2123-ra a Földön minden állat és növény kipusztult, a felszín elsivatagosodott. Magyarországon az emberek Budapesten élnek egy mesterséges búra alatt. Az erőforrások szűkössége miatt az állampolgárok teste állami tulajdonba kerül, amint betöltik az ötvenedik életévüket, és testük egy orvosi beavatkozás révén visszakerül a körforgásba. Nóra (Szamosi Zsófia) nem tudja túltenni magát fia elvesztésén, ezért titokban jelentkezik a beavatkozásra. Férje, Stefán (Keresztes Tamás) azonban nincs felkészülve arra, hogy a feleségét is elveszítse, ezért a megmentésére indul, bármibe is kerüljön.
Bemutató dátuma: 2023. március 30.
Forgalmazó: Fórum Hungary
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
10/10
offtopic
Anonnim
aug. 23. 16:30:59
10/10
Az élet nyomában és a Kamera által homályosan hungarizált (Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a mienk. 😁) verzióban.
Különös: Szamosi Zsófiát és Keresztes Tamást, mint animált színészeket, nevesítve a szereplők között jeleníti meg a fenti lista; de a legalább olyan meghatározó szerepű, s mi több, mindkettőjüknél karakteresebb Hegedűs D. Géza neve (és rajta kívül is több, e filmben szereplő színész neve*) nincs rajta a szereplők e listáján. (?)
Sőt, miközben Szamosi Zsófia és Keresztes Tamás saját port-os felületén is fent van ez az egyedülállóan lenyűgöző hangulatú, egészen különleges élményt nyújtóan elgondolkodtató, disztópikusan remeklő alkotás, Hegedűs D. Géza (és a többiek*) port-os felületén nincs a filmes szerepei(k) között. (?)
Sajnos számomra ez így ebben a formában teljesen nézhetetlen.
Elfogadom, hogy mások művészetnek kezelik, azt, hogy látványilag olyan, mint egy nagyon szar PC –n futatott komoly hardverigényű játék high –ra vagy ultra –ra véve, de engem ez kimondottan idegesített:
Az összevissza ugráló textúrák, a hiányzó képkockák miatti hiányos mozgások, amik miatt a beszédek is olyanok, mint a világ legrosszabb szinkronja, egyáltalán nem igazodnak a karakterek szájmozgásához.
Engem ezek annyira zavartak, hogy fél óra után kikapcsoltam, aztán mivel nagyon érdekelt adtam neki még egy esélyt és ott eljutottam 40 percig, de azzal végképp elég volt.
Lehet, hogy ezután a 40 perc után a történet jobb lesz, mint, amennyit én láttam belőle, de ezidő alatt borzalmasan lassú, vontatott, unalmas volt ez a része is.
Meglepően jó alkotásnak vélem, de csak annak javaslom, aki nem CGI-dirr-durr mozit vár.
Igaz, a történet alapján sok, eddig látott film bevillant számomra (Felhőatlasz, Kiéhezettek, Útvesztő, stb.). A képi világ rendben van, bár pár megvalósítás néha inkább jelképes (autók-utcák).
Ami igazán sokat nyomott a latban, az a magyar vonatkozás. A miskolci pályaudvar, a lakótelep, és a halott Buda igazán lesújtó volt. Mint sok disztópia esetén: a felszínen az élet pezseg, de a háttérben az egész átvált nyomasztó érzelemmentességbe (ahogy már a túlélésről és a tömegekről van szó).
Az alap kérdés, hogy megmenthető-e az emberiség és mindaz, amit létrehozott?
Egyáltalán meg kell-e menteni?
Számomra kiszámítható volt a történet vége, ahogy közeledett, egyre inkább beigazolódott a feltevésem.
"Az élet él és élni akar" (Ady Endre: Intés az őrzőkhöz)
Az, hogy én nem szeretem a disztópikus sci-fit, az én bajom, ettől még a történet kreatív. A technika, amivel készülhetett, tág lehetőségeket nyit a kisebb büdzsével dolgozó magyar filmiparnak, és nagyon nem értek egyet a kettővel előttem szólóval, aki személyek ábrázolását kritizálja. Néhány vonallal olyan tökéletesen cizellálja a karaktereket, hogy akkor is felismertem volna melyik színészről mintázták, ha nem segített volna a szinkronhang.
Vegyes érzelmek. Szinte végig déjá vu érzés, hogy ezt már láttam valahol. Kicsit zavaró, hogy a szereplők kezdetlegesen rajzoltak, mozgásuk is darabos a tökéletes környezeti háttér mellett, bár, ha a film végét nézem, ez valószínűleg szándékos: az emberek ideje lejárt, az evolúció pedig nem kegyelmez. Igazán érdekesnek az ujjlenyomatos leveleket találtam, ami nálam valahogy eléggé eszenciális keretbe foglalja a teljes filmet anélkül, hogy elmozdulna valami vegán baromság felé. Igazából 7,5, de 8-at adni rá mégsem tudok.
