Film

Utazás a koponyám körül

magyar filmdráma, 77 perc, 1970 12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott

Értékelés:

29 szavazatból
Szerinted?

Az író megszokott kávéházában üldögél. Egyszerre arra lesz figyelmes, hogy hallucinációk gyötrik. Száguldó vonatok zakatolását hallja. Amikor hallomásai ismétlődnek, szakorvoshoz fordul. A vizsgálatok agydaganatot mutatnak. Betegsége rohamosan rosszabbodik, ezért az író rászánja magát a műtétre. Az operációt Svédországban Olivecrona professzor végzi. Karinthy mindvégig éber figyelemmel kíséri az agyába történő beavatkozás menetét, a világsajtó pedig az író sorsát.

Stáblista:

Szereplők

Karinthy Frigyes
Karinthy Frigyes felesége
Pötzl professzor
A bajuszos levantei
Tibor, főpincér
stockholmi magyar orvos
Cirkuszigazgató
Pszichoanalitikus
Barát a könyvtárban

Alkotók

Kapcsolódó cikkek:


Vélemény:

szavazat: 10/10 2017 márc. 11. - 21:28:47
2017 márc. 11. - 21:28:47
Alapmû.
szavazat: 5/10 2016 jan. 05. - 21:02:40
2016 jan. 05. - 21:02:40
Ez a film nem kötött le. Nem vagyok Karinthy-rajongó, nem is ismerem minden mûvét, és kicsit olyan érzésem volt, hogy ez a film kimondottan csak a Karinthy-életmû ismerõinek és kedvelõinek szól. Latinovits miatt nem volt rossz ugyan, de folyamatosan elvesztettem a fonalat és nem jött át a bolond jelenetekbõl, hogy ez most pontosan milyen lelki vívódást is akar jelképezni. Szépek a film színei és tök jó, hogy a kor minden híressége szerepel benne, de semmi mást nem tudok kiemelni és már most nem is emlékszem, hogy mi is volt benne.
2012 jún. 21. - 14:22:53
2012 jún. 21. - 14:22:53
Nos, engem nem érdekel Latinovits, ellenben azzal a mondattal eltaláltad az általános vélekedést, ami megosztja az embereket: "van egy olyan modorossága, ami miatt én megértem azt, aki nem csípi". +fav

BTW igazából Karinthy se érdekel, meg a 62 centis "körfogatú" feje sem, ellenben, ez az a Karinthy, akinek elõször köszönheti az emberiség a "hat lépés távolság" szabályt leírva? Az az ember hihetetlen szerencsével és éleslátással írta meg ezt a kis novellát (1929 - Láncszemek). Csak emiatt fogom megnézni.

Milyen érdekes, h a kockák mélyen lesz@rják, amirõl ti is szófostatok oldalakon keresztül - és fingotok se volt, h mi az a "hat lépés távolság", pedig amikor szavazás lesz, hogy mi volt fontos esemény a világtörténelemben, ez a sejtése Karinthy-nak benne lesz:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Hat_l%C3%A9p%C3%A9s_t%C3%A1vols%C3%A1g
2012 jún. 21. - 08:39:36
2012 jún. 21. - 08:39:36
Kedves Kommentelõk!
Itt van egy zseniális magyar író, meg ez a film, tele színészzsenikkel. És ez jut róla az eszetekbe?! Nekem mindegyik egyformán kincs.
2009 jan. 10. - 10:14:32
2009 jan. 10. - 10:14:32
OFF: Már elég régen észrevettem én is :). (Persze nem mindenhol divat.) Azért szabad kifejezni, ha ennek nem örülünk maradéktalanul, nem ;)?
2009 jan. 10. - 02:21:50
2009 jan. 10. - 02:21:50
Azannya, mi ment itt! Igaz, már hónapokkal ezelõtt. A sértegetéseket, mocskolódásokat, veszekedéseket, kioktatásokat sajnálom. Meg a lavinát elindító kijelentést is Latinovitsról. (Latinovitsról emez info nekem újdonság, de mivel bizonyítékot egyik hsz sem szolgáltatott, maradok az "ártatlanság vélelménél".) Minazonáltal nagyon érdekes dolgokat olvastam, köszönöm a rengeteg infot!
Amúgy a regény annak idején lenyûgözött és amikor megtudtam, hogy film is készült belõle, el nem tudtam képzelni, hogy lehet ezt "megfelelõen", mûvészien mozgóképre vinni. Aztán elámultam. Nagyon!

