Utódlás

Succession
15 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai filmsorozat, 60 perc, 2019

Értékelés:

71 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

71 szavazatból
Szerinted?
A sorozat a Roy família történetén keresztül a hatalom, a politika, a pénz és a család témáját járja körül. A középpontban a világ egyik legnagyobb médiavállalatával rendelkező család utódlási kérdése áll, vajon a négy gyermeke közül melyikre hagyja birodalmát az öregedő Logan Roy. A széria kreátora az angol származású forgatókönyvíró-producer Jesse Armstrong, aki az HBO hagyományainak megfelelően vizsgálja a családi lojalitást, az üzletelést, és azt, milyen veszélyeket rejt magában a hatalom.

Évadok:

Stáblista

Díjak és jelölések

  • Golden Globe-díj

    2022
    Legjobb televíziós sorozat - drámai kategória
  • Golden Globe-díj

    2022
    Legjobb színész - drámai kategória: Jeremy Strong
  • Golden Globe-díj

    2022
    Legjobb női mellékszereplő: Sarah Snook

Hozzászólások

Szerinted?
4/10
tesz-vesz ápr. 03. 22:15:31 4/10 Előzmény cinemad
ez volt az első kommentem, amit töröltek, moderálom , jó?

tehát fogalmad nincs, de véleményt nyilvánítasz nagyon határozottan.
ezt minek hívnád?
" nagyon határozottan így gondolom." kontra: " ennek hiányában pedig nem okoskodnék a világ egy másik felén teljesen más történelemmel, kultúrával, gazdasági, szociális környezettel rendelkező közösség dolgairól"

dehát mégis okoskodsz nagyon határozottan: " Ha az idézett félmondatra gondolsz, akkor nagyon határozottan így gondolom."

azt sikerült megértened mi az idézet félmondat? 10 éve még teljesen intelligens emberek írogattak a netre, ma meg funkcionális analfabéta d*bilekkel van tele.

