyal. Második helyezést ért el A mi kis falunk, az RTL szombati sorozata 207 014 nézővel és 21,4 százalékos közönségaránnyal, és a képzeletbeli bronzérmet Az álommeló legnézettebb, pénteki vagyis utolsó adása nyerte el 203 740 nézővel és 19,9 százalékos közönségaránnyal. Ezután egy Szerencsekerék adás következik, majd ötödik helyen a Real Madrid – Manchester City BL labdarúgó mérkőzés ért a célba, hatodik lett a vasárnapi RTL-Híradó, aztán három Szerencsekerék-adás szerepel a toplistán. A legnézettebb, hétfői Párharc még a 12. helyen ért célba, viszont a második adás már csak a 21. helyet szerezte meg, vagyis a kezdeti kíváncsiság hamar lelohadt a fiatalok körében.

Párharc; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A teljes lakosság körében az első négy helyen négy Szerencsekerék-adás ért célba, ötödik lett a vasárnapi RTL-Híradó, hatodik a pénteki Tények, majd a hetedik helyen következik a maradék egy Szerencsekerék adás, amit két Tények követ. A mi kis falunk ebben a célcsoportban a tizedik helyen ért célba 633 383 nézővel és 18,7 százalékos közönségaránnyal. A célcsoport nézőit olyannyira nem tudta felcsigázni Az álommeló, hogy a legnézettebb, pénteki rész csak a lista 22. helyére fért fel, addig a Szerencsekerék mellett a hírműsorok, az RTL Híradó és a Tények uralják a mezőnyt.

Összegezve az elmúlt hetet arra jutottunk, hogy Az álommelóban lett volna még egy-két heti potenciál, ugyanis az, hogy hétről hétre növelni tudta nézettségét, azt jelzi, hogy a nézők még kíváncsiak lettek volna a műsorra, ami talán újra utolérhette volna a Szerencsekereket. Az előző héten még az is megtörtént, ami már nagyon régóta nem: a fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok versenyét is megnyerte az RTL 15,2 százalékkal, a TV2 pedig a maga 12,6 százalékával csak a második helyig jutott. Múlt héten viszont már újra a TV2 győzedelmeskedett 15,3 százalékkal, és most az RTL lett a második 13,5 százalékos közönségarányával.

A kérdés, hogy a dobhártyaszaggató új műsor, a Tippelj és vidd el! mennyire marasztalja a nézőket az RTL-en, bár ha a Zsákbamacska őrületes vurstlihangulata tetszett a közönségnek, van rá esély, hogy Istenes Bence ordítozása is vonzó lehet valaki számára.

Tippelj és vidd el! - Ordítva levezényelt sikolyfesztivál

A The Price is Right nevű klasszikus amerikai vetélkedő magyar verziója nem arról szól, ki viszi haza a főnyereményt, hanem arról, melyik versenyzőnek megy a legmagasabbra a pulzusa és ki tud hangosabban visítva ugrálni a színpadon.

Tovább