(A fajelmélet, fajgyûlölet, nagyon-nagyon idejétmúlt szavak. Az emberiség egy faj: Homo sapiens sapiens. A rasszizmusnak, vagy talán pontosabban idegengyûlöletnek nagyon mély evolúciós, genetikai okai vannak, melyek adaptív stratégiák a nagyon erõsen társas viselkedésû fajunk fennmaradására. Akit a téma jobban érdekel, olvasgassa Csányi Vilmos Az emberi természet c. könyvét. Az, hogy a civilizáció és a kultúra még mi mindent rakott rá erre a tulajdonságunkra és még mi minden termelõdött ki belõle a történelem folyamán, már egy másik kérdés, de azért nem árt figyelmbe venni az alapvonásokat a probléma megítélésénél. Amúgy az emberiség és a Föld nagy problémáinak az alfája és ómegája az iszonyatos túlnépesedés. Szerintem. Azért remélem, még jó darabig nem lesz vége a történetnek ;).)
szavazat: 10/10 2008 okt. 05. - 14:19:45
2008 okt. 05. - 14:19:45 OFFTOPIC
A "zsidókat" én nem zsidónak, hanem magyarnak tartom. Mert azok. Az ókori zsidó nép pontosan ugyanúgy teljesen felszívódott és elkeveredett más népek közt, mint az a rengeteg koraközépkori nép, akik pl.itt, a KÁrpát-medencében is váltották egymást. Nem mondhatom, hogy gepida, jazig, szarmata, avar vagy hun, kabar vagyok. De még csak azt sem, hogy cipszer, székely vagy egyéb. Pedig ez mind tuti. A zsidóság is felszívódott. Ez akkora tény, mint egy hegy. Akik ma zsidónak mondják magukat, azoknak már fogalmuk sincs, mivel is határozzák meg magukat. Nincs semmilyen egzakt kritérium rá. Se anyanyelv, se vallás, se genetika, se közös haza, se közös kultúra, se semmi. Magyarok, passz. Nem kell foglalkozni velük. Illetve, jó: a pökhendiséget én is utálom. Nem árt figyelmeztetni õket, hogy egy francokat az Úr kiválasztottai. Ez nem igaz, rengeteg okból. Ugyanúgy el kell fogadniuk Jézust, mint bárki másnak, ha egy icipicit is szeretnének Istenbõl. Anélkül nincs.
2008 okt. 04. - 18:27:37
2008 okt. 04. - 18:27:37 OFFTOPIC
(posz)komm vezetõjének a fia !
kihagytam
2008 okt. 04. - 18:15:32
2008 okt. 04. - 18:15:32 OFFTOPIC
"jól is mutat a hosszú hozzászólás?"
jót nevettem,

egyem a kis szívedet, undorodsz tõlem.
én elõbb utáltalak téged, mint te engem ezt ne feledd. no, azért nem vagyok én szélsõség, csak radikális. tudom a "baloldal" nem tud külöbséget tenni ezek közt. tudok én példálózni (lásd MOrvai Kriszta napkeltében youtube, mikor megvádolják antiszemitának a barátaid)

