Amerikai pite: A találkozó

Bakancslistához adom
American Reunion
18 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai romantikus vígjáték , 114 perc, 2012

Értékelés:

601 szavazatból
Szerinted?

Ebben az új vígjátékban az Amerikai pite szereplőit egy kicsit több mint egy évtizeddel később látjuk viszont, amikor újból összejönnek az érettségi találkozó apropóján. Egy nagyon hosszú hétvége alatt kiderül, hogy ki változott, ki nem, valamint hogy az idő és a távolság nem szakíthatja szét a baráti kötelékeket.
1999 nyara volt, amikor négy kisvárosi, michigani srác úgy döntött, megpróbálja elveszíteni szüzességét. Az azóta eltelt évek során Jim és Michelle összeházasodtak, Kevin és Vicky pedig búcsút mondtak egymásnak. Oz és Heather eltávolodtak, de Finch még mindig vágyakozik Stifler mamája után. Most ezek a régi barátok felnőttként térnek haza, hogy emlékezzenek a hormonoktól duzzadó tinédzserekre, akik voltak - és ihletet merítsenek belőlük.
Bemutató dátuma: 2012. április 5. Forgalmazó: UIP-Duna Film

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
8/10
Rocco1899 2018 aug. 01. - 23:07:01 8/10
Basszus,már ez is 6 éves film?? De kár,h eddig vártam vele. Simán jó volt egy nosztalgiára. Kár,hogy ebből sem hagyhatták ki a manapság szokásos b*zi propagandát. Két homár pár a minimum...
littleg11 2018 jan. 08. - 20:58:42
(2018.01.06, SZO, 22:30, TV2)
Mit várhatunk el egy érettségi találkozótól? Bizony azt, amit az Amerikai pite találkozója hoz. Újra együtt láthatjuk a fõszereplõket; azokat, akik így együtt igazi generációs élményt jelentenek, hiszen 1999-ben történelmet írtak a tinik / fiatal felnõttek számára szánt filmek mûfajában. Az Amerikai pite volt "a film", és ezt talán nem csak azok érzik így, akik (a srácokkal és velem együtt) szintén 1999-ben érettségiztek.
Bonyolult cselekményre, egyedi drámákra ne számítsunk - de talán nem is ezért szeretjük ezt a brand-et. A hangulat viszont teljesen maximális, és még ha meg is jegyezzük, hogy Michelle / Lily (bizonyára az Így jártam anyátokkal forgatásainak fáradalma alatt) kicsit esetleg veszített bájából, összességében azért megnyugtató, hogy mindannyian azok maradtak, akiknek korábban - még az elõzõ évezred végén - megismertük Õket.
10/10
Gollam247 2017 júl. 01. - 16:10:06 10/10
1999-ben, amikor bemutatták az elsõ részt az egy korszakos film volt számomra és haverjaimnak is, mivel mindenfajta tabuk nélkül mutatta be a tinik szexuális és egyéb vágyait (hetekig a film volt a téma köztünk), aztán a 2. és a 3. rész sajna már nem volt annyira jó.

De ez megint ott van a szeren nálam, még a mai silány vígjátékok közt is kiemelkedik.

Ráadásul ahogy én látom a poénok leginkább a '99-es film gag-eit próbálja utánozni, talán nem véletlenül.
Számomra kultfilm ez is, jó volt nosztalgiázni közben, nagyon tetszett.

10/10.
kevin005005 2016 szept. 25. - 01:04:55
Ez volt az eddigi leggyengébb pite :/
5/10
Owl 2016 aug. 24. - 11:30:26 5/10 Előzmény Owl
Na oké, az átlagosnál jobb volt. Talán elsõre sokkal nagyobbak voltak az elvárásaim. A folytatások betegsége (legtöbbször) az alacsonyabb színvonal, itt azért egy szórakoztató filmet kaptunk. Nem kiemelkedõt, mint az elsõ rész, de nem is egy nézhetetlent.
5/10
Owl 2016 aug. 12. - 15:36:23 5/10
Kihûlt már ez a pite. A legjobb szándékkal azt tudom mondani, hogy átlagos volt.
7/10
.::::::. 2015 jún. 17. - 22:45:59 7/10
Kellemes csalódás! Az elsõ rész után ez lett a legjobb. Bár volt olyan jelenet, amit igazán kihagyhattak volna belõle, de az ötletek és hogy minden régi szereplõ elõkerült az tetszett. 10/7
7/10
Larvitar 2015 febr. 18. - 22:17:35 7/10
Az elõzõ részek sokkal jobban tetszettek. Ez eléggé erõltetettre sikerült. 10/7.
pie85 2014 nov. 03. - 01:44:42
Ez a rész (is) harmatgyenge. Az ötlet maga jó h elõvették ezt a társaságot h kibõl mi lett 10 év elteltével, de itt meg is áll az egész. A poénok gyengék, és a film inkább szánalmas mint elfogadható. Hiába utalgatnak a régi részekre, nagyon nagyon gyenge és erõltetett. A Pite saga-ból az elsõ 2 rész, ami élvezhetõ (a 3.at nem láttam, tehát arról nem nyilatkozom), a többi rész (pl. a pucér maraton) szánalmasan vérgagyi. Bevallom, érdekelt ez az új rész a témája miatt, de nem múlta felül az utóbbi 3 rész színvonalát. És nem hiszem, hogy sokáig emlékezni fognak erre a részre (se). Sokkal többet ki lehetett volna hozni egy ilyen ötletbõl, de inkább elszarták, és lett belõle egy értéktelen vacak.
5/10
offtopic
Semprini 2014 febr. 03. - 19:29:19 5/10 Előzmény boom47
Nem bizonyítottad egyetlen egy állításom ellenkezõjét sem, pusztán azt bizonyítottad, hogy nincs túl jó ízlésed a filmek terén és körömszakadtáig véded a Pite-széria sztárocskáit, bármennyire is nagy senkik az USA filmiparán belül mondjuk egy Tomn Hanks-hez vagy Dustin Hoffmannhoz képest. és hadd ne soroljam, hogy még ki mindenkihez képest...)
Az hogy nem ismered (el) Kabos Gyulát vagy gyûlölöd en bloc a magyar filmeket, kizárólagosan TÉGED minõsít, nem a magyar filmgyártást vagy pláne nem engem, és fõleg semmit nem cáfol az én állításaimból, csak arra bizonyíték, hogy nem értünk egyet, ami végülis nem baj, csak olyan agresszíven véded Scott-ot, Biggs-t, Coollidge-t és társait mintha legalábbis a közeli rokonaid lennének vagy fizetnének neked, hogy képviseld az érdekeiket.
offtopic
Sz Peter 2014 febr. 03. - 19:09:18 Előzmény boom47
"Mutass nekem egy Kabos-filmet ami MA élvezhetõ, vagy legalább értéket mutat fel. Nem fogsz tudni."

Én tudok. Az persze már más kérdés, hogy TE nem tudod azt értékelni. Ez viszont nem a filmet vagy a színészt minõsíti.
boom47 2014 febr. 02. - 21:39:55
1) Kit érdekel a "magyar" filmgyártás?
Egy film vagy megállja a helyét mint "jó film", vagy nem állja meg.

Mutass nekem egy Kabos-filmet ami MA élvezhetõ, vagy legalább értéket mutat fel. Nem fogsz tudni.
Bah, még azt is hajlandó vagyok feltételezni hogy a maga korában nézve semmivel nem volt jobb egy Kabos-film mint egy Pite-rész.

2) SWS-nek nem ártana megnézni a filmográfiáját, mert simán lerakott pár jó alakítást a Pitéken kívül.
Szvsz jobb alakításai: Golyóálló szerzetes, Hazárd megye lordjai, Jégkorszak 2.
Sikeresebb filmjei (Kabos ezen a téren egy nagy senki): Amerikai Pite franchise, Evolúció, Jégkorszak-franchise, Hazárd megye lordjai.
USA-mûvészfilmben való szereplés: A káosz birodalma.

3) Senki nem mondta hogy Biggs jó színész. Azt mondtam képes volt az egyszál karakterébõl többet kihozni, mint a nyamvadt kedvenc Luis de Funes-d, akinek szintén egyetlen karaktere volt, ami ráadásul nézhetetlenül iritáló is.

