A véranyós és a csipkés kombiné - 5 kíméletlen mulatósklip a 80-as évekből

A kollektív psziché részévé vált 80-as évekbeli mulatósdalok klipjeiből kotortunk elő párat.

A magyar ember számára a mulatós olyan, mint a távolsági buszokon terjengő szalámiszag: bár tudat alatt érzékeli a jelenség proli mivoltát, mégis teljesen természetesnek veszi. A nagy apátia közepette pedig nem is sejti, hogy a kollektív psziché részévé vált 80-as évekbeli mulatósdalokhoz anno videóklipek is készültek. Ráadásul szigorúan a „tartalomhoz a forma” elv alapján, a tömény pszichedelia jegyében. A következőkben ezekből kotortunk elő öt örökérvényű művet:

Hajós Jani és Bandája: Azt mondta a Hajós Jani

Hajós Jani eredetmítoszáról több verzió is kering, a legvalószínűbb változat szerint egy sütőrumos üvegből bújt elő, miután egy kőműves megdörzsölte azt. Majd egy tizedmásodperc alatt megszületett benne a felismerés: Magyarországon gyakran az is ürügyet szolgáltat a vedelésre, ha kilencöves tatubébik születnek a sanghaji állatkertben. A magyar néplélek ebbéli kiismerése után a Donald Kacsa felsőjét eltulajdonító maligán-Super Mario legugrott egy castingra a hetes számú kőbányai italkimérőbe. Miután a lámpabúra légypapírjával összegyűjtötte halálosztagát, kollektíven indítottak kampányt a májzsugor népszerűsítéséért. A videóklipben megismerhetjük a Hajós klánt, melynek tagjai – kimondva-kimondatlanul – minden magyar családban ott rejtőznek. Legalábbis, ahol nonstop húsvéthétfő van, és a pajzán locsolóversek még mindig aktív humorforrásnak minősülnek.

 

Feri meg az Anyósa: Eger városa / Jegenyefán fészket rak a csóka mix

A 80-as évek egyik legbizarrabb formációja, mely a szeszegér vő és az őt terrorizáló génkezelt véranyós soha véget nem érő konfliktusát mutatta be. Célközönségét jobbára micisapkás mentalisták alkották, akik csupán a fejfedőjükön elhelyezkedő bojt segítségével képesek voltak kiugrasztani a demizson parafadugóját. A szerzemények többé-kevésbé ugyanazon koncepcióra épültek: Feri dalba foglalta a cefre okozta üzemi hőfok mámorát, anyósa pedig a fenyítés-alázás-kioktatás fegyverével replikázott prózai betétekben. Mindeközben csilingelő orgánuma könyörgött azért, hogy egyszer egy rinocéroszok részére készített relaxációs lemezen hallhassuk viszont. Rosszabb esetben a lánctalpas faltörő néni dalra is fakadt, sőt, egy klipben is feltűnt, és mint az várható volt, fizimiskája erőteljesen hasonult énekhangjához. Ennek ellenére a videóban szereplő bajszos postásbácsi oly csábosan tekint rá, mintha csak egy kondér szalontüdő dalolna neki.

 

Feri meg az Anyósa: Jóskának az a baja

Miután Feri anyósa cafatokra tépett egy csapat jetivadászt, akik felesküdtek befogására, a művész úr újfent szerepeltetni kényszerült videóklipjében a finom úrihölgyet. A szerzemény özvegy Dromedár Jenőné fenyítésével indul, rajtunk pedig pillanatokon belül eluralkodik a pártállami gyomorideg. Szerencsére megérkezik Áder János mulatósdublőre, hogy oldja a nyomasztó atmoszférát, és megénekelje a címben foglalt ketrecharcos, Jóska történetét, aki felett a vodka-sör kombó időről-időre kiütéses győzelmet arat.

 

3+2: Kombiné

A 3+2 vitathatatlanul azon disznósajtállagú ősanyag részét képezte, melyből a hazai mulatósszíntér anno kifejlődött. A Kombiné pedig hamisítatlan himnusz, presszószintis számára aligha létezett megbízhatóbb öngyilkossági kísérlet annál, hogy hanyagul kihagyta a lagzis repertoárból. Azt viszont már a rajongói ultrák közül sem sokan tudják, hogy az ominózus slágerhez anno videóklip is készült, az ominózus műben pedig a Benny Hill Show üldözéses jelenetei vegyültek egy éthordó erotikafaktorával. És természetesen a dadaizmus atyja, Tristan Tzara is megkapta a neki járó tiszteletadást abban a szkeccsben, amikor a szektavezérnek öltözött frontember két paplannal akar imponálni kiszemeltjének, de ő inkább menekülőre fogja. Személyes kedvencünk azonban a 3.21-nél feltűnő dzsigoló, Slampos-Vahúr Rezső vasúti váltókezelő, aki libazsíros bajsza pörgetésétől reméli csajozási sikerrátájának végletekig való fokozását.

 

Sunda Bunda Banda: Mókusszőrrel pucolom a bakancsom

A „régen minden jobb volt” a legidőtállóbb dogma. A Z-generációnak már halvány fogalma sincs arról, mennyire felemelő érzés volt sorozáson vadidegenek előtt alsógatyában flangálni, illetve azon dilemmázni, hogy a pszichológiateszten beikszeljük-e az „olykor néhai nyugatos költőket látok búvárruhában” opciót. De mi mást tehettünk volna olyan korokban, amikor a férfiasság (és kb. minden pozitív tulajdonság) fokmérője az volt, hogy áldoztunk-e a sorkatonaság oltárán. Nos, az alábbi kordokumentum is ezen daliás időkbe repít vissza minket: a Sunda Bunda Banda trió azonban nem átallta megénekelni a hadkötelesség árnyoldalait, mindezt természetesen olyan frappáns szexuális utalásokkal átszőve, melyektől egy hűtőkamrában tárolt viktoriánus házvezetőnőn is úrrá lett volna a gerjedelem. A formáció azonban a videóklipben a nonstop bakancspucolás műveletével próbála a fókuszt a tényleges jelentéstartamon tartani – szerény sikerrel. Ám aki ennek dacára is képes műértő szemmel vizsgálni a képanyagot, az bizonyára felfedezi, hogy a Sunda Bunda Banda egyik alappillére nem volt más, mint Csocsesz a későbbi Dáridóból.