Ez a film nagyban szól a táplálkozásról is: arról, amit az állatokkal teszünk. Bravúros szerepcserén keresztül mutatja meg ennek az érzelmi oldalát! Ahogy arról is szól, milyen hozzáállással lehet/érdemes túlélni egy kataklizmát, valamint személyes tragédiát is.
Emellett igényes, gyönyörű alkotás - és szerintem jól érthető is, végig lineáris érzelmi menettel.
Nekem kifejezetten tetszett. Igaz, eléggé reménytelen, és disztópikus, de visszahozza a sci-fi művek világának azt a korszakát, amikor nem a technológiai csodák, sem a különleges űrlények horrorinváziója vagy az emberfeletti szuperhősök hatalmaskodásán van a hangsúly, hanem igazán komoly, manapság is átérezhető és megfogható - mondhatni egyetemes - kérdések kapnak főszerepet. Félreértés ne essék, nincs bajom a sci-fi akciókkal és más divatosabb megközelítésekkel, de a Műanyag égboltban erős a meditatív késztetés, ami nem az idegen világok megértésére késztet (hisz a magunkét sem értjük igazán) miközben azért itt is a háttérbe belecsempésznek technológiai csodákat, még egy kis akció és szuperhős is van - azaz "korszerű" marad. (Ami pedig külön érdekessé teszi, hogy nekünk, magyaroknak jól ismert helyszíneken játszódik!)
Más. Kicsit zavart, hogy olykor gyengébb, szerintem idegen képi megoldások is becsúsznak az egyébként tömegében gyönyörű, és igényes alkotásba. Gondolok itt elsősorban a szerintem nem túl jól sikerült 3D-s computeranimációkra (például a telepen mozgó teherautókra) Gondolom, hogy ennyit engedett meg a büdzsé... ezt sajnálom, de a történet élvezetét persze nem befolyásolta. És ettől függetlenül, vagy ezzel együtt is én mindenkinek ajánlom ezt a filmet, aki például szereti Lem műveit, vagy Darth Vader indulója mellett mondjuk az Equinoxe nyitányát is szívesen hallgatja... :)
Az alapötlet variáció egy klasszikus jövőképre: a társadalom fennmaradása érdekében az öreg emberektől meg kell szabadulni. Ezt több filmben többféleképpen megfogalmazták már, például: https://port.hu/adatlap/film/tv/narayama-balladaja-narayama-bushiko/movie-53358 vagy https://www.imdb.com/title/tt0080095/
A konkrét alkotás specialitása, hogy rajzfilmben és hazai helyszíneken meséli el a történetet.
A jövőképbe bekerül egy szerelmi történet is, elvégre a szerelem örök. A végkifejlet "természetesen" az, hogy a főszereplők nem hajlandók betagozódni a falanszterszerűen elborzasztó társadalomba, viszont ezt egészen meglepő és egyedi módon teszik.
Kiváló és nagyon egyedi alkotás. Az animáció is világszínvonalú, nagyon ötletesen van megoldva. A története is nagyon egyedi és nagyon jól is van megírva. Nem olvastam utána a történetnek, így nekem az egész teljesen új volt és tényleg meg is lepett, az egyes cselekmények pedig számomra általában teljesen kiszámíthatatlanok voltak, nem klisékre építkeztek.
Nagyon köszönöm mindenkinek, aki dolgozott azért, hogy ez a páratlan film megszülessen! Élmény volt nézni, egyedi alkotás lett! Én csak a pozitív, megdöbbentő, lenyűgöző dolgokat tudnám sorolni vele kapcsolatban hosszasan. Még egyszer hálás köszönet az alkotóknak és gratula! ❤️
Szörnyen vontatott, vérszegény sztori, gagyi kivitelezés. Nem szívesen mondom ezt, de tipikus magyar film. Végigszenvedtük, de ki kellett volna jönni már az első fél óra után. Bánom, hogy erre ültünk be.
Nem számítottam sokra, de abszolút pozitív meglepetés volt. Nemcsak mint magyar film volt jó, hanem mint bármelyik sci-fi film!
Ezzel együtt nem mindenkinek ajánlanám, aki inkább a pörgősebb filmeket szereti, annak nem hiszem, hogy be fog jönni. Leginkább a hangulatával fogott meg, jók benne a színészek, a történet, a látványvilág pedig lenyűgöző. Engem abszolút beszippantott.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások