Tévénézettség: rémes eredményeket produkált a celebekkel kitömött Activity

Megnéztük, jó ötlet volt-e az RTL-től ordítozó celebekkel feltölteni a főműsoridőt. Spoiler: nem.

Az RTL-nek nincs jó szériája mostanában: a Tippelj és vidd el! az utóbbi idők legrosszabb nézettségét produkálta, és biztosak vagyunk benne, hogy alig várták, hogy kifusson az évad, és másik műsorral próbálkozhassanak a hétköznap esti főműsoridőben. Hát eljött az idő, múlt héten elkezdődött az RTL-en a ráncfelvarrott Activity, amelyet a Showder Klubos stáb gyártott, és elvileg tiszta lappal indulhatott volna a csatorna, elfeledtetve a Tippelj és vidd el! által a nézőkben okozott hallás-és egyéb károsodásokat.

Forrás: RTL Sajtóklub

 

 

Úgy látszik, a csatorna nem tud mostanában ráérezni a nézői igényekre,

és ismét behoztak hétköznapra, főműsoridőre egy olyan műsort, amiben a celebek folyamatosan kiabálva, egymás szavába vágva próbálnak egyre-másra poénokat harsogni, és a háttérben, ha valaki elég figyelmes, észrevehet egy Activity nevezetű játékot is. A koncepció egyelőre nem jött be a tévénézőknek, napról napra csökkent a műsor nézettsége mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében, miközben a TV2 az újrahasznosított Szerencsekerékkel a földbe döngölte riválisát mindkét célcsoportban. 

Kritikánk a megújult Activityről

Activity - Túl sok celebcseszegetés, túl kevés játék

Az RTL leporolta és újrafazonírozta a régi vetélkedőt, ami most már nem igazán a játékról szól, hanem arról, ki milyen pikáns beszólással találja meg a másik celebet, nem csoda, hogy az első adásnak úgy lett vége, mintha el sem kezdődött volna.

Tovább

 


És az még hagyján, hogy a Szerencsekerék durván elverte az Activityt: az RTL még a saját ismétléseivel, A mi kis falunkkal is jobb eredményeket ért el, mint a vadiúj Activityvel. De lássuk a számokat!


Az Activity a fiatalok körében átlagosan 103 ezer nézőt ért el egy-egy adással, a közönségarány 12,9 százalék volt. De ez csak azért lett ilyen „magas”, mert az első két műsort még valamennyire nézték az emberek, aztán a hét második felében már jóval kevesebben ültek le az Activity elé, viszont az átlagot még felhúzta az első két adás. Összehasonlításképp: a Szerencsekerék adásait ebben a célcsoportban átlagosan 138 ezren nézték, és a közönségarány is jóval magasabb az RTL-es műsorénál: Kasza Tibiék 17,5 százlékos közönségarányt produkáltak – és mindezt ismétlésekkel.

 

A teljes lakosság körében még durvább különbségek vannak:

az Activityt átlagosan 278 ezren nézték 9,3 százalékos közönségaránnyal, míg a Szerencsekereket 655 ezren és 22,4 százalékos közönségaránnyal. De mint említettük, a később kezdődő A mi kis falunk ismétlései is verik az Activityt: a fiatalok körében 122 ezren néztek egy epizódot 14,8 százalékos közönségarány mellett, a teljes lakosság körében 330 ezren 12 százalékos közönségaránnyal.

Forrás: tv2play.hu

 


A számok alapján tehát megint nem jött be az RTL-nek az új műsor, mutatjuk, hogy napról napra hogyan alakultak az Activity nézőszámai és közönségaránya:

Forrás: Nielsen Research, RTL


A fiatalok körében a legnézettebb Activity a hét 16. legnézettebb műsora lett, viszont a teljes lakosság körében a legnézettebb, keddi adás csupán a 47. lett a nézettségi listán, vagyis a 4 évnél idősebbek szinte tudomást sem vettek a műsor létezéséről.

 

Egy győzelmet azonban mégis elkönyvelhet az RTL:

a fiatalok körében a hét legnézettebb műsora a keddi RTL Híradó lett  172 395 nézővel és 25,7 százalékos közönségaránnyal. Második helyezett lett ebben a célcsoportban a Forma 1 közvetítés (M4) 166 061 nézővel és 26,9 százalékos közönségaránnyal, a képzeletbeli bronzérmet a szerdai Szerencsekerék-ismétlés nyerte 159 180 nézővel és 19,7 százalékos közönségaránnyal. Negyedik lett a kedd esti Tények, és ötödik helyen ért célba A mi kis falunk legnézettebb, keddi ismétlése. 

 

A teljes lakosság körében a hét legnézettebb műsora a Tények kedd esti adása lett 

725 016 nézővel és 27,9 százalékos közönségaránnyal, második és harmadik helyezett egy-egy Szerencsekerék ismétlés lett. Ebben a célcsoportban az RTL legnézettebb műsora a keddi RTL Híradó volt 666 822 nézővel és 25,7 százalékos közönségaránnyal.

Forrás: TV2

 


És ha már összesítünk: múlt hét kedden elképesztően sokan néztek híreket, ha összeadjuk a keddi Tények és a keddi RTL Híradó nézőszámát, akkor kijön, hogy összesen közel 1,4 millióan láttak valamilyen hírösszeállítást a főműsoridős sávban, és ha a közönségarányokat is összeadjuk, akkor azt is láthatjuk, hogy az éppen tévé előtt ülők több mint fele híradót nézett. Aznap derült ki, hogy Varga Judit az Európai Parlamentben folytatja, valamint a kínai vegyi anyagok magyar elosztóhelyeinek tervéről is beszámoltak. Szó volt még arról is, hogy a státusztörvényt július 4-én szavazzák meg, de Karácsony Gergely kampánytámogatása is téma volt, mindemellett szemlézték Orbán Viktor Bildnek adott interjúját is. 


A fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében a TV2 került ki győztesen 13 százalékkal, míg az RTL 12,8 százalékot szerzett, ami az Activity hatalmas buktájának fényében nem is olyan rossz teljesítmény, a csatornát egyelőre a hétfői és keddi napok, az Activity indulásához köthető kíváncsiság, illetve A mi kis falunk ismétlései húzták ki a szószból, a nagy kérdés, hogy ezen a héten hogy alakul majd vadonatúj műsoruk nézettsége.