Eredetileg csak egy táncjelenet volt a forgatókönyvben, de a sztár és a rendező végül tett még párat a filmbe.
Akik már látták a Joker előzeteseit és persze magát a filmet, azoknak bizonyára feltűnt, mennyit táncol benne (néha eléggé bizarr módon) a Bűn Bohóchercege. Ott van például az az ikonikus jelenet, amiben a lecsúszott stand up komikus, Arthur Fleck berohan a mosdóba, és ahelyett, hogy amiatt aggódna, mi lesz az általa elkövetett bűnökkel, és hogyan tünteti el az arcáról a bohócsminket, inkább boldogan balettozni kezd. Íme:
A film forgatókönyvírója és rendezője, Todd Phillips nemrég arról mesélt, hogy eredetileg csak egyetlen táncjelenet lett volna a filmben: amikor a legelején Arthur bohócjelmezben, kissé idétlen mozdulatokkal táncolni kezd egy lépcsőn.
Aztán a forgatáson elkezdtünk beszélgetni Arthurról. Szóba került a zene, aztán az, hogy [Arthur] zenét hall a fejében, és ehhez hasonlók.
Joaquin Phoenix tánca tehát amolyan filmes formanyelvi eszköz lett. Ezzel fejezték ki az alkotók azokat a pillanatokat, amikor a társadalom által elnyomott, random helyzetekben artikulálatlan röhögésben kitörő, ideggyenge Arthur Fleck úgy érzi, nyugodt közegben van, ahol végre önmaga lehet. A tánca így egyfajta fejlődési ív, ami szavak nélkül is bemutatja, hogyan lesz a nyüzüge humoristából a gazdagokon bosszút álló, eltökélt Joker.
Phoenix a korábbi interjúiban azt is elmesélte, mennyire lelkiismeretesen készült ezekre a táncjelenetekre. Először is táncleckéket vett Michael Arnold koreográfustól, aki olyan Scorsese-filmek stábtagjait látta el tanácsokkal mozdulatművészként, mint A Wall Street farkasa és Az ír. Emellett a Jokert megformáló sztár rengeteg tánccal kapcsolatos YouTube-videót is megnézett, amelyek közül különösen nagy hatással voltak rá a a géppuskalábú Broadway-színész, Ray Bolger mozdulatai, akitől Phoenix komplett tánclépéseket vett át a saját repertoárjába. (via Looper)