Kifulladásig

Bakancslistához adom
À bout de souffle
16 éven aluliak számára nem ajánlott francia romantikus dráma, 95 perc, 1960

Értékelés:

106 szavazatból
Szerinted?

A körözött bűnöző, Michel Marseille közelében lelő egy motoros rendőrt, majd továbbhajt Párizsba. A fővárosban kapcsolatba lép egyik barátnőjével, egy amerikai diáklánnyal, Patriciával. A minden kötöttséget elutasító Michelt egyedül a szerelem teszi sebezhetővé. Ő a szerelmet kergeti, őt magát pedig a rendőrök, és ennek nem is lehet más vége, csak árulás.

"A Kifulladásig nemcsak a francia, hanem az egyetemes filmtörténetben is határkő, korszaknyitó állomás. Látszólag izgalmas bűnügyi történet, melyben egy gengszter gyilkol és szeretkezik, üldözik, ő meg a szerelmet kergeti, míg a szeretett nő el nem árulja. A Kifulladásig a kaland mitikus izgalmára épül, rendezője visszanyúl a 'tiszta forrásig', a bűnügy amerikai klasszikusaiig." (Bikácsy Gergely)
Forgalmazó: Örökmozgó

Stáblista:

Díjak és jelölések

  • Berlini Nemzetközi Filmfesztivál

    1960
    Ezüst Medve: Jean-Luc Godard
  • Berlini Nemzetközi Filmfesztivál

    1960
    Arany Medve jelölés: Jean-Luc Godard

Hozzászólások

Szerinted?
DUNAWÖLD szept. 11. 21:42:38
Remekül érzékelteti a bizonytalanságot, a kiüresedést. Ehhez a magyar szinkron jó választás ( ez pocsêk lett).
Keresnek valamit, kincs, ami nincs- et.
Nem kellene angolul erőlkõdnie annak, aki nem tud.
A testvérem Kovács - mi akart lenni?!?
2/10
etikett1 júl. 04. 17:53:53 2/10
Ez úgy volt sz@r, ahogy van., ragozhatjuk kifulladásig akkor is borzalom a köbön. Belmondo stílusa , amit képviselni akart, egyenesen csapnivaló.
3/10
Tiberio júl. 02. 19:17:39 3/10
A "kifulladt" jelző lehetne a pontosabb fordítás, az eredeti cím ezt akarta inkább kifejezni: nem arról van szó, hogy itt bárki is nagyon elfáradt volna valamiben (kifulladásig, utolsó lélegzetig tolt egy dolgot), hanem hogy valami nagyon kifulladt, eljelentéktelenedett, véget ért.