4) Stiffler Mamája (igen, Jennifer Coolidge) valóban "tipikus mellékszereplõ". Tudod, "tipikus mellékszereplõ"-nek lenni nehéz karrier, és nem kevéssé csodálatra méltó. Az ilyeneknek saját rajongótáboruk van, akik pont ezen "mellékszereplõk" miatt néznek meg esetenként egy-egy filmet, és állhatatsan kiállnak rajongásuk tárgya mellett, mivel az stabil színvonalon azt nyújtja nekik, amiért megkedvelték a "tipikus mellékszereplõt".
Vegyük pl. Ali Lartert. Büdös életben nem lesz sztárszínésznõ, de az utolsó Asylumfilmre is beülnék a kedvéért.
Vagy vegyük Nichelle Nicholst, a Star Trek Uhuráját. "Mellékszereplõ"-nek lenni gyakran kívánatosabb karrier mint sztárnak, és legtöbbször tovább is tart.

4) Mivel messzemenõleg kitárgyaltuk a pite-karriereket, és több esetben bizonyítottuk álláspontod tévességét, ezt lezárhatjuk.
Valószínûleg az egész társalgásnak nincs értelme, mivel eddig SEMMILYEN ÉRTVET NEM HOZTÁL arra, miért lenne egy Kabos, vagy egy Funes jó/jobb ezeknél, sem arra nem hoztál érvet miért lennének "szánalmasak" a pite-szereplõk, azon kívül hogy "ótvar gyengék", meg "a színészi játék nem errõl kell szóljon".
5/10
Semprini 2014 febr. 02. - 16:39:38 5/10
Látom, teljes a káoszt a fejedben ezzel kapcsolatban, úgyhogy nem kezdek el semmilyen indoklást, hiszen szándékosan magyaráztad félre amit írtam. Ha a többi hozzászólást is elolvastad, akkor tudhatod, hogy mire írtam a kiragadott példákat válaszként. Az európai mûvészfilmeket meg ne keverjük ide, semmi köztük a pite-sorozathoz.
Azt pedig igenis továbbra is fenntartom, hogy a pite szereplõinek nem a karrierjük kiindulópontja volt ez a széria hanem maga a csúcs, aminek soha többé a közelébe sem kerültek még egyszer (kivéve a többi Pite-filmet). Pont. Ennyit állítottam, ez pedig T É N Y, amit bárhogy is szeretnél, nem tudsz megcáfolni, egyszerûen azért mert ÍGY VAN. Persze ettõl még nyugodtan lehet rajongani Stifflerért, a te dolgod, de ne nevezzük már jó színésznek mivel minden filmjében önmagát játssza. A színészi játék pedig ugyebár nem errõl kéne szóljon, de ezt neked nyilván hiába is magyaráznám...
t_burbank 2014 febr. 02. - 16:33:31
Benéztem, bocsi, SWS helyett Biggsre értettem nyilvánvalóan.
t_burbank 2014 febr. 02. - 16:31:54 Előzmény Semprini
Szóval röviden összefoglalva, röhejes olvasni, hogy SWS Stiflernek még elmegy, másnak meg gyenge. Egy tökéletesen komersz tinivígjátékról beszélünk, amiben SWS dolga az volt, hogy Stifler legyen. Igen, nem színpadi színész, valszeg nem játszik Shakespeare-t, és mûvészfilmekben se szerepel. De nem is ez a dolga, nem ebben a ligában játszik.
t_burbank 2014 febr. 02. - 16:29:44 Előzmény Semprini
Nincs semmi baj a szövegértésemmel, te viszont az itteni megnyilatkozásaid alapján tökéletesen dilettánsnak tûnsz, aki semmit se tud a filmiparról. Jennifer Coolidget milyen alapon fikázod? Egy karakterszinésznõ, semmilyen áttörést nem várt tõle senki a Pités MILF szerep miatt. A színészi sikert pedig abban mérik, hogy kinek mennyi munkája van. Hollywoodi filmiparról beszélünk, nem európai mûvészfilmekrõl, te meg mintha az utóbbi mércét próbálnád ráerõszakolni ezekre. De nyugodtan hozhatsz példát a Pite szereplõivel együtt indult színészekre, akik ma sikeresebbek, mint Jason Biggs, vagy SWS, vagy Chris Klein.
5/10
Semprini 2014 jan. 26. - 19:33:38 5/10
Nem értünk egyet, több dologban sem, elõször is: örülhetne Hollywood, ha csak egy olyan komikusa lett volna, mint Funes, de mindegy. Biggs-t se tartom jó színésznek, még annyira se, mint Scott-ot, a Pite-filmekbe jó karakter volt, ez tény, másban viszont, khm... elég gyengécske. Kabos Gyula pedig nem jelentéktelen név egyáltalán, mi több, korszakos jelentõségû a magyar filmgyártásban, és az, hogy te nem ismered, téged minõsít, nem õt.
Stiffler mamája pedig, ha Jennifer Coolidge-re gondolsz, tipikus mellékszerep-színésznõ, annak is ótvar gyenge, még Stiffler anyjának is pocsék volt, nemhogy másnak.
boom47 2014 jan. 26. - 19:25:26
Hát Luis de Fune-nek is detto egyetlen karaktere van, az egyetlen különbség hogy míg egy Steven Seagal aluljátszott, Funes iszonyat ripacs.

