Télbratyó

Bakancslistához adom
Fred Claus
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott amerikai vígjáték, 116 perc, 2007

Értékelés:

118 szavazatból
Szerinted?

Fred Claus (Vince Vaughn), aki egész életében testvére, Nick, a Télapó (Paul Giamatti) árnyékában élt, ötvenezer dollárt próbál legombolni a tesóról. Télapó azonban bekeményít, és cserébe arra kötelezi Fredet, hogy pár napig dolgozzon neki. Az időzítés nem a legszerencsésebb, a minisztérium ugyanis a Télapó nyakára küldi Clyde-ot (Kevin Spacey), hogy a hatékonyságát vizsgálja. Mindössze három hiba, és a Télapó a manóival együtt ki van rúgva...

Stáblista:

Játszási időpontok

Hozzászólások

Szerinted?
meli001 2016 márc. 15. - 12:50:05 Előzmény bestboy
Idén dettó húsvét elõtt. Ezek minden évben ugyanazt a menüt játszák?
offtopic
user79 2015 dec. 23. - 14:26:54 Előzmény rené2010
gondolom a hamuka nem zavart sosem
offtopic
user79 2015 dec. 23. - 14:26:04 Előzmény rené2010
hú bammeg
bestboy 2014 márc. 09. - 09:05:05
Ismét jól idõzít a csatorna!Lassan húsvét!Ráadásul két karácsonyi filmet vetít egymás után.Idõzavar lehet.
1/10
nikato 2013 dec. 23. - 20:44:07 1/10
Nekem nem jön be ez a film.
rené2010 2013 dec. 22. - 23:09:27 Előzmény ceia
Belegondoltam. December 24-én Jézust ünnepled, babaként született, mint mindki, ezt jézuska. Szeretetet hírdette és csak ennyit hozott magával( a led tv-t nem õ hozta), ezért is hívják a szeretet ünnepének. Az ajándékot a szeretteidtõl kapod,( nem Jézus ötlete volt ) örülj neki. Egyébként hivatalos keresztény ünnep.
offtopic
ceia 2013 dec. 08. - 15:33:27
Ez a "Jézuskázás" mindig is zavart. Belegondolt már valaki, hogy ki, vagy mi a Jézuska?? Az a kis Jézus, azaz egy baba! Már hogy a csodában hozhatna õ ajándékot? Pláne, hogy réges-rég felnõtt korában meghalt, de még ha "feltámadott" is, már akkor sem baba.. Ha már feszegetjük, mi micsoda..
Én megértem, hogy valaki így nõtt fel, mert én is. Sõt, nálunk Dec. 24.-én késõ délután lett karácsonyfa, és utána már jött is az akkor még, gyerekként ismeretlen kilétû, de roppant rokonszenves lény. (akkor még nem tûnt fel, hogy Jézushoz köze lenne, nem is esett szó soha róla, vagy a vallásról nálunk) Én akkor még egybe hallottam a Jézuska szót, és õt valami jóságos téli tündérnek hittem. A kinézetén nem sokat agyaltam, kb. ragyogó fényjelenség-félére gondoltam, nem emberre. Csak hát az ember felnõ, és elgondolkozik rajta..
A Karácsony a szeretet ünnepe, nekem mindig is a kedvenc ünnepem volt. Sõt, az egész évvége, a Karácsony-Szilveszter-Újév sorozat egyszerûen felülmúlhatatlan! Imádom hogy apró fényekbõl álló füzérek kerülnek a fákra, korlátokra, világító kedves figurák vannak az ablakokon. Amikor hó is van, az még szebbé teszi az egészet. A Karácsonyi kellékeket, hogy ilyenkor mindenki kedvesebb mit máskor, a finom ételeket, süteményeket, a szép zenéket, szóval mindent, az egész hangulatát.
Amerikai, vagy nem (sok országban így van) nekem a Mikulás (vagy Télapó) az elfogadható, aki az északi sarkon él, és Karácsonykor ajándékot hoz a gyerekeknek a repülõ rénszarvas szánjával. Ez így sokkal normálisabb, mint a "Jézuska" dolog. A Mikulás a Miklós név változata, az pedig megegyezik a Nicholas-szal, Claus-szal, és mivel szent, mert olyan jóságos, Santa Claus. Bele lehetne kötni itt is sok dologba, de az vitathatatlan, hogy értelmesebb, és szerintem kedvesebb ez a történet, mint a Jézuska, amirõl mást nem is tudunk, csak a nevét, meg hogy jön. A Karácsony két napig tart. A Mikulás elsõ nap, 25.-én hozza az ajándékot, mégpedig reggel, mert a gyerekek már nagyon várják! Izgatottan alszanak el elõzõ este, tudva, hogy ha felébrednek, már Karácsony lesz :)