Alighanem a modern, érvényét vesztett létállapotot próbálta megragadni a veretes nevű alkotó-kollektíva; a végeredmény egy mára érvényét vesztett film lett: kifulladt, eljelentéktelenedett, véget ért.
ligetiz51 júl. 02. 06:52:46
Anno gimiben tanultunk Filmesztétikát...és persze odáig voltunk a francia a francia, angol, olasz új hullámosoktól...na meg a Jancsó féle szimbolikus filmjeitől. Ma úgy értékelem ezeket, hogy művészieskedés volt az izmusok parancsára vagy bűvöletében. Alig készült olyan film ami minden időben " megállja a helyét" azaz remekmű marad...de azért vannak. Ez a film anno tetszett, ma vetíti Duna TV....megnézem..kíváncsi vagyok melyik kategória lesz számomra.
1/10
M Ingrid ápr. 02. 22:35:29 1/10
Megérdemelte az ezüstmedve díjat a haveroktól, van annyira rossz.
1/10
Yala elnök jan. 17. 00:14:02 1/10
Ez a Bikácsy Gergely ajánlás meg mi? Ez hülye? Se látszólag, se nem látszólag nem izgalmas bűnügyi történet.
1/10
Yala elnök jan. 17. 00:12:05 1/10
Borzalmas. Mondanám, hogy annyira szar, hogy már jó, de nem, annyira szar, hogy szar.
1/10
M Ingrid 2020 dec. 27. - 20:38:58 1/10 Előzmény Edmond Dantes
Egy jó film soha nem avul el. Sorolhatnám a példákat, de nem teszem.
Ez a film pedig soha nem képviselt semmiféle értéket, mindig is antifilm volt, értéktelen szemét, pénzkidobás, sznoboknak forgatott álművészet.
9/10
vino-et-veritas 2020 dec. 13. - 08:18:59 9/10 Előzmény Edmond Dantes
OFF
Pedig nem ez a "szakmám", általában csak "ösztönösen" írok.
Emlékszem az "avulás-elméletre". Érthető is. Talán egyszerre kellene két, egy "mai" és egy "korabeli" szemüveglencsén nézni a világot. Az esetek többségében nehéz elvonatkoztatni a mű saját korszakától, mégha nagyon is "időtálló" témáról van szó. Ezért hajlanék arra, hogy inkább a "korabeli" lencsén keresztül próbáljam ezeket nézni. Talán emiatt sem kedvelem a legtöbb "riméket", meg "újraértelmezést". Mondjuk ezt a filmet - a korabeli "aktualitása" miatt - ez a veszély nem nagyon fenyegeti....
Edmond Dantes 2020 dec. 11. - 14:13:13 Előzmény vino-et-veritas
Márpedig érvelésed inkább egy filmesztétára hajaz mint egy "mezei" nézőre :-) Tegnap belenéztem úgy 20-25 percre és megmosolyogtatott. Anno azt hiszem, nekem is tetszett, főleg az akkori felhozatalban. És bizony, hogy m a i szemmel kell nézni, ha egyszer ma nézzük. Más szóval: továbbra is kitartok régi rögeszmém mellett, miszerint a film avulós műfaj, előbb-utóbb mindegyik "elkopik". Onnantól fogva max. mint múzeumi tárgy értékes, valódi (valódi!) élvezeti értéke alig vagy semmi.
bsand 2020 dec. 10. - 16:58:24
Godard és Truffaut külön külön is veszélyesek alakok, de együtt...
Don Victor 2020 júl. 10. - 00:31:55 Előzmény M Ingrid
Milyen jó, hogy ezt te így felismerted, és most megosztottad velünk, oktalanokkal is!
1/10
M Ingrid 2020 ápr. 28. - 01:56:08 1/10 Előzmény vino-et-veritas
Ez nem (film)művészet, hanem amatőrizmus művészetként eladva. Olyan, mint a fehér vászon bekeretezve és kiállítva a Guggenheim múzeumban, amit csodálattal tekintenek meg a sznobok, csak mert műzeumi kiállítási tárgy.
9/10
vino-et-veritas 2020 ápr. 14. - 09:52:51 9/10 Előzmény M Ingrid
Pont a "semmitmondó minimalizmusa" és sajátos ("újszerű) képi világa hat a nézőre, ami mássá teszi korabeli mainstream-hez képest. Vélhetően ez volt Godard szándéka is. Hogy ez kire, hogyan van hatással, megint csak szubjektív (csak néző vagyok és nem filmesztéta...).
1/10
M Ingrid 2020 ápr. 14. - 06:45:42 1/10 Előzmény vino-et-veritas
Igazad van abban, hogy önmagában nem értékes a film. Dehogy történetileg fontos lenne? Ugyan már miért? Mert ezt írják róla, miközben rengeteg hasonló stílusú, formájú film született már ezelőtt a film előtt is. Ez tematikusan minimális, mondhatni anticselekményes film, sok improvizált jelenettel, párbeszéddel. Jól jellemzi a csaknem félórás szobai jelenet a film közepén, amiben cigizésen és alacsonyröptű párbeszéden* kívül semmi nem történik, Belmondo és a jellegtelen, fiúshajú nő érdektelen párbeszéde zajlik, összevissza vágva.
*Párbeszéd: Miért nézel rám? - Mert rád nézek.
Nem tudom, szeretlek-e. - Mikor fogod tudni? - Hamarosan. - A hamarosan mit jelent? Egy hónapot, egy évet? - A hamarosan hamarosant jelent.
Billl Carson 2020 ápr. 12. - 12:48:51
És hát igen, ahogyan az utcai sétálós jelenetekben a sétálók egyfolytában feltűnően belebámulnak a kamerába, megfordulnak, csoportosan nézik a kamerát, szóval valóban nagyon "művészi"!
Billl Carson 2020 ápr. 12. - 12:35:20
Nincsenek benne normális dialógusok. Cselekménye egy ötperces minifilmre elég. Nincs jellemábrázolás, jellemfejlődés, személyes vagy társadalmi konfliktus, mondanivaló. A színészek csapnivalóak, mintha nem a szerepüket játszanák, hanem saját magukat.
A sznobok erre azt mondják: egy géniusz alkotása. A normálisak pedig azt: ez egy pozőr, egy csaló, aki kitűnő marketingjének köszönhetően került kultikus pozícióba.
Bodellger 2019 jan. 26. - 14:53:16
Borzaszto tulertekelt film. Nem rossz, de ennyire nem jo, mint amennyire a filmmuveszetben kiemelik, s, mint amennyire ajnarozzak néhányan. Egy egyszernezos 7es a romantikus drama kategoriaban.
4/10
DarkGirl 2015 jún. 25. - 11:19:18 4/10 Előzmény Evelin Tekla
Szia!
Itt meg tudod nézni online: http://veterok.tv/v/24862
9/10
vino-et-veritas 2013 máj. 07. - 15:15:59 9/10
Ne "mai" szemmel tessenek nézni, s máris jobban a helyére kerül!

Az akkori kispolgári, "jómódú", unalmas, álmos, konzervatív létformával ezt a kisstílû, de nagyra törekvõ és óhatatlanul bukásra ítélt figurát - aki nem is pozitív hõs - állította szembe a rendezõ egy talán nem teljesen kidolgozott történetben, de a konvenciókkal szakító filmes eszközökkel.

A mai szókimondó és gyors világunkban valóban lassúnak és unalmasnak tûnhet (fõleg a fiatalabbaknak), de akkor is határkõ a filmmûvészetben.
Összes hozzászólás
Adblock detektálva

Hirdetésblokkolód kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamHogy tudom kikapcsolni? Köszönjük, PORT.hu