Hadd ne idézzem a tömeggyilkost, ki biztos nem 5,6 millió halottat könyvelhet el magának, aki azt írja, hogy másról kezdenek el beszélni, feleslegesen, tautologikusan, de nem logikával. én nem antiszemita vagyok, látom nem figyelsz. pont a lényeget ugrod át most is, te farizeus: a lényeg most is a cionizmus. mint az elébb, arra sem reagáltál, most sem reagálsz rá. átugrod, és az hiszed elegáns vagy. de nem, szerintem ez ocsmány tett. mártonfivel, mbujakival biztos jóba vagy. õ is farizeus.
én nem antiszemita vagyok, hanem anticionista.
"-félelem nélkül akarok élni!
- akkor zárja magára az ajtót" hangzik el Keleti Tegnapjában. nem kötelezõ idejárni, és beszélgetni. jobb is, ha nem vagy képes értelmesen tenni mindezt.
ha a következõ hozzászólásodba nem kívánod beleírni a cionista szót, akkor ne is küldd el, kíméljük egymás intelligenciaszintjét.
Spiró nem egyenlõ Adyval. valahogy úgy hiszem senkit sem tudtál meggyõzni, h ideidézted szelleme hevét és nevét.
2008 okt. 04. - 17:58:51
2008 okt. 04. - 17:58:51 OFFTOPIC
"Akkor most szólásszabadságot akarsz vagy nem, le lehessen szólni mást és másokat vagy ne?"

ezt nem értem. hogy jön ez ide? mire írtad ezt?
nem derül ki, abból amit írtam?

nem mindenért. de a cionista és a neoliberális teljesen összeforrt. én elhiszem, hogy te elhiszed, hogy jó a külföldi tõke az országba, csak te rosszul hiszed.
nem is vagy magyar földmûves, akit átvernek a kereskedõk az állam meg hitelrabszolgaságba kényszeríti õket. (ez tény, most levelezek "velük", én nem a levegõbe beszélek.)
ugye, a tv is tele van hitelajánlattal, hitelrendezõ hitellel. "vegyél fel hülye magyar hitelt, jó az neked"
2008 okt. 04. - 16:04:20
2008 okt. 04. - 16:04:20 OFFTOPIC
Akkor erre most hosszabban válaszolok. Megpróbálsz kioktatni, pedig nem vagy az oktatóm.

Kezdjük ezzel: 'Miért kellene úgy táncolnom, ahogyan te fütyülsz.' Te kérdeztél engem abban a másik topikban, 'a magyarokat különbnek tartod (az ameriakaiknál)?' Erre írtam h ez egy könnyû kérdés. Nem tartom se jobbnak, se rosszabbnak a magyart egyik nemzetnél sem. Sõt, még Pápua Új-Guinea 850 népénél, törzsénél sem! Talán más választ vártál tõlem?! Nem kell úgy megijedni a válaszadástól, ez nem medvetánc. Egyébként pont te írtál egy-két mondatos hsz-okat a nevezett topikban, amiket magam sem tudtam mindig mire vélni.

Továbbá: 'Egyébként nem mintha számítana, de nem vagyok zsidó. De mivel úgy látszik számodra ez kardinális kérdés...'
Mibõl látszik h ez kardinális kérdés nekem? Felfújtál egy lufit vmiért.

Aztán: 'Kezdjük ott, hogy már a kérdésed se jó, illetve pontatlan. Mert hol, mikor, milyen alkalommal állok-e fel a Himnusz elhangzása alatt?'
Erre most megadtad a kimerítõ válaszodat, ezt köszönöm. Én is felállok, többnyire énekelem is, mert így szoktam meg és nem valószínû h változtatni fogok ezen. DE, tudomással bírok olyan személyrõl, aki ezt szinte egész felnõtt korában elvetette és tudatosan nem gyakorolta, mondván h ez az aktus a többi nemzet lenézésérõl, megvetésérõl szól. Elõszõr hibbantságnak meg extravaganciának tûnt nekem. Aztán sokszor eszembe jutott és kezdtem rájönni h ebben van valami. Azóta felnézek az illetõ mûvészre, mivel a mûvei és azok üzenete teljes összhangban vanak ezzel az elvvel. (Nem magyar volt az illetõ, ezt le kell szögeznem.)