Különben Mikulás legalább tényleg van, és ha jól tudom, finn nemzetiségû! Na de "Jézuska".. ez nagyon butuska dolog 3 éves kor felett. Tudom, nosztalgia, meg retró, meg gyerekkori szép emlékek, de ezen túl kell lépni, és haladni a korral, meg a világgal! A mai gyerekek is mások.
A Halloween-nel sincs semmi baj, minél több ünnep, annál jobb! :) És igen, csúnya dolog, hogy nálunk nincs apák napja. Anyák napja, gyereknap, nõnap.. ...?? ejnye.
vpeti73 2013 aug. 11. - 00:43:01 Előzmény -greghouse-
Azért volt már mikulásos, azaz télapós karácsony nálunk is. A rendszerváltás elõtt az állami rendezvényeken (városi karácsony, iskolai karácsony stb...) jellemzõ volt a télapó jelenléte, akárcsak az ateistáknál és a párttagoknál (akkor még csak egy párt volt). Télapónak hívták, de gyakorlatilag azonos volt a mikulással, bár ez paradoxon, mert a Mikulás meg december 6-án jött akkor is. (Viszont azt énekeltük neki, hogy "Hull a pelyhes fehér hó, jöjj el kedves télapó...") Persze ez jó nagy keveredést okozott, mert november végén és december elején árulták a csokimikulásokat és voltak iskolai-vállati mikulásünnepségek is, de karácsonykor is volt akinél télapó (viszont ilyenkor már nem nevezhették Miukulásnak). Bár azért a többségnél a Jézuska jött, de egy iskolai ünnepségen az nem volt szokás, ugyebár a vallást hanyagolták. Na meg a karácsonyi ünnepséget is sok heléyen fenyõünnepnek nevezték a karácsonyi ünnep helyett, bár azért hivatalosan karácsonynak hívták.
Szenteste a 80-as évek közepe táján 84-85 körül lett munkaszüneti nap, a munkanapok áthelyezésével. Elõtte csak hallgatólagosan volt ünnep, azaz délután mindenki hazamehetett a munkahelyérõl.
sznúp 2012 dec. 25. - 01:27:13
Amúgy meg az utóbbi idõk egyik legjobb karácsonyi filmje, szerintem :)
sznúp 2012 dec. 25. - 01:26:44 Előzmény technokrata
Szerintem is nagyon vicces jelenet volt, leginkább a Baldwin tesó tetszett :D
Kerepesi Farkas 2012 dec. 24. - 12:45:06
Kaka, pisi, puki.
olahmiki1959 2012 dec. 24. - 02:41:51
Elõször is, köszönöm a névnapi köszöntésemet, nem késtél vele sokat, talán ha két hetet összesen...:)))