igen, az az emberek természete az elég általános, van Benjamin Franklin, Kossuth Lajos, Washington, Görgey, meg van berija, sztálin rákosi, mussolini.
4/10
tesz-vesz ápr. 03. 18:39:54 4/10 Előzmény cinemad
funcionális analfabéta vagy, kifejthetném hosszabban ÚJRA hogy miért, de minek? úgyis törli a moderátor
7/10
offtopic
cinemad ápr. 03. 14:42:12 7/10 Előzmény tesz-vesz
Súlyos szövegértési problémával küzdesz. Azt mondtam, hogy nem akarok okoskodni abban a kérdésben, hogy a demokrata vagy a republikánus a jó vagy a rossz, ahogy Te teszed. Határozott véleményem abban van, hogy általánosságban nincs olyan hogy az egyik a jó, a másik a rossz, se ott, se itt, se máshol. Csak az elvakult a valóságérzékelését elvesztett ember gondolja ezt. Sorolhatsz neveket, ez nem változtat azon, hogy általánosságban milyenek az emberek, vannak ebből pozitív és negatív irányba is akik kilógnak ez nem befolyásolja az alapvető emberi attitűdöt. Másrészt pedig most adtál nekem igazat, mert felsorolod a kommunista Sztálint és Rákosit, meg a fasiszta Mussolinit egy lapon mint negatív történelmi személyiségeket. Ugye akkor minden irányból vannak gyarlók? Én annyit állítottam, hogy nem azon múlik, hogy valaki republikánus vagy demokrata, jobb-bal oldali, kommunista-fasiszta, liberális-konzervatív... A politikában mindenhol gátlástalan emberek vannak nagy többségben, ezért nem értek egyet azokkal a szélsőséges, elfogult állításokkal, hogy az egyik a szent, a másik az ördög. Ennyit mondtam, ebbe kötöttél bele, itt kezdődött ez a diskurzus. Amit ezen a ponton be is fejeztünk, mert egyrészt nem akarok ebben a témában vitázni itt, ahogy máshol sem, de méginkább azért, mert a magas szintű vitakultúrád abban merül ki, hogy érvek, vagy kulturált vélemény nyilvánítás helyett sértegetsz. Te kötöttél belém, mert zavar, hogy más a véleményem, mint a tiéd. Udvariasan válaszoltam, érzed, hogy nincs igazad, ezért dühödben vagdalkozol. Sajnálom, de ez primitívség. Ne fáradj a válasszal, mert letiltottalak.
7/10
offtopic
cinemad ápr. 03. 01:35:28 7/10 Előzmény tesz-vesz
Nem biztos, hogy pontosan értem a kérdést. Ha az idézett félmondatra gondolsz, akkor nagyon határozottan így gondolom. Mi az ellenvetésed? Nem éltem eleget az USA-ban, ahhoz, hogy véleményem lehessen arról, hogy akár republikánus, akár demokrata párt által képviselt (mostani vagy korábbi) nézetekkel azonosulni tudjak (az biztos, hogy mindkettőnek rengeteg sötét cselekedet van a múltjában), ennek hiányában pedig nem okoskodnék a világ egy másik felén teljesen más történelemmel, kultúrával, gazdasági, szociális környezettel rendelkező közösség dolgairól. Akik ott élnek biztosan jobban tudják, hogy nekik mi a jó vagy rossz. Majd amikor legközelebb választanak, kiderül, hogyan látják ott valójában (nem az amit a propaganda próbál elhitetni a világgal, hogy már ez is meg az is így vagy úgy látja). Viszont, hogy milyen az emberek természete az elég általános az írott történelem kezdete óta ugyanaz és soha nem is fog változni. A hatalom megszerzésének, megtartásának, a dominanciának (nem csak politikai, hanem gazdasági és minden egyéb értelemben) a vágya alap emberi természet. Ha tetszik, ha nem. Lehet más üzenetekbe csomagolják, vagy más eszközökkel csinálják, de mindenhol mindenki ugyanazt teszi. Ha nem objektíven közelítesz a témához, hanem csak egyik vagy másik csatornáin tájékozódsz, akkor ezt nem érzed. Mert az egyiken ez a szent, a másik a megtestesült gonosz. A másikon pedig pont fordítva és mindegyiken van erre logikailag teljesen működő narratíva. Amelyik hangosabban mondja a sajátját, annak a manipulatív kommunikációja ragad meg benned. Borzasztó naivitásnak gondolom, ha ezt nem sikerül felismerni. Ugyanannyira korrupt az összes, ugyanúgy elnyomják, elhallgattatják a velük egyet nem értőket, ugyanúgy beavatkoznak más közösségek, országok dolgába, vagy fegyverrel vagy titkosszolgálati eszközökkel. Minden éremnek legalább két oldala van, ha innen nézed szabadságharcos, ha onnan, akkor terrorista. Vagy például Hofi örökbecsű definíciójával élve "A korrupció az, amiből kihagynak." Ha az egyik politikus oligarcha haverja viszi az állami projekteket, majd egy kormányváltást követően a másiké, azzal megnyugtathatod magad, mert utóbbinak szurkolsz, de a korrupció nem lett kisebb. És ezt minden más témára is át lehet ültetni. Még egyszer, elképesztő naivitás azt gondolni, hogy az dönti el, hogy valaki demokrata vagy republikánus, hogy jó vagy rossz. Van ilyen is olyan is. Nem mintha szimpatizálnék vele, de felhozhatsz bármit Trump politikájából, aminek ne lenne meg tükörképként húsz megfelelője akár Biden, akár Obama idejéből vagy előtte Bushnál. Csak ha elfogult vagy (és valamilyen mértékben mindenki az), akkor ezeket az eseményeket hiába van ott előtted feketén-fehéren más súllyal más megvilágításba helyezve raktározod el a világról alkotott képedben. Ha az a politikus csinálja, akinek drukkolsz, akkor a megfogalmazott kritika csak kitaláció, kamu, dezinformáció, vagy egyszerűen az nem is olyan nagy horderejű dolog, vagy csak szimplán, nem jó, de belefér, elnézzük neki, mert minden másban jobb. Ha az csinálja ugyanazt, akit nem szeretsz, akkor világra szóló botrány, skandalum, vége a demokráciának, a világnak, mindennek...
4/10
tesz-vesz ápr. 02. 11:10:31 4/10 Előzmény cinemad
én úgy tudom Murdockról szól és családjáról, csak kicsit ártírták itt-ott, hogy ne legyen annyira perelhető.

" pont egyformán jó vagy rossz mindegyik"