Kabos meg azt se tudom ki volt, annyira jelentéktelen név ma emlegetni.

Woody Alan szintúgy régóta nem név a szakmában, és õ is a forgatókönyvekbõl élt, mert amúgy a rendezései tökegyformák, csakúgy mint a karakterei (aminél szintén ripacskodik). És hát amióta elvette a saját (nevelt) lányát...

De térjünk vissza egy pillanatra a "pitabaszóra": Biggsnek a fentiekkel szemben leglább elmondható hogy a filmjeiben A karakterének különbözõ oldalait hozta ki a filmjeiben, ami miatt szvsz már nagyobb színész mint egy Luis de Funes (még ha messze nem olyan sikeres vagy érdeklõdést keltõ is).

Utoljára pedig: "Stiffler Mamája" igenis nagyon jó kis karriert csinált a Pitékkel indítva!
5/10
Semprini 2014 jan. 26. - 16:23:31 5/10 Előzmény boom47
Igazából nem szóltam le Stiffler karrierjét, hisz végülis ahhoz képest, hogy õ azért mégsem egy Louis de Funes vagy Kabos Gyula-szintû komikus, egyetlen karakterrel viszonylag szép filmográfiát hoz össze, ez azonban még nem teszi automatikusan jó színésszé.
Jason Biggs karrierjének csúcspontja talán az lehetett, hogy forgathatott Woody Allennel (látta valaki egyáltalán azt a filmet?) Egyébként mindenki csak pités srác-ként ismeri. A többiek meg no comment. Hogy õszinte legyek, Scotton kívül a legtöbb filmjét Shannon Elizabethnek láttam a bandából, de azok meg annyira jellegtelen epizódszerepek voltak, hogy csak darabszámra mondható soknak, egyébként nem.
boom47 2014 jan. 25. - 16:49:45
Teljes mértékben igazad van, bár azért "Stiffler"-bátyó karrierjét én nem szólnám le, simán B-sztár, mint Don "The Dragon" Wilson, Jet Lee (bár õ azért színvonalasabb persze), Steven Seagal(az õ karrierje hosszabb és jobban fizetett, de S.W. Scottnál nem jobb szvsz).

Való igaz, egyedül "Stiffler Mamája" csinált rendes karriert, és "Jim Papája" is eléggé felkeltette meglévõ filmjei iránt az érdeklõdést.

De a többiek? Hannigannek ott az egyetlen sorozata, Oz-nak a harmatgyenge "gyilkos görkori" filmje, Shannon Elizabethnek pár ugyanilyen félpornó-szerep (a legnagyobb talán a Jack Forst - Gyilkos Hóember c. "opusz"), a 2pitebaszó"-nak pár ugyanilyen csak rossz filmecske (karrierje tetõpontja a Jay ésNéma Bob visszavág-beli cameoja).
A többiek egy nagy nulla. Wazz, a Sherminátor legalább ezekbe a fosadék Pite-spinoffokba be tudta verekedni magát...
Összes hozzászólás
Lakatos Mónika - Romanimo
2019. november 12., 19:30 Lakatos Mónika - Romanimo

Autentikus roma népzene a MÜPA Fesztivál Színházában.

Jegyvásárlás