Végül: 'Adásszünet. Állj fel és okoskodjál.'
Jó, tarthatunk egy adásszünetet. Azt pedig bízzuk mindenkinek a saját lelkiismeretére h feláll-e vagy sem a saját himnuszára. Aki nem áll fel, az biztosan nem gyûlölködõ, ezt jó lenne tiszteletben tartani. Remélem, te is okosodtál itt, annyit amennyit én. Tárgyi ismeretek, mûveltség és szerénység. Senki nem mondhatja h minden téren többet tud a másiknál.
2008 okt. 04. - 15:09:37
2008 okt. 04. - 15:09:37 OFFTOPIC
Kösz a válaszod. Egyetértek, a forrás is számít. Rólunk magyarokról is mondanak hasonló 'bölcsességeket', amik sértenek, de megtanultam ezeket túlélni. Semmiképp nem éri meg hadat üzenni egyetlen más nemzetnek, etnikumnak.
2008 okt. 04. - 12:34:42
2008 okt. 04. - 12:34:42 OFFTOPIC
Nem hiszem, h Hitler a példaképed, nemcsak tõmondatokban tudsz fogalmazni! :-)
Csak gondoltam, h figyelmeztetlek arra, h kivel vállalsz közösséget akkor, amikor bemásolod ezt az idézetet, ami kb. annyit bizonyít, h Hitlernek az érvelés nem tartozott erõsségei közé.
Egyébként valóban létezik egy olyan embertípus, amire Hitler próbál utalni, de ez nem köthetõ egy konkrét valláshoz, inkább lelkialkathoz.
Szóval, ha még valami világrengetõ bölcsesség lenne, akkor azt mondanám, h oké, ne nézzük azt, h kitõl származik, de így...
2008 okt. 04. - 12:16:50
2008 okt. 04. - 12:16:50 OFFTOPIC
...ööööõõõ, izé, nem tudtam, csak a szólásszabadság nevében...
azért ugye nem gondolod h Hitler a példaképem...
ennyire azért nem véresen komoly a helyzet, szerintem...
csak nem lesznek újra pogromok, õszintén remélem...
remélem sikerült megnyugtatnom...
ha mégsem, akkor mosom kezeimet...
2008 okt. 04. - 11:59:51
2008 okt. 04. - 11:59:51
Brávó, Hitler Main Kampfját hordozni, mint a véres kardot... Erre csak a tudatlanság lehet a mentség! Nem véletlen, h még Miki sem merte megnevezni az idézet forrását. Ne haragudjatok, de a szememben Hitler nem megfellebbezhetetlen tekintély. Semmilyen téren.
2008 okt. 04. - 11:35:39
2008 okt. 04. - 11:35:39 OFFTOPIC
bocs, 'vigyázzban állni', természetesen...
2008 okt. 04. - 11:33:23
2008 okt. 04. - 11:33:23 OFFTOPIC
Ehhez mit szólsz? Érdekes, nem?
"Minél többet vitatkoztam a zsidókkal, annál inkább megismertem beszéd és harcmodorukat. Mindenekelõtt az ellenfél butaságával számoltak, és ha azután minden kötél szakadt, maguk tettették a butaságot. Ha mindez nem használt, akkor egyszerûen nem értettek meg semmit, vagy pedig pillanatok alatt egy másik témára ugrottak át. Magától értetõdõ dolgokat tárgyaltak, amelyek helyeslését azonban rögtön más jelentõs dolgokra vonatkoztatták, hogy azután ismét visszavonuljanak és ne tudjanak semmi bizonyosat. Bárhol fogott is meg az ember egy ilyen "apostolt", nyálkás lett a keze, s részletekben siklott ki ujjai közül, hogy azután a következõ pillanatban ismét egyesüljön. Ha netalán az ember valakit olyan megsemmisítõ módon gázolt le, hogy már csak a környezetre való tekintettel is kénytelen volt helyeselni, és így arra gondolt, hogy legalább egy lépést tett elõre, akkor annál nagyobb volt csalódása a következõ napon. A zsidó egyszerûen nem vette tudomásul az elõzõ napon történteket, és mintha misem történt volna, tovább mesélte régi, lehetetlen álláspontját, s még felháborodottan csodálkozott azon, hogy kérdõre vonták. Nem emlékezett már semmire, legfeljebb az elõzõ napon tett állításainak helyességére.
Nemegyszer meghûlt bennem a vér. Az ember nem tudta, mit csodáljon inkább: beszélõképességüket vagy hazudozó mûvészetüket. Lassanként gyûlölni kezdtem õket. "
Legyen csak szólásszabadság, nagyon helyes.
A nemzeti himnusznál meg nem kell vigyázban állni, ha nem akarsz...
2008 okt. 04. - 03:10:55
2008 okt. 04. - 03:10:55 OFFTOPIC
Igazából az a legnagyobb baj, h a köztudatba tévesen bekerült vagy rosszul értelmezett dolgokat citálsz itt és beállítod õket, mint egyértelmû és megfellebbezhetetlen igazságokat.
Csak párat helyeznék kontextusba, h lásd, mire gondolok.