ha most is azt gondolod, hogy ugyanolyanok a repik és a demokraták, akkor súlyos problémák vannak veled is. Ez már nem John McCain elnökjelölt, és nem is a Reagani-repik pártja, akik most ugyanúgy ki vannak akadva a civilizáció (most már szó szerinti) leépítésén, és az orosz hazaáruláson, mint a demokraták.
4/10
tesz-vesz ápr. 02. 11:04:33 4/10
Brian Cox miatt érdemes nézni, amúgy meg teljesen értelmetlen nihil az egész.
Ruppert Murdockról és családjáról szól? kár hogy a trump szálat nem dolgozták ki rendesen (a félhülye fiú elnök akar lenni.)
7/10
cinemad 2024 júl. 07. - 01:34:51 7/10
Jó sorozat, de picit több lehetőség volt benne, mint amit sikerült kihozni belőle. Nem véletlen a Dallas hasonlat, hiszen itt is a családi vállalat megszerzése köré szerveződnek az események. Viszont kevesebb a szappanopera és sokkal több a társadalomkritika, mondanivaló és egyéb értékes tartalom. Kevésbé elcsépelt téma az amerikai oligarchák mindennapjainak bemutatása a képernyőn, így önmagában az alapsztori is érdekes számomra. Természetesen fikcióról van szó, én kifejezetten realisztikusnak találom. Bár igyekeznek azt sugallni, hogy ezek republikánusok, és a jobboldalon vannak ezek a gyarló emberek, de szerencsére nem viszik ezt végletekig egy irányba és egyenlítenek sokszor, egyaránt osztva a liberális oldalt is. Egyedül talán csak az utolsó évad végén éreztem már erősnek, ahogy a választás kapcsán előadják, hogy úristen egy jobboldali jelölt nyer, azonnal atomháború jön, nácik, kiirtanak mindenkit, ezt semmilyen jóérzésű ember nem hagyhatja stb... Ami csak azért durva, mert a való világban is tényleg ezt mantrázzák az embereknek. Miközben pont egyformán jó vagy rossz mindegyik, semmi különbség. Simán beilleszthető a Soros, Biden vagy a Trump család is a Roy family helyére, főleg ha valaki szokott olvasni ifjabb Soros vagy Hunter Biden kalandjairól, tevékenységéről stb. simán lehetne bármelyik fenti család is a sorozat főhőse (nyilván nem is véletlen a hasonlóság). Ahogy az ATN csatornával is egy az egyben a FOX News-ra akarnak utalni a készítők. Szóval kiváló képet fest a nyugati oligarchák mindennapjairól, a politikáról. Előbbiek és utóbbiak egymástól való függőségi viszonyáról, arról hogyan kerül például egy nagykövet mondjuk Budapestre, hogyan zajlanak a választások, elnöki kampányok, stb-stb. Ugye Connor Roy. Tetszik a csillogás része is, a fantasztikus helyek és körülmények, ahol és ahogyan a más kasztba tartozó emberek tengetik mindennapjaikat. A hataloméhség, gerinctelenség, sportszerűtlenség magasiskolája. És az is, hogy attól még, hogy sok pénzed van, nem feltétlen leszel boldog. Okos pedig végképp nem. Helyenként nagyon jó a humora. Vannak benne jó csavarok. Akkor mégis mi a gond? Igazán lapos szakaszok is kerültek a sorozatba, ami miatt volt hogy hetek múlva úgy kellett rávennem magam, hogy megnézzem a következő részt. Egy idő után túlzásba viszik már az eseményeket, fárad a sorozat, ismétli magát. Teljesen értelmetlenül hadoválnak, hülyeségekről beszélnek, logikátlanul viselkednek sokszor. Meg akarjuk venni a Gojo-t, aztán öt per múlva a Gojo veszi meg a Waystart (ami elég valószerűtlen, mert egy ilyen tranzakció során van egy nagy és egy kishal jellemzően), aztán mégis mi vesszük meg a Gojo-t, nem mi, inkább mi... (miközben arról volt szó, hogy mindkettőnek pénz kell, ezért merült fel az eladás. Hogy öt perc múlva honnan lenne pénzük kifizetni a másikat, annak értelmezésével ne fárasszuk szegény néző agyát) Huh. Bár a szereplők jók, de a karakterek egyszer szimpatikusak aztán rögtön váltanak nagyon irritálóvá. Ennél már csak az változik gyakrabban, hogy a magyar szinkronban hogy ejtik ki Shiv nevét. A négy évad alatt minden van: Sivan, Sibon, Sován, Sivon, Sibán... Nem igaz, hogy nem tudták meghallgatni az eredeti nyelven, hogy kell kiejteni (még akkor is, ha a Siobhan egy tényleg nehéz név, még maguknak az íreknek is meggyűlik vele a baja). A téma, sztori engem nagyon érdekel, vannak benne nagyon erős és jó jelenetek, de mégsem tud fenti hibái miatt odaszegezni a képernyőhöz. Tetszik, érdekes volt, helyenként zseniális, de több volt benne.
4/10
prelemen 2024 márc. 08. - 22:00:52 4/10
Modern Dallas
1/10
Imádomezt 2024 jan. 11. - 18:23:22 1/10
Ilyen borzalmas dögunalom már rég volt az Hbo-n....A szinkron is rettenetes,te jó ég!
8/10
scarpa 2023 aug. 16. - 19:12:11 8/10
Zseniális sorozat!
Összes hozzászólás