Félretéve a viccet, tényleg köszönöm, jólesett, és a hosszú évek tapasztalata alapján azt mondhatom neked, hogy nagy dolog, hogy neked legalább eszedbe jutott. Ismerõsök, barátok, sõt, ami szinte hihetetlen, rokonok fejében sem kapcsolódik össze a Mikulás, a Miklós nappal mind a mai napig.
Számtalanszor elõfordult már velem, hogy Mikuláskor beszélgettem valamelyik barátommal, találkoztunk valahol, elmondtuk egymásnak, hogy Mikulás alkalmából éppen ajándékot vásárolni indultunk a szeretteinknek, és ott áll velem szemben az illetõ, figyelem az arcát, többször elmondom neki, kihangsúlyozva a Mikulás ünnep jelentõségét, és látom rajta, hogy nem kapcsol, hogy ott áll elõtte a barátja, akit Miklósnak hívnak, és egy szóval felköszönthetné, de eszébe sem jut.
Amerikában, apám bátyjánál jártunk 1990-ben néhány hónapig, pont beleestek a decemberi ünnepek, a Hálaadás Napja, Santa Claus, a Karácsony, az Új Év, és a rokonaink sem köszöntöttek fel bennünket, pedig apámat is Miklósnak hívták.
Egyszerûen nem kapcsolódott össze bennük a két dolog.
Az amerikai típusú ünnepek térhódításának én sem örülök túlságosan, hogy mást ne mondjak, a születésnapomat, ami február 14-ére, Bálint napra esik, mostanában angolszász mintára, egyre többször Valentin napnak mondják.
(A szerelmesek napja, ugyebár.)
Én azt értem, hogy egy szép, kedves ünnep, át is vehetjük, de miért ne lehetne Bálint nap? Szerintem a Bálint egy nagyon szép magyar név, a Valentint nagyon külföldi majmolásnak tartom.
De mindegy...
Vagy itt van a Halloween, amihez nekünk, magyaroknak semmi közünk, azon kívül, hogy jónéhány idióta, meg kevésbé idióta horrorfilm készült Halloween alkalmából.
Az amerikai emberek értetlenségérõl nagyon sokat tudnánk beszélgetni, mert én is azt tapasztaltam, hogy jószándékú, segítõkész, kedves emberek, de borzasztóan befolyásolhatóak, hiszékenyek, nagyon sok dologban mûveletlenek, és bizony, az is igaz, hogy az Amerikán kívüli világról alig tudnak valamit.
Én nem tudok jól angolul, sok mindent megértek, és megfigyeltem, hogy az ottani tv-k-ben a hírek 90 százalékban Amerikáról, az ottani történésekrõl, gazdasági, politikai dolgokról szólnak, és a hírek végén van kb. öt százaléknyi hír a világ többi részérõl.
Mintha a Föld nevû bolygón minden fontos dolog az USA-ban történne, aztán van még egy jelentéktelen többi része is a világnak, ahol általában zavargások, elmaradott népek zûrzavaros, veszélyes, lenézhetõ dolgokat mûvelnek, ne is beszéljünk róla, juj.
Az sem véletlen, - gyerekes dolog persze, de nagyon jellemzõ, - hogy a Godzilla, az egész világot leigázni akaró UFO-k támadása, a száz méter magas szökõár, a mindent elpusztító földrengés mind-mind Amerikában történik a hollywoodi filmek szerint.
Máshol nem is történhet, néha elképzelem, hogy mondjuk Sárbogárdnál, vagy Zircnél szállnának le a hatalmas ûrhajók, és megpróbálnák elfoglalni Magyarországot. És néhány kemény magyar gyerek elindulna, hogy megmentse a világot.
Közröhej lenne belõle - joggal, - pedig elméletileg megtörténhetne.

Én is jó hosszú lettem, de ezt magadnak köszönheted.:))
Ha nem lennél ennyire jó fej, meg szimpatikus, nem érezném azt minden alkalommal, hogy mindent el kell mondanom neked, ami eszembe jut.
Dehát ez van, örüljünk neki, úgyis olyan keveset beszélgetünk egymással a mai világban.
Szóval, minden jót neked, kellemes Ünnepeket, Békés, Boldog Karácsonyt, sok finom kaját, nagy összeölelkezéseket a családtagokkal, meghitt, barátságos hangulatot, nyugalmat, a szeretet érezhetõ légkörét kívánom Neked, és mindenkinek körülötted.
Szia!
-greghouse- 2012 dec. 23. - 23:56:45
Teljesen igazad van.
Engem római katolikusnak neveltek, és az egész Claus izé egy marhaság. Mikor kint voltam, ottani barátaim megkérdezték (értelmes emberek, egyetemi oktatók), hogy nálunk "ki hozza az ajándékot/karácsonyfát?" Mondtuk, "a Jézuska." Kiröhögtek, hogy "na jó, de most komolyan, ki hozza a gyerekeknek, õk mit hisznek?" Mondtuk (asszony pajtással) "a Jézuska, de tényleg": Az atyaúristennek sem értették. Hiába mondtuk, hogy nálunk a Mikulásnak külön ünnepe van.
...Mostmár értem, miért nem értették.
Õk ugyanis protestánsok (illetve a lányom keresztszülei anglikánok ezen belül is, ami a jobbik eset), de a szenteket nem imerik el. Namost ugyebár a Mikulás nálunk Szent Miklóshoz kapcsolódik (ja, gratulálok Miki, boldog névnapot), õk meg nem ismernek szenteket, az holmi vatikáni gonoszság találmánya szerintük. Ezért nem értették, hogy ki az a Szent Miklós, de azt meg végképp nem, hogy hogy jöhet a Jézuska Karácsonykor...(nem mintha õk könnyebben meg tudták volna magyarázni a Mikulást...nyilván ismeritek, hogy ha a Mikulásnak egy éjjel kell a Földön minden háztartásba ajándékot vinni, ugyebár akkora sebességgel repülne, hogy összenyomná a légnyomás, szétlapítá egóbb leszállás, és egyébként is tized másodpercei sem lennének, stb....bocs, fizikus is voltam, muszáj ezen jót nevetni, ha tehát Jézuska nem jöhet, akkor vajon a Mikulás hogy? És miért is nem Szent Miklós napján, december 6.-án?....)
......Tudod, nem is annyira Santa Claus a problémám, elõbb utóbb sajnos át fogjuk venni.
Sokkal inkább zavar, hogy tõlünk teljesen idegen "ünnepeket" veszünk át, mint írtam, a legrémesebb volt mikor nem régen "Boldog Halottak Napját" kívánt valaki. Aki magyar. Csak kint él.
....az egyetlen, amit átvehetnénk, bezzeg azt nem, az az Apák napja, ami június 3. vasárnapja mindig. Mert apa is csak egy van, még ha nem is biztos ki az....:-)

...De igenis tiltakozom a Mikulás dömping miatt.
Még egy dolog, ami ide tartozik.
Nálunk a Karácsony családi, meghitt ünnep. Függetlenül a vallási beállítottságtól.
Amerikában akkora házibulikat szerveznek Szenteste, mint itt Szilveszterkor. Amikor elõször meghívtak egy ilyenre, azt hittük, hülyéskednek. Ezt sajnos ma sem tudom elfogadni.
...Ha akarod, hívhatod fóbiának, bárminek, de nem fogom elfogadni sem azt, hogy a Szenteste egy nagy össznépi buli legyen, sem azt, hogy a Mikulás zoknikba rakjon nem tudom miket.

..Na, most kidumáltam magam, de az X (vagy Y) generáció nyilván nem ért velem egyet. Én meg velük.

Áldott, békés Karácsonyt Neked, és házad népének!
gh
technokrata 2012 dec. 23. - 21:45:13
A legjobb jelenet a terápiás. :D Ott volt Frank Stallone, Roger Clinton, Stephen Baldwin. Szétröhögtem magam, hogy az "ismeretlenebb" tesók szerepet kaptak ebben a filmben.
Amúgy Kathy Bates is játszik a filmben.
olahmiki1959 2012 dec. 23. - 20:44:32
Szerintem neked "Santa Claus"-trofóbiád van...:)))
Miután tudsz angolul, meg éltél is az Államokban, te biztosan érted a szójátékot...:))
-greghouse- 2012 dec. 23. - 18:20:53
...igen, és ha másért nem is, Rachel Weisz , Miranda Richardson, és Kevin Spacey garanciák, hogy nagyon rossz nem lehet. (Majd megpróbálok a Mikulás õrületrõl elfeledkezni.) Még mindig a legigéretesebb lapleosztásnak tûnik ma este, az Omega koncertet most nem számítva...
-greghouse- 2012 dec. 23. - 18:07:07
Feltételezem, elég jó film, jó a stáb, és hiszek nektek akik többségében dicsérik.
Az már az én bajom, hogy ma is berzenkedek az ellen, hogy Karácsonykor a Mikulás meg a Télapó jön. Én másként nevelkedtem.
De ismerve az amerikai kultúra nyomását, szerintem kb. öt év múlva már nálunk is mindenütt a Mikulás jön majd.
A Jézuskát meg elfelejtjük??? ....Én sajnálni fogom.
Azért a filmet megnézem (vagy nem.)
10/10
Gabor650 2011 dec. 20. - 22:17:55 10/10 Előzmény Rahar
Nekem is tetszett :D
Én 10/10-et adok rá.
7/10
Rahar 2011 júl. 08. - 18:13:47 7/10
Nekem tetszik, jó kis vígjáték. 10 pontból 7 pontra értékeltem. Nagyon jó alaptörténet, izgalmas cselekményvezetés, jó bár kicsit kevés humor és hiteles színészi játék jellemzi. Attól függetlenül is tetszik, hogy a karácsonyhoz kapcsolódik a történet. Aki szereti a vígjátékokat és/vagy a karácsonyi filmeket annak ajánlani tudom legalább egyszeri megtekintésre.
6/10
toshiba321 2010 jan. 08. - 19:00:03 6/10
mulatságos egyszer megnézhetõ film
Összes hozzászólás