Spiró általad „Jönnek a mélymagyarok, jönnek a szarból megint…”-ként emlegetett verssora ebben a formában nem is létezik. A teljes vers álljon itt megcáfolandó a magyarellenesség vádját:
Jönnek a dúlt-keblû mélymagyarok megint,
fûzfapoéták, fûzfarajongók,
jönnek a szarból, csönd van.
Senki se pisszen.
Alantról kevéske hûlt költõ csontujja int.
Ó, ha gyilkolni szabadna újra,
csámcsogva, hersegve szívnák a vért -
miért is? ki tudja. Trianonért? -
mered pár utcanév pici csontujja.
Ez olyan klíma: itt folyton beborul,
ez rendben van, de szégyen, szégyen, szégyen,
hogy mindenki kussol, hogy mindenki fél,
és nekünk kell jönnünk, pár csenevésznek,
hogy bebizonyítsuk:
nemcsak a szemetek tudnak magyarul.
Ez egy meglehetõsen indulatos és nem is elég stílusos vers, de csak akkor vehetõ magyarellenesnek, ha Ady is az, amikor, amikor felkiált, h "Verje, csak verje, verje" vagy ha magyaron csak a szélsõjobbot érted. Azt hiszem, ilyen alapon még Széchenyit is érhetné ez a rendkívül súlyos vád, eleget ostorozta õ is azokat a csoportokat, akikben a fejlõdés kerékkötõit vélte felfedezni.

Kornis: az ominózus „mi sokkal jobban gyûlölünk benneteket, mint ti minket” mondása, ha információim megállják a helyüket a szélsõjobbra vonatkozott. Amúgy ezt kimondottan nem helyénvaló kirohanásnak érzem, ha az egésznek a hátterében rengeteg elszenvedett sérelem is érzõdik.
Bizonyos értelemben a szélsõségesek érzéseinek a hátterében is kell, h legyen valamiféle vélt vagy valós sérelem (lecsúszástól való félelem, egyedi esetek stb.), amire egyszerûen csak legyinteni nem lehet, amikor a legfelsõbb körökben teszik mindezt azt én nem érzem felelõs politizálásnak, mert nemcsak a nekünk tetszõ érdekeit kell szem elõtt tartani. Más kérdés, h át tudom átérezni egy ember érzéseit, aki már sokadjára szenvedi el ugyanazokat a rágalmakat olyan vétkekért, amiket nem követett el, de mégis neki, mint zsidónak, cigánynak tulajdonítanak. Ez ha nem is menti fel az ilyen kirohanások elkövetõit, de némileg indokolja a tettüket. Ez éppen olyan, mint amikor a II. világháború után az egész magyarságra rá akarták kenni a zsidóság pusztulását és mások az utolsó csatlós hálátlan szerepét próbálták meg -sikerrel- eljátszatni velünk. Én nem hiszek a kollektív bûnökben, nem hiszek abban, h valakinek valami a "vérében van".
Ezek a példák, még ha történetesen nem is lennének egyenként megcáfolhatóak, semmiféle egyetemlegességet nem hordoznak magukban. Egyes emberek véleménye valamivel kapcsolatban.
Õszintén megmondom, h Nádast nem is értem, h miért kevered ide. Ja, h ez is egy általánosan ismert eset és jól is mutat a hosszú hozzászólás? Amúgy az öszödi beszédnek valóban nem a felépítésével van a gond (ha végigolvasod elég jól megkomponált, hatásos szöveget látsz magad elõtt), hanem azzal, amitõl a miniszterelnök el akar határolódni és amiért õt magát és azokat, akikhez beszél, terheli a felelõsség. Ha pedig történetesen tudni akarod, akkor szerintem Kádár óta senki nem tett nagyobb kárt az emberi lelkekben az utóbbi idõben, senki nem ártott annyit a demokráciának, mint Gyurcsány Ferenc. Én ezért nem tudok neki megbocsátani.

