Egy újgazdag milliomos műkereskedőt brutálisan megölnek. Az áldozat maga is egy tróger, kegyetlen állat. A gyanúsított _ akire rá akarják verni az ügyet _ cigány. A nyomzó érzi, valami nincs rendben. Egyre elszántabban kutat tovább, egyre mélyebben bonyolódik bele egy szövevényes, korrupciós történetbe. És egyre mélyebbre keveredik önnön kétségekkel, keservekkel teli, bűnös lelkébe.
Bemutató dátuma: 2008. szeptember 18.
Forgalmazó: Best Hollywood
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
10/10
tóthlászló
2023 aug. 13. - 08:57:18
10/10
Igen kitűnő korrajz mai eltorzult világunkról, ahol mindenki sáros valamiben.
Nem mérvadó a véleményem, mert kb. 15 percet láttam a filmbõl, utána elment a kedvem. Váratlanul ért Mucsi Zoltán és Györgyi Anna leplezetlen pornográfiai elõadása, ezt nem tudom, hogyan, miért vállalták be.
Én megértem, hogy felvilágosult szabadság van, de ez ízléstelen és szükségtelen volt.
Eddig is némileg bizalmatlanul méregettem Mucsi Zoltán sajátos humorát, természetesen ezek egy részén lehet röhögni,mert találtatik benne jó is és eredeti is, de egy bizonyos ponton túl már nem érdekes, sõt egyenesen unalmasan ordenáré, és ez a leplezetlen magamutogatása végképp kiütötte a biztosítékot. Vannak határok, és azt gondolom, õ ezeket a határokat túllépte.
Nem mondanám, hogy rossz volt, de azt se, hogy nagyon jó.
Maga az alapsztori elég jó, nekem végig fenntartotta a feszültséget a gyilkos kilétét illetõen; de a már említett "mûvészfilmes" fogások szerintem is túlsúlyban voltak. Mucsi matyizását fel lehetett volna úgy is venni, hogy nem mutatják premier plánban a péróját, pláne nem ilyen sokszor. A nyomozás menetére jobban koncentrálhattak volna, a végén kicsit összecsapottnak tûnik, hogy hogyan jönnek rá a gyilkos kilétére és a rendõrfõnök korruptságára. Az erdélyi cigány kiscsaj figurája kifejezetten idegesített, felõlem úgy ahogy van, ki lehetett volna hagyni.
Meg aztán az ilyen szépséges jelenetek, mint kisgyerekek hamisan éneklik az örömódát, vagy szólóban nyomja a kissrác a we are the world-öt...háááát, túl nyálas volt nekem.
SPOILER
de a film legvége, az üzenet tetszett, amikor Mucsi figurája üvöltve öklözi etnikumtársát; na emiatt a jelenet miatt megérte megnézni a filmet! Abban benne van a kisebbség normális tagjának elkeseredettsége származása többi tagjának életvitelét illetõen és az elvesztett remény által generált düh egyszerre, és sok más réteg egyaránt.
Amúgy meg a fényképezés azon megoldásai, hogy néhol a kép egyharmada fekete-fehéren, amolyan régiesen jelenik meg, kifejezetten ötletes és jól kinézõ volt.
..nem hiszem, hogy Dettre azon évõdött volna, hogy mûvészfilmbe ágyazott krimit, vagy krimi-szálas mûvészfilmet készítsen.. a Tabló feldolgozása pedig igenis jól sikerült! a színészek kiválóak, az atmoszféra hátborzongató, a dialógusok elgondolkodtatóak..
egy korábbi - magabiztos, de pökhendi és ostoba - hozzászólásra (efes) reagálva pedig: a Tabló színészei sokkal kevésbé alázták meg magukat rendezõjük kénye-kedve szerint, mint pl. a Megy a gõzös (Koltai), Casting (Tímár) vagy az SOS Szerelem (Sas) c. fércmûvekben részt vállaló mûvészek..
A kertész Ákos regényhez képest szerintem ez a film nem igazán tudta eldönteni , vagy is Dettre Gáborra gondolok , hogy egy krimit készítsen mûvészfilmbe ágyazva vagy mûvész filmet
krimi szállal.
Ettõl aztán lett egy csomó képi elem mûvész mozikból megszokottan és némi folytatásos
tv széria modorában leforgatott bûnügyi történet.
Pontosan azt veszítve el ami a regényben "combos" a figurák karakterét, egyéni hangját
és a drámai feszültséget.
Ami sajnálatos módon be is igazolta, hogy még jó színészekkel sem lehet jó alapanyagból, jó filmet "csinálni" akkor ha a rendezõ nem tudja eldönteni mitõl lesz egységes a mozija.
A rosz forgatókönyvre, dramaturgiára, a hiteltelen dialógusokra, a mûvészkedõ pózokba fagyott légüres térben lógó színészekre nem magyarázat, az hogy mennyi pénz volt, mert úgytûnik tehetségbõl még kevesebb jutott... Általában sajnos ettõl csapnivalók a mai magyar filmek, csak ezzel nem jó szembenézni - mondjuk nézõ már nem megy a moziba be D)
Á, egy normális ember nem vette volna rá ezt a szerencsétlen Kapát, hogy premier plánban gyurmázzon.. Abszolúte felesleges jelenet ez is, meg egy csomó más is, és olyan dialógok, mondom, hogy a fal adja a másikat! Ezért szar a film, nem azért mert nehéz körülmények, meg egyéb porhintés.
Nem biztos, hogy a Dettrével történt valami! Sõt!
Jelentem: Dettre Gábor jól van! A Pécsi MOVEASTen a legjobb film (A folyónál) után a legjobb beszélgetést vezette: nagyon szépen, nagyon okosan! (Erdélyi Dani meg botrányosan rosszul, a (legutóbbi) délszláv háborút, nagyon korrektül ábrázoló horvát film (Élõk és holtak) után.)
A Tablóról meg, ugye tudjuk, mennyi probléma, vita kísérte az elkészültét. Ha jól tudom, eredetileg kb. 3 órás film lett volna. Lehet, hogy a mozikba került, megvágott változatnál az sokkal értékesebb film lett volna!
Jut még eszembe: Török Feri meg azt kérdezte a szerb film rendezõjétõl: Hogyan lehetséges, hogy egy ilyen komoly és mai társadalmi problémát tárgyaló filmre pénzt kap Szerbiában? Mert, hogy nálunk nem kapna. Vagy ha esetleg mégis kapna, rengeteg támadás érné a filmet! (Nos - Szerbiában nem szól bele a politika a filmekbe! – tudtuk meg.)
... véleményem szerint maga a film egy újdonság,tele van idõsebb színészekkel,ami jó :-),erotikát már túllépõ szexjelenetekkel,a faji megkülönböztetésre irányuló momentumokkal,és persze nem maradhatott ki a szolgálunk és védünk társaságot kissé mentálisan gyengének bemutató sztorikkal.Mindenesetre tetszett a film és persze a színészek és az alakításuk is.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások