Az X-Faktor a mezei válogatókkal nagyobbat ment, mint az első élő adással

Úgy tűnik, a nézőket jobban érdeklik a bénázások és a balhék, mint a tehetségek, legalább is az X-Faktor eddigi nézettségi adatai alapján, a műsor ugyanis az első élő adással nem tudta tartani a válogatók nézőszámait.

Többen voltak kíváncsiak az X-Faktorra a „trash” szakaszában, mint most, amikor az első élő show-t közvetítették a tévében. Valljuk be, a 4 és negyedórás műsoridő talán elrettentő is lehetett, és még a feketeöves X-Faktor drukkereket is kihívások elé állíthatta a maratoni hosszúságú szuperprodukció.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Na és persze azt is hozzá kell tenni, hogy az X-Faktorral egy időben a TV2-n sugározták a Dancing with the Stars című táncos showműsor utolsó, döntő adását, ami az utóbbi hetek legjobb számait produkálta saját magához képest, főleg a teljes lakosság körében.

                                  X-Faktor nézőszámok, közönségarányok

                     18 és 49 év közöttiek                               teljes lakosság

40. hét     481 030 néző; 29,7% SHR                       1 056 298 néző; 25,6% SHR
41. hét     559 409 néző; 35,7% SHR                       1 129 492 néző; 27%    SHR
42. hét     518 437 néző; 31,8% SHR                       1 062 891 néző; 25,2% SHR
43. hét     480 359 néző; 32,1% SHR                       1 039 098 néző; 25,3% SHR
44. hét     460 557 néző; 29,6% SHR                           892 589 néző; 22,6% SHR
                    425 498 néző; 24,8% SHR                           885 892 néző; 19,3% SHR
45. hét     466 418 néző; 28,9% SHR                           916 524 néző; 21,4% SHR
                    408 648 néző; 24,2% SHR                           857 634 néző; 18,5% SHR
46. hét     436 868 néző; 29,8% SHR                           853 079 néző; 22,5% SHR

A számokból jól látható, hogy mind a nézőszám, mind pedig a közönségarány tekintetében az X-Faktor első négy adása lett a legnézettebb mind a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek), mind a teljes lakosság körében (4 évnél idősebbek). Ez az első négy adás a műsornak az előválogató szakasza volt, amikor az első rostán estek ki a jelentkezők.

A 44. és a 45. héten szombaton és vasárnap is volt X-Faktor: a 44. héten az dőlt el, hogy kik kerüljenek a Mentorházba, majd a 45. héten pedig az, hogy kik kerüljenek az élő show-ba. Látható, hogy a szombati adások mindkét alkalommal jobban szerepeltek, mint a vasárnapiak. Ebben – tippünk szerint – a TV2 Sztárban sztár leszek című műsorának lehetett szerepe, ami vasárnap esténként ment adásba, hiszen a csatorna tehetségkutatója is kiugróan jó nézettséget produkált, pláne, amikor nem az X-Faktor ellenében kellett teljesítenie.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Az X-Faktor inkább a kereskedelmi célcsoportban népszerű: ez a közönségarányokon is jól látszik, ebben a célcsoportban mindig sokkal magasabbak ezek a számok, mint a teljes lakosság körében.

A múlt hét legnézettebb műsora is az X-Faktor első élő adása lett a kereskedelmi célcsoportban,

a második helyen ért célba a Sztárban sztár leszek vasárnapi döntője 417 260 nézővel és 27,5 százalékos közönségaránnyal. A TV2 táncos showműsorának döntője ebben a célcsoportban a 14. lett 192 729 nézővel és 12,5 százalékos közönségaránnyal.

A teljes lakosság körében a Sztárban sztár leszek vasárnapi döntője végzett az első helyen

1 177 566 nézővel és 29,4 százalékos közönségaránnyal. Második helyen ért célba az X-Faktor 853 079 nézővel és 22,5 százalékos közönségaránnyal. Az alacsonyabb szám pedig valószínűleg a Dancing with the Starsnak tudható be, mivel ez a műsor a harmadik helyen futott be ebben a célcsoportban 783 349 nézővel és 19,5 százalékos közönségaránnyal, vagyis valódi versenyhelyzet volt a két műsor között.

A múlt hét nagy újdonsága volt A Konyhafőnök VIP legújabb évada, ami elsősorban a kereskedelmi célcsoportban ért el kimagasló eredményeket: egy-egy adást átlagosan 244 838 néző követett figyelemmel, a közönségarány 17,9 százalékos volt, a teljes lakosság körében 638 332 néző nézett egy-egy adást, a közönségarány 16,8 százalékos volt.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A TV2 vetélkedője, a Ninja Warriors is a végéhez ért múlt héten, és tudott is javítani az elmúlt hetek eredményein, de hát volt is honnan. A műsor utolsó hetében egy adást átlagosan 191 200-an néztek a kereskedelmi célcsoportban (13,8% SHR), a teljes lakosság körében ez a szám 510 336 lett (12,9% SHR). A viszonylag jó számok köszönhetőek voltak egyrészt a pénteki döntőnek, másrészt a csütörtöki rendhagyó adásnak, amikor celebek próbálhatták ki a pályákat.

Ezen a héten indult el a TV2 realityjének, a Farmnak a legújabb évada celebekkel, kíváncsiak vagyunk, hogyan fognak muzsikálni a a szomszéd csatornán főző hírességek ellenében, illetve a hét nagy kérdése az is, hogy az X-Faktor élő adásainak számai hogyan alakulnak a továbbiakban.

Zúzós riffek a SZESSÖNben! A PORT.hu zenés műsorának legújabb vendége Kiss Jenő, aki testépítő körökben ismert, hiszen 1996-ban ő volt a Mr. Universe világbajnoka. Izomzatát nem a szél hordta össze, de most kiderül, mire megy a brutális erő hat vékony fémhúrral szemben.

Adblock detektálva

Hirdetésblokkolód kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamHogy tudom kikapcsolni? Köszönjük, PORT.hu