Nem hiszem, h a továbbiakban nekünk dolgunk lenne egymással, aligha fog köztünk értelmes eszmecsere kialakult, veszekedni, pedig nem szeretek. Eddig is próbáltam kerülni a veled való érintkezést, mert bár próbálom tudatosítani magamban, h nyilván neked is van valami okod arra, h ilyen szélsõséges nézeteket kövess vakon, felülvizsgálat nélkül és azt is tudom, h õszintén jót akarsz a magyarságnak mégsem tudok rád nem undorral nézni és mert tudom, h ez az érzés nem helyénvaló, épp a fent említett okokból kifolyólag, mégkevésbé kedvellek. Nem hiszem, h a közeljövõben változna a véleményem ezzel kapcsolatban.
2008 okt. 03. - 22:44:08
2008 okt. 03. - 22:44:08 OFFTOPIC
"Minél többet vitatkoztam a zsidókkal, annál inkább megismertem beszéd és harcmodorukat. Mindenekelõtt az ellenfél butaságával számoltak, és ha azután minden kötél szakadt, maguk tettették a butaságot. Ha mindez nem használt, akkor egyszerûen nem értettek meg semmit, vagy pedig pillanatok alatt egy másik témára ugrottak át. Magától értetõdõ dolgokat tárgyaltak, amelyek helyeslését azonban rögtön más jelentõs dolgokra vonatkoztatták, hogy azután ismét visszavonuljanak és ne tudjanak semmi bizonyosat. Bárhol fogott is meg az ember egy ilyen "apostolt", nyálkás lett a keze, s részletekben siklott ki ujjai közül, hogy azután a következõ pillanatban ismét egyesüljön. Ha netalán az ember valakit olyan megsemmisítõ módon gázolt le, hogy már csak a környezetre való tekintettel is kénytelen volt helyeselni, és így arra gondolt, hogy legalább egy lépést tett elõre, akkor annál nagyobb volt csalódása a következõ napon. A zsidó egyszerûen nem vette tudomásul az elõzõ napon történteket, és mintha misem történt volna, tovább mesélte régi, lehetetlen álláspontját, s még felháborodottan csodálkozott azon, hogy kérdõre vonták. Nem emlékezett már semmire, legfeljebb az elõzõ napon tett állításainak helyességére.
Nemegyszer meghûlt bennem a vér. Az ember nem tudta, mit csodáljon inkább: beszélõképességüket vagy hazudozó mûvészetüket. Lassanként gyûlölni kezdtem õket. "

na azért persze vannak kivételek
http://www.youtube.com/watch?v=ZrwqPh9E3_A
2008 okt. 03. - 22:35:39
2008 okt. 03. - 22:35:39 OFFTOPIC
"antiszemitizmus sokkal inkább egyfajta önigazoló szükséglet "

ha leszámítjuk azt persze, hogy antiszemita szó önmagában nem is létezhet, és egyesek (kiknek a szavára érdemes hallgatni), az mondják, hogy az antiszemitizmust maguk a zsidók találták ki ellenség befeketítésére (ezek közül az egyik a maga is zsidó vallású illetve származású, a már említett B.F.), megnézhetjük az érdekes hátterét az "antiszemitizmusnak".
azzal nem tudom, ki mennyire van tisztában, hogy a kommunizmusban a zsidók aktívak voltak igencsak (Kun Béla, Rákosi Mátyás, még tán Kádár (Csermanek) is), és a média kinek a kezében van. ill. az Szdsz-t kik alkotják. az szdsz-t zsidók alkotják részben és kommunista leszármazottak (na ezt nem magamtól mondom, hanem politológiai tankönyvekbõl, ha kell címet is írok). az is benne van a tankönyvekben, hogy az szdsz uralta 1990 elején a médiát. na a kommunista fõszerkesztõk, laptulajdonosok még mindig médiában dolgoznak, õket nem csapta meg a sajtószabadság szele.
a tv2, rtl mind a cionisták, neoliberálisok kezében van, akik apróbb dolgokkal manipulálnak a hírekben, lásd kettõs népszavazás. és leszólják a nemzeti kultúrát, és minden "magyarkodót". számukra maradi, aki a magyarok érdekeit képviseli.
egy bolond történész meg azt mondja nekem, õk saját maguk szemében nem hazaárulók, mert az õ hazájuk Izrael. Magyarországot õk csak szolganépnek tekintik. (ez nem tom menynire igaz), de a pesti est fõszerkeztõje nem hizeleg: "Ti magyarok egy kihalt faj vagytok" mondatával. a "ti" igen lényeges. de vehetjük Spiró György ezen mondatát: „Jönnek a mélymagyarok, jönnek a szarból megint…”; vagy eltûrtük Kornis Mihály ezen mondatát: „Mi sokkal jobban gyûlölünk benneteket, mint ti minket”;
És amikor Nádas Péter azt mondja, hogy retorikai csúcsteljesítmény volt az õszödi beszéd, az csúcs. de az egész hetihetest is nézhetjük az ostoba farkasházyval, kin át lehet látni, mint az üvegpoháron.
ez az egyik ok.

tulajdonképpen nem is antiszemitizmusról, hanem anticionizmusról kéne beszélni, ugyanis a zsidók mögött álló zsidók irányítanak mindent. megtehetik, ugyanis a cionista Rotshild és a Rockefeller egészen jó pénzt bocsájt(ott) a rendelkezésükre.
de leg leg fõ ok, amiért nem szeretjük õket az az, hogy a politikában szereplõ zsidók mind (neo)liberálisok. és ez az érv nagyot üt.

pát kétes eredetû idézet:
LISZT FERENC: "El fog jönni az a nap, amikor minden olyan népnek, akik között zsidók laknak, fel kell tennie a kérdést, hogy mindannyiukat kiutasítja; ez a kérdés az élet és halál kérdése lesz, az egészség vagy krónikus betegség kérdése, a békés létezés vagy az állandó szociális láz kerdése."
GEORGE WASHINGTON: "Õk hatásosabban dolgoznak ellenünk, mint az ellenség hadserege. Százszor veszélyesebbek szabadságunkra és nagy ügyeinkre.
MONTGOMERY SCHYLER KAPITÁNY, az amerikai expedíciós csapatok tisztje Szibériában, 1919. március elsején: "Talán nem okos ilyen hangosan kimondani az Egyesült Államokban, de a bolsevik mozgalmat elejétol fogva orosz zsidók vezették és irányították a legundorítóbb fajtából, akik voltak az Egyesült Államokban, és ott a mi civilizációnk legrosszabb fázisainak mindegyikét magukba szívták anélkül, hogy a legcsekélyebb fogalmuk is lenne arról, hogy mit is értünk mi szabadság alatt."
BENJAMIN FRANKLIN: "Teljesen egyetértek Washington tábornokkal abban, hogy védenünk kell ezt a fiatal nemzetet alattomos befolyásoktól. A fenyegetés, uraim: a zsidók. Amelyik országba a zsidók nagyobb számban betelepedtek, ott rontották a közerkölcsöt; lerontották a gazdasági élet tisztességét; különváltak és nem asszimilálódtak; gúnyolódtak államot hoztak létre az államon belül
"Nem azért küzdök, hogy a buta gojokon segítsek. Inkább abban reménykedem, hogy elérem azt a kis létszámú gojt, akiknek az agya megfelelõen mûködik, és szeretnének egy jobb világot csinálni."
(Eric Hufschmid)

Bayer Zsolt szerint Marx és Engels is olyannyira volt "antiszemita", mint Hitler. az eredeti szöveget kéne nézni a mûveikben.
Összes hozzászólás